Monday, April 28, 2014

ျမန္မာ့ မီးရထားမွ ျပည္တြင္းဆက္သြယ္ေရး ဖိုက္ဘာဆက္ေၾကာင္း ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ေရးတင္ဒါေခၚယူ


ရန္ကုန္ ဧၿပီ ၂၇
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ လုပ္ထုံးစနစ္ႏွင့္အညီ လက္ရွိရရွိေနသည့္ အပိုဝင္ေငြမ်ားထက္ ၁၀ ဆမွ ၁၂ ဆအထိ ဝင္ေငြရွာေဖြကာ မိဘျပည္သူမ်ား အတြက္ ရထားခရီးဆက္သြယ္ေရး ပိုမိုအဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး ေဆာင္႐ြက္ေပး သြားမည္ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

“ရထားပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းက မိဘျပည္သူေတြ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သြားလာႏိုင္ေရးအတြက္ အ႐ႈံးခံၿပီး ေျပးဆြဲေနရတာပါ။ အဲဒီအ႐ႈံးေတြကို ျပန္လည္ကာမိၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈစနစ္ကို ရရွိေစဖို႔ နဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဝင္ေငြကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန ရွာေဖြေပး ႏိုင္ဖို႔ ပထမဆုံးေျခလွမ္းကို ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာနဲ႔ စတင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါ တယ္”ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌး က ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းပိုင္း တစ္ေလၽွာက္ရွိ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး အား ငွားရမ္းထားရွိခဲ့ဖူးသည့္ ေျမေအာက္ဆက္သြယ္ေရး အိုအက္ဖ္ စီေကဘယ္လ္ကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ေရး အတြက္ တင္ဒါေခၚယူျခင္းအသိေပးပြဲ ၌ ေျပာၾကားသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံး ရွိ မီးရထားလမ္းမ်ား တစ္ေလၽွာက္ ဖိုင္ဘာဆက္ေၾကာင္းမ်ား တည္ ေဆာက္ျခင္း၊ အင္တင္နာတိုင္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္း၊ ေဒတာစင္တာမ်ားထား ရွိျခင္းအစရွိသည့္ ဆက္သြယ္ေရးနည္း ပညာမ်ားကို ျပည္တြင္းျပည္ပရွိ မိုဘိုင္းေအာ္ပေရတာမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ နည္းပညာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ရထားပိုင္ေျမမ်ားတြင္ ငွားရမ္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို တစ္ဆင့္ ၿပီးတစ္ဆင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အ႐ႈံးခံေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိသည့္ ျမန္မာ့ မီးရထားက႑အား ႏိုင္ငံတကာ မီးရထားလိုင္းမ်ားႏွင့္ အညီ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲမွ သိရွိရသည္။
ျမန္မာ့မီးရထားက၂၀၀၈ ခုႏွစ္ တြင္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ေျမေအာက္ဖိုင္ဘာဆက္ေၾကာင္းမ်ား သြယ္တန္း ထားရွိရန္အတြက္ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ၁၅၀၀ ႏွင့္ ငွားရမ္းမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ အတြင္း အဆိုပါစာခ်ဳပ္ၿပီးေျမာက္ ခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းရွိ မိုဘိုင္းေအာ္ ပေရတာေလးခုတို႔မွ လိုအပ္သည့္ အရည္အေသြးမီ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းျခင္း မ်ားအတြက္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္လို သည့္ကုမၸဏီမ်ားအား တင္ဒါေခၚယူရန္ ယခုကဲ့သို႔ ရွင္းလင္းေျပာၾကား ျခင္းျဖစ္သည္။
“ရထားခရီးစဥ္ေတြကို ယမန္ႏွစ္ ေတြက တိုးခ်ဲ႕မႈေတြ၊ လမ္းသစ္ေဖာက္ လုပ္မႈေတြ အမ်ားႀကီးေဆာင္႐ြက္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ပိုင္းမွာေတာ့ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈေတြကို ဦးစားေပးၿပီး ေဆာင္႐ြက္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ဘက္ေပါင္းစုံ ကေန ျဖည့္ဆည္းဖို႔ ႀကိဳးပမ္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ စီမံကိန္း ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြား မယ္”ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္းက ေျပာၾကားသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္တြင္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံး ၌ ရထားလမ္းမိုင္ ၃၇၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး သံလမ္းမိုင္တိုင္ေပါင္း ၄၈၀၀ ခန္႔ရွိ ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ျမန္မာ့မီးရထား ဥပေဒအရ ရထားလမ္းေဘးႏွစ္ဖက္ ၇၅ ေပခန္႔ကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထား သည္။
“ရထားသံလမ္းဆိုတာ အေျဖာင့္ အတိုင္း သြယ္တန္းထားတဲ့အတြက္ နည္းပညာ ဆက္သြယ္ေရးေတြမွာ အသုံးျပဳဖို႔ အေကာင္းဆုံး အေနအထား ကို ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရွိၿပီးသား အရင္းအျမစ္အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ငွားရမ္းရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂူဂဲလ္ရဲ႕ေျမပုံေပၚကေန ရွာေဖြတဲ့အခါ ျမန္မာ့မီးရထားေနရာ ေတြေပၚမွာ ဖိုင္ဘာစနစ္အသုံးျပဳႏိုင္ တဲ့ နည္းပညာလုပ္ငန္းေပါင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ထက္မက ရွိေနတာကိုျမင္ရ တယ္။ လက္ရွိမွာ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာေတြ ရွိမယ္။ အားလုံးက ဆက္သြယ္ေရး ကြန္ရက္ကို အသုံးျပဳ ႏိုင္ၾကမွာပါ။ ဖိုင္ဘာဆက္ေၾကာင္း ဆိုတာ နည္းပညာေတြမွာ ဘက္စုံ သုံးစြဲႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတစ္ခုျဖစ္လို႔ တစ္ကမၻာလုံးမွာရွိတဲ့ မီးရထား လုပ္ငန္းေတြမွာ ယခုလို နည္းလမ္း ေတြနဲ႔ပိုက္ဆံရွာၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ျပည္သူေတြအတြက္ ရထား ဝန္ေဆာင္မႈေတြ ျမႇင့္တင္ေပးၾက တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း လုပ္ႏိုင္ ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္”ဟု အဆိုပါစီမံကိန္း တာဝန္ခံ ျမန္မာ့မီးရထားလုပ္ငန္း၏ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးဘျမင့္က ေျပာၾကားသည္။

No comments:

Post a Comment