Wednesday, January 30, 2019

၂၁ ရာစု စိန္ေခၚမႈမ်ားအတြက္ လိုအပ္သည့္ အသိပညာႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား

အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲျမန္ဆန္ေနသည့္ ယေန႔ကမၻာႀကီးတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္အန္တုေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ ေခတ္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားႏွင့္ ေလ့လာသင္ယူမႈ မ်ားသည္ ၂၁ ရာစုတြင္ ႀကီးျပင္းလာေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္မ်ားအတြက္ အဓိကက်လွပါသည္။ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားတြင္ ““ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ားအား ၂၁ ရာစုႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈအသိပညာရပ္မ်ား တတ္ေျမာက္ လာေစရန္””ဟူသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ပါ၀င္ေနသည္ကို ေလ့လာမိပါသျဖင့္ ၂၁ ရာစုကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားဆိုသည္ကို မိတ္ဆက္လိုျခင္းသည္ အဓိကအေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။

ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ေရွး႐ႈေသာ ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ပညာေရးသည္ အဓိကစိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္လည္းျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္စြမ္းရည္ကို အျပည့္အ၀အသုံးခ်ၿပီး စဥ္ဆက္မျပတ္ ပညာသင္ယူလိုစိတ္ျဖင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္ တြင္ပါ အသုံးခ်ႏိုင္ေသာ အရည္အေသြးရွိသည့္ ေလ့လာသင္ယူမႈ စနစ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ေနၾကၿပီျဖစ္၍ ၄င္းႏိုင္ငံမ်ား၏ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ ၂၁ ရာစု ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားကို ဦးတည္ ထည့္သြင္းထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈတြင္ ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္အညီ တီထြင္ဆန္းသစ္ေသာ ပညာေရးသေဘာ တရားမ်ားကို ကမၻာ့အျမင္ႏွင့္ ထပ္ဟပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင္ၾကားေပး ေနသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။
၂၁ ရာစုကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုလည္း အမွီသဟဲျပဳေနပါသည္။ အရည္အခ်င္းတစ္ရပ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္လွ်င္ က်န္အရည္အခ်င္းမ်ားကို ရရွိၿပီးသား ျဖစ္သြားပါသည္။ ဤအရည္အခ်င္းမ်ားကို ေလ့လာသင္ယူ ေလ့က်င့္ေပး ႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံအတြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနက က်င္းပသည့္ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရး ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ ( အေျခခံပညာက႑)၌ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ က လူသားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ ပညာေရးက႑အေရးႀကီးပုံႏွင့္ သင္ယူမႈနည္းလမ္းအသစ္မ်ား အသုံးျပဳၿပီး ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးရာတြင္ ၂၁ ရာစု ကၽြမ္းက်င္မႈ ( 21st Century Skills) Thinking Skillsႏွင့္ ပတ္သက္၍ သင္ယူမႈ နည္းလမ္းအသစ္မ်ား အသုံးျပဳေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးရန္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားသည္ကို ေလ့လာမိပါသည္။
