Thursday, January 31, 2019

ဥပေဒျပဳေရးတာဝန္မ်ားႏွင့္ ၈ ႏွစ္ခရီး ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္

ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ဖြဲ႕စည္းျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ သက္တမ္းသည္ ၁-၂-၂၀၁၉ ရက္ေန႔တြင္ (၈) ႏွစ္ခရီး ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားမ်ား ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ မ်ားစြာ အက်ိဳးရွိခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားထံမွ လက္ဆင့္ကမ္းရယူခဲ့သည့္ ယခု ဒုတိယအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားသည္လည္း ျပည္သူလူထုအက်ိဳးစီးပြား ႏွင့္ လူမႈစီးပြားဘ၀မ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေရး၊ ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္တည္ေဆာက္ ေရးတာဝန္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္း႐ြက္လ်က္ရွိၾက ပါသည္။

ႏိုင္ငံတကာအသိအမွတ္ျပဳမႈရရွိ
ဥပေဒျပဳေရးတာဝန္၏ အဓိကမ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားသည္ အျခားအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္မ်ားႏွင့္လည္း နားလည္ေလးစားမႈကို အေျခခံကာ တတ္ႏိုင္သမၽွ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း လ်က္ရွိပါသည္။ ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ AIPA အာဆီယံပါလီမန္မ်ား ညီလာခံ အဖြဲ႕ဝင္ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ AIPA ႏိုင္ငံတကာပါလီမန္မ်ား အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ဝင္ေရာက္ခဲ့ကာ ႏိုင္ငံတကာ၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈရရွိခဲ့ပါသည္။ (၃၇) ႀကိမ္ေျမာက္ AIPA အေထြေထြညီလာခံကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလႏွင့္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ ေအာင္ျမင္စြာက်င္းပႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဖိလစ္ပိုင္ ႏိုင္ငံႏွင့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံတို႔၌ က်င္းပခဲ့ေသာ ဗႈဏဗ ညီလာခံမ်ားတြင္လည္း မိမိႏိုင္ငံ့အေရးႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ အဆိုျပဳမူၾကမ္းမ်ားအေပၚ တင္သြင္းေဆြးေႏြး ၾကရာတြင္ AIPA ပဋိညာဥ္စာတမ္းပါ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း မူေဘာင္အတြင္း အခိုင္အမာရပ္တည္ၿပီး ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက တုံ႔ျပန္ ေဆြးေႏြးႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တို ဘာလအတြင္း ဆြစ္ဇာလန္ႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပေသာ (၁၃၉) ႀကိမ္ေျမာက္ အေထြေထြညီလာခံသို႔လည္း ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး “နည္းပညာတီထြင္ဆန္းသစ္ေျပာင္းလဲလာမႈႏွင့္ ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကိုေရွး႐ႈေသာ လႊတ္ေတာ္ မ်ား၏က႑ ကို ပါဝင္ေဆြးေႏြး ႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထို႔နည္းတူ IPU ညီလာခံမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရး ႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ဖက္သတ္ တင္သြင္းေသာ အဆိုျပဳ ခ်က္မ်ားကို တန္ျပန္အဆို ျပန္လည္တင္သြင္းၿပီး အျဖစ္မွန္အေပၚ အေျခမခံသည့္ မမွန္ကန္ေသာ အခ်က္ မ်ားကို တုံ႔ျပန္ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။
ဥပေဒျပဳေရးတာဝန္
ဥပေဒျပဳျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္၏ အဓိကလုပ္ငန္း တာဝန္(၃)ရပ္အနက္ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံသားအက်ိဳးစီးပြားကို ျဖစ္ထြန္း ေစေသာ၊ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ဥပေဒမ်ားကို ေခတ္ကာလအေျခအေနႏွင့္အညီ ဥပေဒအသစ္မ်ား ျပ႒ာန္းျခင္း၊ ျပည္သူ အက်ိဳးမျဖစ္ထြန္းေသာ ဥပေဒမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ားကို ႀကိဳးစား ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါသည္။ တင္သြင္းလာေသာ ဥပေဒမ်ားကိုေဆြးေႏြးျခင္း၊ ဆုံးျဖတ္ျခင္းတို႔ ျပဳရမည္မွာ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား၏ အဓိကတာဝန္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားမၽွတၿပီး အမ်ားျပည္သူမ်ား လိုက္နာႏိုင္သည့္ ဥပေဒမ်ားျဖစ္ရန္ ကိုမူ အထူးဂ႐ုျပဳ ေဆြးေႏြးေဆာင္႐ြက္ၾကရပါသည္။
