ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟာ လူဦးေရထူထပ္မ်ားျပား လာတာနဲ႔အမွ် ေန႔စဥ္ လႈပ္ရွားသြားလာမႈေတြက
လည္း ပုိမုိမ်ားျပားလာပါတယ္။ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ ကားေတြ၊ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြ၊ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရး
ေရယာဥ္ ေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ေျပးဆဲြေပးေနရပါတယ္။ ဘတ္စ္ကား ခရီးသည္ ေတြအတြက္ YBS ယာဥ္အသစ္ေတြနဲ႔
ေလေအးစက္ေတြဖြင့္ၿပီး အဆင့္ျမႇင့္တင္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးထားသလုိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆဲြမႈကုိလည္း
အရင္ကထက္ ပုိမုိေကာင္းမြန္တဲ့ အဆင့္ ျမႇင့္တင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈေပးႏုိင္ဖုိ႔
ႀကိဳးစားေနပါ တယ္။
''ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး ၂ဝ၂၃
ခုႏွစ္မွာ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းတစ္ခုလုံး ၿပီးႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ဳိးက ႏုိဝင္ဘာ ၂ဝ ရက္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွာ
ေျပာၾကားထားပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူေတြဟာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ က်ပ္တည္း မႈေၾကာင့္ အခ်ိန္ေႏွာင့္ေႏွး
ၾကန္႔ၾကာမႈေတြကုိ ေရွာင္ရွားတဲ့အေနနဲ႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းမႈကုိ အရင္ကထက္ ပုိမုိအားကုိးစီးနင္း
လာၾကပါတယ္။ ေငြေၾကးကုန္က်မႈ သက္သာ ျခင္း၊ အခ်ိန္ကုန္ သက္သာျခင္း၊ ခရီးသည္ေတြ သက္ေသာင့္
သက္သာစြာနဲ႔ စီးနင္း လုိက္ပါႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားက အခုဆုိရင္ ေန႔စဥ္
ခရီးသည္ ၈ဝဝဝဝ ခန္႔ လုိက္ပါစီးနင္း ေနၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေျပးဆဲြမႈကုိ ပုိမုိေကာင္းမြန္ ၿပီး အဆင့္ျမႇင့္ဖုိ႔အတြက္
စီမံကိန္းခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ အဓိက
လုပ္ငန္းသုံးရပ္ပါဝင္ၿပီး အဲဒါေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း ေတြမွာ အခ်က္ျပနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးဆုိင္ရာလုပ္ငန္းေတြ
အဆင့္ျမႇင့္ တင္ျခင္း ေဆာင္ရြက္တာ၊ ဒီဇယ္လွ်ပ္စစ္ရထား တဲြဆုိင္းအသစ္ ၁၁ ဆုိင္း၊ ရထားတဲြ
၆၆ တဲြ ဝယ္ယူျခင္းလုပ္ငန္းကုိ ဂ်ပန္ေခ်းေငြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္တာ၊ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာပုိင္းဆုိင္ရာ
လုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ ရထားလမ္း၊ တာေပါင္၊ ဘူတာေတြ၊ ပလက္ ေဖာင္းေတြ၊ ေရေျမာင္းေတြ၊ ကားလမ္းကူးေတြ၊
တံတားေတြ၊ လူကူးခုံးေက်ာ္ တံတားေတြ၊ ဆက္သြယ္ေရးအေဆာက္အအုံ ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းေတြကုိ
ႏုိင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္န႔ဲ ေဆာင္ရြက္သြားဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေျပးဆဲြမႈ အဆင့္ ျမႇင့္တင္ ေကာင္းမြန္ႏုိင္ေရး အတြက္ ကေတာ့
ေငြကုန္က်မႈရွိ ေပမယ့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူေတြ အတြက္ ေန႔စဥ္ခရီးသြားလာေရး အဆင္ေျပေစဖုိ႔
မျဖစ္ မေန အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ႏုိင္ငံ တကာၿမိဳ႕ႀကီးေတြအပါအဝင္
အာဆီယံအဖဲြ႕ဝင္ ႏုိင္ငံေတြရဲ႕ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြ မွာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးနင္းသြားလာမႈကုိ အဓိကအားကုိးၿပီး
ေန႔စဥ္သြားလာေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္မွာလည္း
ေန႔စဥ္ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အဓိက အားကုိးအားထားျပဳ စီးနင္းၾကရ မယ့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆဲြမႈျဖစ္ဖုိ႔ကေတာ့
ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြေနမႈမွာ အစားထုိးလဲလွယ္မႈ၊ အသစ္ ဝယ္ယူျဖည့္ဆည္းမႈေတြ
ရွိေနေပမယ့္ စက္ေခါင္းအမ်ားစု က သက္တမ္း လြန္ေနၿပီး ရထားဆဲြအားလည္း က်ဆင္းေနတဲ့ အေနအထားရွိေနတယ္လုိ႔