လူ႔ေလာကတြင္ ရပ္တည္ရွင္သန္ႏိုင္ရန္ ““အခ်က္အလက္မ်ားကို မွတ္မိ႐ုံ သာမက ေတြးေခၚစိစစ္တတ္ၿပီး ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းတတ္ရန္ အေရးႀကီးပုံ၊ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္စပ္ေတြးေခၚ သင္ယူတတ္ေသာ ကေလးမ်ားအျဖစ္ ေလ့က်င့္ေပးရန္ အေရးႀကီးပုံ၊ အခ်က္အလက္မ်ားကို စုေဆာင္းစိစစ္တတ္ၿပီး ျပႆနာမ်ားကို အေျဖရွာေဆြးေႏြးႏိုင္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား၊ တီထြင္ဖန္တီးျခင္းႏွင့္ ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ ပိုင္းျခားျခင္းဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားရွိေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းမွတစ္ဆင့္ ကေလး မ်ားသည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အရည္အခ်င္းမ်ား ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ ျဖည့္ဆည္းၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းတတ္ေစေရး ေလ့က်င့္ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပးရန္”” အရည္အေသြးရွိသည့္ ပညာေရးမွတစ္ဆင့္ လမ္းညႊန္သြားသည္ကို ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါသည္။ ဆိုခဲ့သည့္ အရည္အေသြးမ်ားသည္ ယေန႔ေခတ္ ၂၁ ရာစု၏ လူငယ္မ်ားတြင္ ရွိရမည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေက်ာ္လႊားသြားရန္ လိုအပ္မည့္ ၂၁ ရာစု Smart Mind မ်ားတြင္ Critical Thinking (ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္ႏႈိင္းခ်ိန္ အကဲျဖတ္စြမ္းရည္)၊Creativity (တီထြင္ႀကံဆမႈ) ၊ Communication (ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈ)၊ Collaboration ( ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္မႈ) ၊ Leadership (ေခါင္းေဆာင္မႈ)၊ Media and Information Literacy (မီဒီယာႏွင့္ လူထုဆက္သြယ္ေရး သတင္းအခ်က္အလက္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈ) ၊ Mobile Literacy ႏွင့္ Mobile နည္းပညာ၊ Social Skill ႏွင့္ Flexibility (လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြျဖစ္မႈ) စသည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားသည္ ႏိုင္ငံသားေကာင္းျဖစ္မည့္ ၂၁ ရာစု လူငယ္မ်ားအတြက္ အနိမ့္ဆုံးလိုအပ္ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြမ္းက်င္မႈကို အေျခခံသလို ကိုယ္က်င့္ စာရိတၱကိုပါျမႇင့္တင္ႏိုင္လွ်င္ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး ပိုမိုျပည့္၀သည့္ လူငယ္လူရြယ္မ်ားျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။
ဆန္းစစ္ေ၀ဖန္အကဲျဖတ္စြမ္းရည္
စဥ္းစားေ၀ဖန္ၿပီး ဆန္းစစ္အကဲျဖတ္ႏႈိင္းခ်ိန္တတ္ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ၿပီး အေရးပါေသာစြမ္းရည္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ဆင္ျခင္စဥ္းစားၾကည့္ျမင္ သုံးသပ္ကာ အမွားအမွန္ ေ၀ဖန္ခြဲျခားျခင္း၊ မွန္ကန္ေသာ ေရြးခ်ယ္မႈျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္စြမ္းကို ေလ့က်င့္ယူရပါသည္။ အမွား အေတြ႕အႀကံဳက ေနာက္ထပ္မမွားေစရန္၊ အမွား၏ အက်ဳိးႏွင့္ ဆက္စပ္ခါးသီးေသာ သင္ခန္းစာမ်ားကို အေျချပဳၿပီး မွန္ကန္မႈ အတြက္ မည္သူ၏ အကူအညီမွ်မယူဘဲ ရယူႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းျဖင့္ လူငယ္ လူရြယ္မ်ားတြင္ ဘယ္အရာကအမွား၊ ဘယ္အရာက အမွန္ဆိုသည္ကို ကြဲကြဲျပားျပားသိရွိေနရမည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ မွန္ကန္စြာ စဥ္းစားတတ္ပါက ယေန႔လူငယ္မ်ားသည္ မည္သည့္ စနစ္ပင္ ႀကံဳေတြ႕ရေစကာမူ စနစ္၏ သားေကာင္မ်ား မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ႏႈိင္းယွဥ္စဥ္းစားတတ္ၿပီဆိုလွ်င္ အေျဖမွန္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေလ့လာသုံးသပ္ ေဖာ္ထုတ္တတ္လာေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ မွန္ကန္ ေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ရန္အတြက္ မိမိရရွိေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ကို ပုံစံ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ သ႐ုပ္ခြဲတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ယူရမည္ျဖစ္သည္။ ဘယ္အရာကို ဦးစားေပးရမည္ဆိုသည္ႏွင့္ ေနာင္ျဖစ္လာႏိုင္မည္ကိုလည္း ေမွ်ာ္မွန္းတတ္သြား ပါသည္။
တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း
ယေန႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ကုမၸဏီမ်ားစြာကလည္း တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈ အရည္အခ်င္းမ်ဳိးကိုသာ လိုလားၾကသည္။ ပါ၀င္သူတို႔ ၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္း စိတ္ကူး ဉာဏ္အသစ္မ်ား အယူအဆသစ္မ်ားသည္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ေသာ့ခ်က္ က်ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား အၾကား မူလ လမ္းေဟာင္းမွ ေသြဖည္ၿပီး လမ္းသစ္တီထြင္ တတ္သူႏွင့္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔သာ တိုးတက္မႈကို ေရွး႐ႈႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၎င္းစြမ္းရည္ကိုလည္း သင္ၾကားေလ့က်င့္ယူမွသာ ရသည္။ တီထြင္ဖန္တီးမႈဟူသည္ အႏၱရာယ္မ်ားေသာ၊ စြန္႔စားရမႈမ်ားေသာ၊ ဆုံး႐ႈံးႏိုင္ေျခရွိေသာ၊ သံသယမ်ား၊ စိုးရိမ္မႈမ်ားျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ ခံရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တီထြင္ဖန္တီးမႈဟူသည္ ဧရိယာမ်ဳိးစုံ နယ္ပယ္စုံတြင္ လိုအပ္ေနၿပီး က္ၻာႀကီးသည္ပင္ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈမ်ားႏွင့္ လႈပ္ရွားရာေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေပမည္။ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈသည္ ပင္ကိုအစြမ္းအစရွိမွလည္း အဆင္ေျပႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
ေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္စြမ္း
ဆက္သြယ္ဆက္ဆံမႈ အားေကာင္းျခင္းသည္ ကိုယ့္အတြက္ေရာ ၊ အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ပါ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားစြာ ျဖစ္ေစပါသည္။ မိမိ၏ မွန္ကန္သင့္ေတာ္သည့္ အယူအဆတစ္ခုကို ပင္ကိုစ႐ိုက္အမ်ဳိး အမ်ဳိးရွိေသာ သူမ်ား လက္ခံလာေအာင္ ေျပာဆိုျပသႏိုင္စြမ္းရွိေသာ အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္သလို ကိုယ့္ဘက္မွလည္း အျခားသူ၏ ေျပာဆိုဆက္ဆံမႈကို လက္ခံႏိုင္စြမ္းရွိရန္ လိုအပ္သည့္ အရည္အခ်င္း တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ဆက္ဆံေရးေကာင္း တစ္ရပ္ရရွိရန္ စာနာစိတ္ထားမႈ၊ ခံစား ေပးႏိုင္စြမ္းရွိမႈ၊ နားလည္ေပးႏိုင္စြမ္းရွိမႈ အေလ့အက်င့္မ်ားစြာ လိုအပ္ပါသည္။ ကြဲျပားျခားနားေသာ အေျခအေနမ်ားကို တန္ဖိုးထားဆက္ဆံတတ္ေစရန္ ေလ့က်င့္ ေပးျခင္းျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ယုံၾကည္မႈကို ပိုမိုတည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ကေလးလူငယ္မ်ား နားလည္ လက္ခံလာၾကေစျခင္းျဖင့္ ၎အရည္အခ်င္းကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါသည္။
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္ျခင္း
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တတ္ျခင္းတြင္ တူညီေသာပန္းတိုင္တစ္ခုေတာ့ ရွိရေပမည္။ ထိုပန္းတိုင္သည္ အဖြဲ႕သားအားလုံး၏ ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ စိတ္ဆႏၵထဲမွ ဆင္းသက္လာ ေသာ ပန္းတိုင္ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစား ညိႇႏႈိင္းႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တူညီေသာပန္းတိုင္ တစ္ခု ခိုင္ခိုင္မာမာခ်မွတ္ႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ အဖြဲ႕အစုလိုက္ ညီညာစြာ လုပ္ေဆာင္ရန္မွာ မခဲယဥ္းေတာ့ပါ။ ပါ၀င္သူမ်ားအားလုံးက မတူညီေသာ အေတြးမ်ား၊ အယူအဆမ်ား၊ အရည္အခ်င္းမ်ားကို အျပန္အလွန္တန္ဖိုးထားတတ္ၿပီး ၎င္းမတူညီမႈမ်ားက တစ္ဦး အေပၚတစ္ဦး အားျဖည့္ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ အေပါင္း လကၡဏာ အင္အား တစ္ရပ္အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားေစပါသည္။ ဤတြင္ပါ၀င္သူမ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားသည္ အႏုတ္လက္ၡဏာမေဆာင္ေတာ့ဘဲ အျပဳသေဘာေဆာင္မႈ မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚလာပါေတာ့သည္။ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈကို ေလ့က်င့္ရာတြင္ တာ၀န္ယူ တာ၀န္ခံမႈႏွင့္ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ပုံတို႔ကိုပါ ပူးတြဲေလ့က်င့္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေခါင္းေဆာင္မႈ
ေခါင္းေဆာင္မႈသည္ ရလဒ္အတိုင္းအတာကို မွန္းေမွ်ာ္ၾကည့္ႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ၊ လႈံ႔ေဆာ္မႈေပးႏိုင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားအရြယ္မွာပင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အႀကံဉာဏ္မ်ားကို ရယူၿပီးမွ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုခ်မွတ္ရန္ ေလ့က်င့္ေပးထားႏိုင္လွ်င္ အမ်ားဆႏ္ၵသေဘာတူမႈကို ဗဟိုျပဳထားေသာ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္မ်ဳိးကို ခ်ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ဒီမိုကရက္တစ္ေခါင္းေဆာင္မႈမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးရာ ေရာက္ပါသည္။ အျပန္အလွန္တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံမႈရွိေသာ အသိစိတ္ဓာတ္ကို ေလ့က်င့္ေမြးျမဴထားျခင္းျဖင့္ အေရးေပၚျပႆနာမ်ားကို အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ေျဖရွင္းႏိုင္ေသာ၊ အေျပာင္းအလဲလုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြန္းလာေစမည္ျဖစ္ပါသည္။ မိမိအက်ဳိးထက္ အမ်ားအက်ဳိးကို ဦးတည္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးကို အေျခအေန အခ်ိန္အခါႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ ေပါင္းစပ္ က်င့္သုံးတတ္ေသာ၊ လူသားစြမ္းရည္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ဳိး ကို ဆိုလိုပါသည္။
မီဒီယာႏွင့္ သတင္းအခ်က္အလက္ ဆက္သြယ္ေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္မႈ
ယေန႔ေခတ္ digital society ေခတ္တြင္ တြင္က်ယ္လာသည္က မိုဘိုင္းဖုန္း မ်ား၊ အင္တာနက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ လူတိုင္းက လူမႈမီဒီယာတြင္ တက္လာသည့္ သတင္းမ်ားကိုသာ အားကိုးလာၾကသည့္ေခတ္ ျဖစ္ေနသည္။ ျပည္သူလူထုက ဥညူငညန အသုံးျပဳမႈ မ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် သတင္းအမွန္ႏွင့္ အမွားကို ဘယ္လို ရွာေဖြၾကည့္႐ႈၿပီး ဘယ္လိုဆုံးျဖတ္ရမည္ ဆိုသည္မွာ အေရးႀကီးလာပါသည္။ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအေနျဖင့္ မွန္ကန္ေသခ်ာသည့္ သတင္းအခ်က္အလက္ကို တိက်သည့္ သတင္းအရင္းအျမစ္မွ ရယူႏိုင္စြမ္း၊ ခ်င့္ခ်ိန္ႏႈိင္းဆ သုံးသပ္ႏိုင္စြမ္းႏွင့္ မွန္ကန္ေသာသတင္းမ်ား ေပးပို႔ႏိုင္မႈစြမ္းရည္မ်ား ပိုမိုတိုးတက္လာ မည္ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ခုစလုံးတြင္ သုံးသပ္႐ႈျမင္ႏိုင္စြမ္းႏွင့္ အသစ္ကိုတီထြင္ဖန္တီးႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္မ်ား ပါ၀င္ပါသည္။
Mobile Literacy
Mobile နည္းပညာမ်ားက ပညာရပ္နယ္ပယ္ အသီးသီးအတြက္ ေလ့လာ သင္ယူလိုသူမ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးလ်က္ရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။ လူငယ္ေရာ၊ လူႀကီးမ်ားပါ Mobile နည္းပညာမ်ားကို လက္လွမ္းမီ ကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္ေနရန္ လိုအပ္ပါသည္။ နည္းပညာျဖင့္ ပံ့ပိုးေပး ထားေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားက လြယ္ကူ၍ သက္ေသာင့္ သက္သာရွိေသာ အေနအထားမ်ဳိးျဖင့္ သင္ယူသူ၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ထိေရာက္စြာ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ျဖစ္သည္။ က္ၻာတစ္၀န္း မိုဘိုင္းဖုန္းျဖင့္ သတင္း အခ်က္အလက္မွ်ေ၀ျခင္း၊ ပညာရပ္မွ်ေ၀ျခင္းမ်ားကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသုံးခ် ေနၿပီျဖစ္သလို ယင္းနည္းပညာက ပညာရပ္ကၽြမ္းက်င္မႈသာမက သင္ယူသူ၏အေတြးအေခၚ အယူအဆ ခံယူခ်က္သေဘာထားကိုပါ ေျပာင္းလဲေစရန္ ေဆာင္ၾကဥ္း ေပးႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မႈ
၂၁ ရာစုကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားတြင္ လူမႈဆက္ဆံေရး အသိဉာဏ္ ရင့္သန္ေစမည့္ ေလ့က်င့္မႈမ်ားလည္း ပါ၀င္ရေပမည္။ လူမႈဆက္ဆံေရးျမင့္မားမွ မိမိလုပ္ငန္းခြင္တြင္ ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိႏိုင္ပါမည္။ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးျပည့္၀ေသာ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာရန္ လူမႈဆက္ဆံေရး ကၽြမ္းက်င္မႈက အေထာက္ အကူျပဳပါသည္။ မိတ္ေဆြ ကြန္ရက္ဖြဲ႕တတ္ရန္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္း ထားရွိရမည့္ လူမႈက်င့္၀တ္မ်ား၊ လူမႈေရး တာ၀န္၀တ္ၱရားမ်ား၊ အျပဳအမူပုံသၭာန္မ်ား၊ စကားေျပာစြမ္းရည္မ်ားကို နားလည္ က်င့္သုံးတတ္ေစရန္ ေလ့က်င့္ယူရမည္ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ တန္ဖိုးထားတတ္ၿပီး တာ၀န္သိ တာ၀န္ယူမႈမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔မွသာ မိမိအဖြဲ႕အစည္း၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အျမင့္ဆုံးသို႔ ေရာက္ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ ရံဖန္ရံခါ ပညာတတ္ျခင္း၊ ပစ္ၥည္းဥစၥာရွိျခင္းထက္ လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ ပိုင္ႏိုင္ကၽြမ္းက်င္သူတစ္ဦးသည္ လူမ်ားႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္တြင္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေနထိုင္တတ္လာၿပီး ပိုမိုခရီးေရာက္ႏိုင္သည္ကို လူငယ္မ်ား သတိျပဳမိေစခ်င္ သည္။
ထုဆစ္ထားေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအင္အားျဖင့္ ..
ေဖာ္ျပပါကၽြမ္းက်င္မႈ အရည္အေသြးမ်ား ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လက္ေတြ႕ေလ့က်င့္ ေပးေနမွသာလွ်င္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ လူငယ္မ်ားျဖစ္လာပါမည္။ ၎ Skill မ်ားရွိရန္ ေျပာေန႐ုံမွ်ႏွင့္မၿပီးပါ။ ၂၁ ရာစုကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားအတြက္ အေျခခံ အေရးႀကီးဆုံးမွာ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားတြင္ ကိုယ္တိုင္ သိလိုစိတ္ျပင္းျပမႈ၊ စူးစမ္း လိုစိတ္ ႏိုးၾကားလာေအာင္ လႈံ႔ေဆာ္ႏိုင္ရန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၎င္းကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား ရွိလာေစမည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို အသက္အရြယ္အလိုက္ စနစ္တက်ေလ့က်င့္ ေပးေနမွသာ လက္ေတြ႕နယ္ပယ္တြင္ ျပန္လည္အသုံးခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ စဥ္းစား တတ္ေသာ ျပည္သူမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္မွသာ ယေန႔ ပစၥဳပၸန္ကာလႏွင့္ အနာဂတ္ အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ ကိုယ့္အတၱ ကိုယ့္အေရးသာ ကြက္ကြက္ေလးၾကည့္တတ္ေသာ လူအမ်ားေနရာတြင္ ၂၁ ရာစု ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားျဖင့္သာ ထုဆစ္ထားေသာ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ား အင္အားျဖင့္ တိုင္းျပည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ဟုခံယူ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
ေဒါက္တာျမတ္မိုး

No comments:

Post a Comment