ျပ႒ာန္းလိုက္ေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ေနာက္ ဆက္တြဲ နည္းဥပေဒ၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား အခ်ိန္ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ထုတ္ျပန္ႏိုင္မႈ ရွိ၊ မရွိ၊ မူလဥပေဒႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ ရွိ၊ မရွိ၊ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕အစည္းဌာနမ်ားမွ လိုက္နာက်င့္သုံးႏိုင္မႈ ရွိ၊ မရွိ၊ ဥပေဒ အသက္ဝင္လာသည့္အခါ ျပည္သူကိုအမွန္တကယ္အက်ိဳးျပဳ၊ မျပဳကို လႊတ္ေတာ္ကသာ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ သုံးသပ္ရပါသည္။ ပုံမွန္အစည္း အေဝး ၁၃ ႀကိမ္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းအတြင္း အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားကို ထင္ဟပ္ေသာဥပေဒေပါင္း (၂၃၂) ခု၊ ယခု ဒုတိယအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္း ဒသမပုံမွန္ အစည္းအေဝးအထိဆိုလၽွင္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးေသာ ဥပေဒေပါင္းမွာ(၃၁၆)ခု ရွိၿပီျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြ႕အႀကဳံမ်ား အထိုက္အေလ်ာက္ရွိလာသည့္ အေလ်ာက္ ေခတ္မမီေသာ၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းရန္၊ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲရန္ အားထုတ္ လ်က္ရွိၾကပါသည္။ ျပည္သူ႕အသံကို ထင္ဟပ္သည့္ လႊတ္ေတာ္၏ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္ အားေကာင္းလာသည့္ လကၡဏာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
မဲဆႏၵနယ္ကို ကိုယ္စားျပဳျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ထိန္းညႇိျခင္းတာဝန္
ဥပေဒျပဳေရးတာဝန္ႏွင့္အတူ အေရးႀကီးသည့္ အျခားတာဝန္မ်ားမွာ မိမိသက္ဆိုင္ရာ မဲဆႏၵနယ္ေျမ မ်ားရွိ မဲဆႏၵရွင္မ်ားက ေပးအပ္လိုက္ေသာ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား၊ နစ္နာခ်က္မ်ားကို နားေထာင္ေပးရေသာ တာဝန္၊ မိမိ မဲဆႏၵနယ္ေျမ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအုံမ်ား ျဖည့္ဆည္းေပးရမည့္တာဝန္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးဆိုင္ရာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၏ ေဆာင္႐ြက္ခ်က္မ်ားအား အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းသည့္ တာဝန္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ၎တာဝန္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ တြင္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္း၊ အဆိုတင္သြင္းျခင္းတို႔ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ၾကရ ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို မိမိမဲဆႏၵရွင္မ်ားကို ျပန္လည္အသိ ေပးရပါသည္။ သတင္းေပးရသည္။ ကြင္းဆင္းေဆာင္႐ြက္ ၾကရသည္။ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ထိေတြ႕ေျပာဆိုဆက္ဆံ ၾကသည္မ်ားရွိသလို စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဖုန္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာ အသုံးျပဳ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပည္သူ႕ အသံ၊ ဆႏၵမ်ားကိုလက္ခံရယူ၍ ျပည္သူႏွင့္နီးစပ္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ၾကရ ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္အတြက္ ႏွစ္စဥ္ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရန္ပုံေငြျဖင့္ တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံခ်က္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္လည္း ပါဝင္ၾကရသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္ေကာ္မတီမ်ားတြင္ပါဝင္ကာ ေဒသလိုအပ္ခ်က္ မ်ားကို ေဆြးေႏြး၍ ပံ့ပိုးအေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရပါသည္။
ေမးခြန္း၊ အဆို
ျပည္သူ႕အသံကို လႊတ္ေတာ္အသံျဖစ္ေစရာတြင္ ႀကိဳတင္တင္ျပထားေသာေမးခြန္းမ်ားကို လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္းျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စု အဖြဲ႕အစည္းဝင္ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက လာေရာက္ ေျဖၾကားျခင္းသည္ လႊတ္ေတာ္၏ အေရးႀကီးေသာ အစိတ္အပိုင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး တစ္ႀကိမ္ထက္တစ္ႀကိမ္ (ႏႈတ္ေျဖ) ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းသူ ကိုယ္စားလွယ္အေရအတြက္ မ်ားျပားလာလ်က္ရွိသလို ေမးခြန္းအေရအတြက္လည္း မ်ားျပားလာသည္။ ၿပီးစီးခဲ့သည့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဒသမပုံမွန္အစည္းအေဝးတြင္ တစ္ရက္ပ်မ္းမၽွ ေမးခြန္း (၈) ခုအထိရွိခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရ ပါသည္။ ေမးခြန္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ အားကစားဝန္ႀကီးဌာနတို႔က က႑အလိုက္ အမ်ားဆုံး ေျဖဆိုေပးခဲ့ၾကရသည္ကိုလည္း ေလ့လာမိပါသည္။ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အဆိုတင္သြင္းျခင္းသည္ အျခားေသာမ႑ိဳင္မ်ားကို စိစစ္ထိန္းေက်ာင္းျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ တင္သြင္းလာေသာ အဆိုမ်ားကို ႐ိုး႐ိုးအဆို၊ အေရးႀကီးအဆိုမ်ား ခြဲျခားၿပီး အတည္ျပဳျခင္း၊ မွတ္တမ္း တင္ျခင္းမ်ား ျပဳၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ပုံမွန္အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ အတည္မျပဳျခင္း၊ ႐ုပ္သိမ္းျခင္း၊ ေဆြးေႏြးရန္မသင့္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ျခင္းမ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္႐ုံး သုေတသနမွတ္တမ္းတစ္ခုအရ ဒသမအႀကိမ္ ပုံမွန္အစည္းအေဝးတြင္ (၃)ရက္လၽွင္ အဆို (၂) ခုႏႈန္း တင္သြင္းေဆြးေႏြးဆုံးျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရ ပါသည္။
ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ား
တတ္ႏိုင္သမၽွ ပိုင္းျခားသုံးစြဲေနေသာ အာဏာသုံးရပ္အၾကား အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းညႇိမႈျပဳလ်က္ရွိရာ လႊတ္ေတာ္၏ထိန္းၫွိမႈတာဝန္တြင္ ေကာ္မတီမ်ား၊ ေကာ္မရွင္မ်ား၏ အခန္းက႑သည္ အေရးပါလွပါသည္။ လႊတ္ေတာ္စုံညီအစည္းအေဝးႀကီးတြင္ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးရန္ အခ်ိန္မလုံေလာက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈကို အေသးစိတ္ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာႏိုင္ရန္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ အရပ္ဘက္ အဖဲ့Gအစည္းမ်ားႏွင့္ ႏွီးေႏွာတိုင္ပင္အႀကံဉာဏ္မ်ား ရယူ ႏိုင္ရန္လည္းေကာင္း သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္မ်ားအလိုက္ အၿမဲတမ္းေကာ္မတီႏွင့္ လိုအပ္သလို ကာလသတ္မွတ္ ဖြဲ႕စည္းေသာ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားလည္း ဖဲြ႕စည္းထားရွိပါ သည္။ အမွန္မွာ ေကာ္မတီမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ႀကီး အတြင္းမွ လႊတ္ေတာ္ငယ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ေစာင့္ၾကည့္ ထိန္းညႇိျခင္းႏွင့္အတူ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္အခြင့္အေရး မ်ားကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ေရး အတြက္လည္း ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၾကပါသည္။
၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔ကပင္ ျပည္သူ မ်ား၏ အခြင့္အေရး နစ္နာမႈမရွိေစရန္ အေလးထားသည့္ အေနျဖင့္ တိုင္ၾကားစာမ်ားႏွင့္ အသနားခံစာမ်ားကို ေလ့လာစိစစ္ျခင္း၊ အေၾကာင္းျပန္ျခင္း၊ အႀကံျပဳျခင္းမ်ား ျပဳႏိုင္ရန္ တိုင္ၾကားစာႏွင့္ အသနားခံစာဆိုင္ရာ ေရးရာ ေကာ္မတီအသစ္တစ္ခုကို ထပ္မံဖဲြ႕စည္းခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထို႔အျပင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ား ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး ဥပေဒေရးရာ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မွ တစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ ျခင္း၊ အထူးကိစၥရပ္မ်ားအား ဥပေဒအျမင္ျဖင့္ ေလ့လာ ဆန္းစစ္သုံးသပ္ၿပီး လိုအပ္ပါက လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ားအား အႀကံေပးျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဥပေဒ ေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သုံးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္ကိုလည္း ဖဲြ႕စည္းေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါသည္။
လႊတ္ေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
ျမန္မာ့လႊတ္ေတာ္ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးသည္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္ကို အေထာက္အကူျပဳသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ စြမ္းရည္ဖံြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေပၚတြင္ မ်ားစြာ မူတည္ပါသည္။ ၎က႑ကို JCC လႊတ္ေတာ္မ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေရးေကာ္မတီက ဦးေဆာင္မႈေပးလ်က္ ရွိပါသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအစဥ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာ မိတ္ဖက္အဖဲြ႕အစည္း (၁၃) ခုက ပါဝင္အကူအညီေပးလ်က္ရွိၿပီး သုေတသနႏွင့္ ICT သင္တန္းမ်ား၊ အဂၤလိပ္ဘာသာကၽြမ္းက်င္မႈ၊ မီဒီယာႏွင့္ ျပည္သူ႕ဆက္ဆံေရး၊ ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ Training for Trainers၊ ဘာသာရပ္အလိုက္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၊ ဖိုရမ္မ်ား၊ လူ႕စြမ္းအားအရင္း အျမစ္ဆိုင္ရာ သင္တန္းမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြင့္လွစ္ပို႔ခ်ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။ လႊတ္ေတာ္အခ်င္းခ်င္း လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကဳံဖလွယ္ၿပီး စြမ္းရည္တိုးတက္ေရးတြင္ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္လည္း ျပည္ပႏိုင္ငံ ပါလီမန္မ်ားသို႔ ေလ့လာေရးခရီးစဥ္မ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားအား ပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ ရွိပါသည္။
ဒီမိုကေရစီ၏ ျပယုဂ္လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ပါတီစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ဝါဒစြဲ၊ လူမ်ိဳးစြဲမထားဘဲ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေမးခြန္းမ်ားေမးျခင္း၊ အဆိုမ်ားေဆြးေႏြးျခင္း၊ ဥပေဒမ်ားကို ဝိုင္းဝန္းေဆြးေႏြး အတည္ျပဳ ဆုံးျဖတ္ၾကျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစသည့္နည္းတူ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးလည္း ပိုမိုရင္းႏွီးနားလည္မႈမ်ား ရရွိလာခဲ့ၾကၿပီ လည္းျဖစ္ပါသည္။ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္မွ ခ်မွတ္ ႏိုင္ခဲ့သည့္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ႏွင့္အတူ ရရွိခဲ့သည့္အေတြ႕အႀကဳံတို႔ကို သင္ခန္းစာယူ၍ ယခုအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ မ်ားတြင္ ပိုမိုခိုင္မာအားေကာင္းေစရန္ လုပ္ေဆာင္ေန ၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရေပသည္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ဘုံအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဝိုင္းဝန္း ျငင္းခုံ ေဆြးေႏြးၾကလ်က္ မတူညီေသာ အယူအဆမ်ားကို ေစ့စပ္ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးအေျဖရွာၾကသည့္ ဒီမိုကေရစီ၏ ျပယုဂ္အျဖစ္ လႊတ္ေတာ္ႀကီးကို အေရာင္တင္ေပးလ်က္ ရွိေနသည္မွာလည္း အထင္အရွားပင္ျဖစ္ပါသည္။
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ တင္ျပေတာင္းဆို မႈမ်ားေၾကာင့္ တံတားမရွိ၊ လမ္းမေကာင္း၊ လၽွပ္စစ္မီး အားနည္းသည့္ နယ္ေဒသမ်ားဖံြ႕ၿဖိဳးေရးအတြက္ အတိုင္း အတာတစ္ခုအထိ ေရွ႕တိုး ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ေက်ာင္း၊ ေဆး႐ုံမ်ား တိုးခ်ဲ႕ ေဆာက္လုပ္ ေပးႏိုင္ျခင္း၊ ေက်ာင္း ဆရာ ဆရာမမ်ား၊ ဆရာဝန္မ်ား တိုးျမႇင့္ခန္႔ထားေပးႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ေက်းလက္၊ ၿမိဳ႕ျပ ကြာဟ ခ်က္ကို က်ဥ္းေျမာင္းလာေစၿပီး ဆင္းရဲမႈေလၽွာ႔ခ်ေရးတြင္ တစ္တပ္တစ္အား ပါဝင္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။
ဒီမိုကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေလးစားထိုက္သူမ်ား
 (၈)ႏွစ္တာ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းကာလအတြင္း အစြဲမ်ားကိုေဘးဖယ္၍ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကို သိမ္ေမြ႕စြာျဖင့္ အတိမ္းအေစာင္း မရွိေစဘဲ ထိန္းေက်ာင္းေပးလ်က္ ရွိၾကသည့္ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ားႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား အထူးပင္ ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ပထမအႀကိမ္ႏွင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္တာဝန္မ်ား အထူးသျဖင့္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အာဏာသုံးရပ္အၾကား အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းေရးတာဝန္မ်ား၊ မိမိပါတီႏွင့္ အျခားပါတီ မ်ားအၾကား ႏိုင္ငံ့အက်ိဳးအတြက္ အတူလက္တြဲ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၾကသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ေနသူမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မတူကြဲျပားေသာ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အေရာင္အေသြးစုံေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ မတူျခားနားေသာ ပါတီမူဝါဒမ်ား ကိုင္စြဲထားေသာ္လည္း ဘုံရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္အတြက္မူ အတူတကြ လက္တြဲေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါသည္။ ျပည္သူ႕ဆႏၵ၊ လႊတ္ေတာ္ဆႏၵ ဆိုသည္ႏွင့္အညီ ျပည္သူတို႔၏ အခက္အခဲမ်ား၊ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊ ေတြ႕ႀကဳံေနရသည့္ဒုကၡမ်ားကို တင္ျပေတာင္းဆို ေျဖရွင္းေပးရန္ မ်ားစြာက်န္ရွိေနပါေသးသည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး၊ စည္းလုံးညီၫြတ္ေရးအတြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ က႑မ်ားစြာ က်န္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ကို ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သိရွိၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူမ်ား၏ေမၽွာ္လင့္ခ်က္မ်ားစြာကို ဦးစားေပးက႑အလိုက္ ဆက္လက္ျဖည့္ဆည္းရန္ သႏၷိ႒ာန္ ခ်ထားၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ လႊတ္ေတာ္ အေတာ္မ်ားမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လၽွင္ သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏုနယ္ေနေသးေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ား၏ ယုံၾကည္မႈ အျပည့္ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ ႀကီးမားစြာျဖင့္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းခံထားရသည့္ ယေန႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါ ႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားၾကားတြင္ ဆက္လက္ ႀကိဳးစား ေဆာင္႐ြက္ေနၾကဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။ စိန္ေခၚမႈမ်ားလည္း ရွိေနဦး မည္ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အခက္အခဲမ်ားပင္ ႀကဳံေတြ႕ၾကရပါေစ၊ ပါတီစုံ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္တစ္ခုကို ေခ်ာေမြ႕ ညင္သာစြာ ကူးေျပာင္းႏိုင္ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာႀကီးမားသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏တန္ဖိုးကိုမူ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပေရးသားလိုက္ ရပါသည္။
မိုးေကႏိုင္

No comments:

Post a Comment