ဆုိပါတယ္။ လူစီးတဲြေတြမွာလည္း ရထားတဲြသစ္ ဝယ္ယူျဖည့္ဆည္းမႈေတြရွိေပမယ့္ အခ်ဳိ႕ရထားတဲြ
ေတြဟာ သက္တမ္းလြန္တာေတြ၊ ခြၽတ္ယြင္းမႈေတြရွိလာတာေတြ ရွိေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈမွာ
အခ်က္ျပစနစ္ ခြၽတ္ယြင္းမႈေတြဟာ ႏွစ္သက္တမ္းၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ခ်ိတ္ဆက္မႈ အားနည္းခ်က္ေတြ
ျဖစ္ေပၚေနၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆဲြမႈ အခ်ိန္မွန္မႈအေပၚမွာလည္း ထိခုိက္မႈေတြ ျဖစ္ေပၚလာ
ေနပါတယ္။
ဒီလုိအေျခအေနေတြကုိ အဆင့္ျမႇင့္တင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္ၿပီး မျဖစ္မေန အေကာင္
အထည္ေဖာ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေျပးဆဲြမႈအဆင့္ျမႇင့္တင္မယ့္ စီမံကိန္းအတြက္
ဂ်ပန္အစုိးရက ODAေခ်းေငြဂ်ပန္ယန္း ၂၄ ဒသမ ၈၆၆ ဘီလီယံနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္ မွ ေငြက်ပ္
၅၄ ဒသမ ၅၁၄ ဘီလီယံကုန္က်မွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
လက္ရွိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈ အဆင့္ျမႇင့္
တင္စီမံကိန္းၿပီးစီးရင္ေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြဟာ တစ္နာရီ ၃၄ မုိင္ႏႈန္း ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ၿပီး
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ကုိ ရထားေျပးဆဲြမႈ ၁ နာရီ ၄၅ မိနစ္သာ ၾကာျမင့္ေတာ့မွာျဖစ္သလုိ တစ္ေန႔ကုိ
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးခရီးသည္ ၈၅ဝဝဝ ခန္႔ သက္ေသာင့္သက္သာစြာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးနင္း လုိက္ပါႏုိင္မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအေကာင္အထည္ေဖာ္လာႏုိင္တဲ့ စီမံကိန္းျဖစ္တာမုိ႔ ျပည္သူေတြအားကုိးအားထားျပဳေနစဥ္
စီးနင္း ႏုိင္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားခရီးစဥ္ေတြအျဖစ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾက တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈရဲ႕ လက္ရွိအေနအထားကုိ ၾကည့္ရင္ ရန္ကုန္ဘူတာႀကီးကုိ
အေျချပဳေျပးဆြဲေနတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ရထားသံလမ္းမုိင္ စုစုေပါင္း ၅၉ မုိင္ရွိၿပီး ကားလမ္း
ကူးဂိတ္ ၂၆ ဂိတ္ရွိကာ ရထားလမ္းေက်ာ္တံတား အစင္း ၄၅ စင္းရွိေနတဲ့အျပင္ ၿမိဳ႕ပတ္ဘူတာေပါင္း
၃၈ ဘူတာ ရွိေနပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈကေတာ့ ရထားတဲြႀကီး ၁၅ ဆုိင္း၊ RBE ၁ဝ ဆုိင္း စုစုေပါင္း
၂၅ ဆုိင္း ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီ ရထား တဲြဆုိင္းေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္နံနက္ ၅ နာရီမွ ည ၁၁ နာရီအထိ
တစ္ေန႔ အေခါက္ေရ ၂၂၁ ႀကိမ္ ပုံမွန္ေျပးဆဲြေနပါတယ္။ အဲဒီ ရထားတဲြ ဆုိင္းေတြကုိ တစ္နာရီ
မုိင္ ၂ဝ ႏႈန္းနဲ႔ ေမာင္းႏွင္ေျပးဆဲြ ေနတာမုိ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈဟာ အခ်ိန္
၂ နာရီ မိနစ္ ၅ဝ ၾကာျမင့္ၿပီး တစ္ေန႔ကုိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးခရီးသည္ ၇၃ဝဝဝ ခန္႔ လုိက္ပါစီးနင္းေနပါတယ္။
လက္ရွိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေျပးဆဲြမႈ အဆင့္ျမႇင့္တင္စီမံကိန္းၿပီးစီးရင္ေတာ့
ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေတြဟာ တစ္နာရီ ၃၄ မုိင္ႏႈန္း ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ပတ္ကုိ
ရထားေျပးဆဲြမႈ ၁ နာရီ ၄၅ မိနစ္သာ ၾကာျမင့္ေတာ့မွာျဖစ္သလုိ တစ္ေန႔ကုိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီးခရီးသည္
၈၅ဝဝဝ ခန္႔ သက္ေသာင့္သက္သာစြာ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ စီးနင္း လုိက္ပါႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလုိအေကာင္အထည္ေဖာ္လာႏုိင္တဲ့ စီမံကိန္းျဖစ္တာမုိ႔ ျပည္သူေတြအားကုိးအားထားျပဳေနစဥ္
စီးနင္း ႏုိင္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားခရီးစဥ္ေတြအျဖစ္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾက တာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
။
ေ၀ယံဦး
No comments:
Post a Comment