ေနျပည္ေတာ္
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၀
စက္မႈဇုန္မ်ားမွ
ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ အရည္အေသြးနိမ့္က်ေသာ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္း အျဖစ္သတ္မွတ္အပ္ႏွံေရးကိစၥတြင္
၎ယာဥ္မ်ားအတြက္ အပ္ႏွံေရး အခ်ိန္ကာလတစ္ခု သတ္မွတ္ၿပီးမွ သာလၽွင္ ပိုင္ရွင္မ်ား၏ဆႏၵအရ
အပ္ႏွံခြင့္ ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
လက္ရွိ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း
အပ္ႏွံေရးတြင္ အနည္းဆုံးအႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ယာဥ္မ်ားကိုသာ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳ ထားေၾကာင္း၊ အရည္အေသြးနိမ့္က်ၿပီး
ေမာင္းႏွင္အသုံးျပဳရန္ အႏၲရာယ္ရွိသည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားမွာ အႏွစ္ ၂၀ မေက်ာ္ေသး၍
ယင္းတို႔အတြက္ အပ္ႏွံႏိုင္သည့္ ႏွစ္အပိုင္းအျခားကာလတစ္ခုကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက
သတ္မွတ္ၿပီးမွသာလၽွင္ ပိုင္ရွင္မ်ား၏ ဆႏၵသေဘာအရ အပ္ႏွံခြင့္ရရွိႏိုင္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
အဆိုပါဝန္ႀကီးဌာနမွတာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရသိရသည္။
အရည္အေသြး
နိမ့္က်ၿပီးေမာင္းႏွင္အသုံးျပဳရန္ အႏၲရာယ္ရွိသည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ား ျပန္အပ္
ႏိုင္ရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္သက္တမ္းကို ေလၽွာ႔ခ်သတ္မွတ္ ရမည့္အေနအထားရွိသည္။ လက္ရွိအႏွစ္
၂၀ ေက်ာ္ယာဥ္မ်ားကို ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး အပ္ႏွံလ်က္ရွိရာတြင္
ဥပမာအားျဖင့္ သက္တမ္းကို ၁၀ ႏွစ္ သို႔မဟုတ္၁၅ ႏွစ္ အစရွိသျဖင့္ သတ္မွတ္ၿပီးမွ သာလၽွင္
အပ္ႏွံႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားကို ၂၀၀၁ ခုႏွစ္မွ စတင္ၿပီး စက္မႈ လက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေရးေကာ္မရွင္၏
စံခ်ိန္စံၫႊန္း သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီသက္ဆိုင္ရာ စက္မႈဇုန္ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီမ်ား ၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္
စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းကာ One Stop Service အျဖစ္
ေဆာင္႐ြက္ ေပးကာ မွတ္ပုံတင္ထုတ္လုပ္ခြင့္ေပးခဲ့ရာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလကုန္ အထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
၉၆၆၄၈ စီး မွတ္ပုံတင္ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
ဆက္လက္၍လည္း
အဆိုပါစက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို ဆက္လက္ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံရာတြင္
ႏွစ္သက္တမ္းအလိုက္ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ သက္တမ္း ၄၀ ေက်ာ္ ရွိသည့္ စ မွ ဇ အထိ ယာဥ္မ်ားကို
၁၉-၉-၂၀၁၁ ရက္က လည္းေကာင္း၊ သက္တမ္း ႏွစ္ ၃၀ မွ ၄၀ ရွိသည့္ ဈ ႏွင့္ ည အကၡရာယာဥ္မ်ားကို
၈-၁၁-၂၀၁၁ ရက္က လည္းေကာင္း သက္တမ္းႏွစ္ ၂၀ မွ ၃၀ ရွိ ဏ မွ အ အကၡရာယာဥ္မ်ားကို ၁-၁-၂၀၁၂
ရက္ကလည္းေကာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳ ခဲ့ရာ ယခုအခါ အပ္ႏွံၿပီး ယာဥ္ေပါင္း ၁၂၂၉၉၂ စီး ရွိသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
စက္မႈဇုန္မ်ားမွ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳခဲ့ရာတြင္ လူစီး ယာဥ္၊ အျခားယာဥ္၊ ခရီးသည္ယာဥ္ ႏွင့္
ကုန္တင္ယာဥ္ဟူ၍ အမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳး ထုတ္လုပ္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ေသာ
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ သုံးေလး ႏွစ္ခန္႔သာ ေမာင္းႏွင္အသုံးျပဳႏိုင္ၿပီး ပ်က္စီးမႈမ်ားလာ၍
ယာဥ္အႏၲရာယ္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္အေနအထားမ်ား ရွိသည္ဟုဆိုသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား
ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျပန္လည္အပ္ႏွံရန္အတြက္ အပ္ႏွံေရး ႏွစ္ကာလသက္တမ္း
သတ္မွတ္ ၿပီးမွသာလၽွင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment