တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁ဝ ရက္ေန႔သည္ကား
ျမန္မာတစ္မ်ဳိးသားလုံး၏ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ ႏိုးၾကား ထက္သန္ေစေသာ ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသား ျပည္သူ အေပါင္းတို႔သည္ မိမိတို႔တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ ကြၽန္သေပါက္ ဘဝမွ မလြတ္ကင္းေသးေစကာမူ
ဦးစြာပထမ ေႏွာင္အိမ္ႏွင့္တူေသာ ယူနီဗာစီတီအက္ဥပေဒဟူသည့္ အစြန္းရန္ကို တြန္းလွန္ ၿဖိဳဖ်က္ရာတြင္
ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ကင္းျခင္း ကိုျဖစ္ေစေသာေန႔သစ္အား ''အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔''ဟု
တညီတၫြတ္တည္း သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
လြတ္လပ္ေရးရရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကကုန္ေသာ
ႏိုင္ငံတိုင္း၊ ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ လြတ္လပ္ေရးရရွိေရး အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံ၏ေအာင္ျမင္မႈ
မွတ္တိုင္တစ္ခု စိုက္ထူႏိုင္ျခင္းအတြက္ လည္းေကာင္း၊ တစ္တိုင္းျပည္လုံး၊ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံးႏွင့္
သက္ဆိုင္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈရရွိသည့္ ေန႔တစ္ေန႔ကို လည္းေကာင္း ''အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔''
ဟု ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ၾကသည္။ ကနဦးေအာင္ျမင္မႈမွတ္တိုင္ စိုက္ထူႏိုင္ေသာေန႔တစ္ေန႔သည္ တစ္မ်ဳိးသားလုံး၏
ေအာင္ပြဲပင္ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔မွစ၍ တစ္မ်ဳိးသားလုံး၏ ႏွလုံးသည္းပြတ္တြင္ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္တို႔
စတင္ကိန္းေအာင္းႏိုးၾကားတက္ၾကြေစခဲ့သည္။
ပမာေဆာင္ေသာ္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူမ်ားအား
မတရား အက်ဥ္းခ်ခဲ့သည္ ပဲရစ္ၿမိဳ႕ရွိ ဘတ္စတီးလ္ ခံတပ္ ေထာင္ႀကီးကို ၿဖိဳဖ်က္ႏိုင္ေသာ
၁၈၇၉ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္ေန႔သည္ ျပင္သစ္ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လုံး၏ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊
လြတ္လပ္ျခင္း သမိုင္းမွတ္တိုင္ကို စတင္စိုက္ထူႏိုင္ေသာ ေန႔ျဖစ္သည္။ ခံတပ္ေထာင္ႀကီးကို
ၿဖိဳဖ်က္လိုက္ႏိုင္ျခင္းသည္ ျပင္သစ္ရာဇဝင္တြင္ လြတ္လပ္ေရးေအာင္ပန္းကို နိဒါန္းအစ ပထမကနဦးဆြတ္ခူးဆင္ျမန္း
ရေသာေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္ရကား ထိုဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္ေန႔ကို လြတ္လပ္ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္း သည့္
အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
စင္စစ္ကား ဘတ္စတီးလ္အက်ဥ္းေထာင္ႀကီးကို
ၿဖိဳဖ်က္ႏိုင္႐ုံမွ်ျဖင့္ ျပင္သစ္လူမ်ဳိးတို႔မွာ ေဘးဆိုးဒုကၡအေပါင္းမွ လုံးဝလြတ္ေျမာက္သြားသည္
မဟုတ္ေခ်။ ထိုေအာင္ျမင္မႈမွာ ျပစ္သစ္လူမ်ဳိးတို႔အေပၚ မတရားအႏိုင္က်င့္မႈတို႔မွ အျမစ္မက်န္
တြန္းလွန္ၿဖိဳဖ်က္ရန္ ရဲစိတ္ရဲမာန္တို႔ ေအာင္လံသဖြယ္ တလူလူအၫြန္႔ တက္ၿပီး တံခြန္ထူႏိုင္သည့္
ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္၍ တစ္မ်ဳိးသားလုံးအတြက္ ေအာင္ပန္းဆင္ႏိုင္ေသာ ''အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔''ဟူ၍
သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ျပည္၌လည္း ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီးတြင္
ဖက္ဆစ္တို႔ကို အၿပီးတိုင္ေတာ္လွန္ ဖယ္ရွားႏိုင္ေသာ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃ ရက္ ေန႔ကို
''အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔'' အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကၿပီး တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတ ႏိုင္ငံကို စတင္တည္ေထာင္သည့္
ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန႔ကို ''အမ်ဳိးသားေန႔'' ဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ အလားတူ အိႏၵိယ၊
ဖိလစ္ပိုင္၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ စင္ကာပူ စသည့္ ႏိုင္ငံတိုင္း၊ ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ လည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္
သူ႔ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးအေနအထားအရ အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔ကို ေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္ၾကသည္။
တစ္မ်ဳိးသားလုံး၏အက်ဳိးကို စတင္ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္း၊
ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ ထက္သန္တက္ၾကြသည့္အေလ်ာက္ ေနာက္ဆုံးတြင္ မိမိတို႔အလိုရွိရာ ေအာင္ပန္းကို
ဆြတ္ခ်ဴတက္လွမ္းႏိုင္သည့္ ကနဦးေျခလွမ္း စတင္တက္လွမ္းႏိုင္သည့္ေန႔၊ ျပည္သူတစ္ရပ္ လုံးေအာင္ပြဲခံသည့္ေန႔ကို
''အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔''ဟု သတ္မွတ္ေလ့ရွိၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္မူ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္
ေရွးပေဝသဏီကာလကတည္းက ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနႏွင့္ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ ျပင္းျပထက္သန္သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
ကိုယ့္ထီး ကိုယ့္နန္း၊ ကိုယ့္အရွင္၊ ကိုယ့္သခင္ႏွင့္ ကိုယ့္တိုင္းရင္းသားမ်ား အတူတကြေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္
စြာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ ေရွးေရွးကာလက တိုင္းတစ္ပါးမွ က်ဴးေက်ာ္မႈအခ်ဳိ႕ရွိခဲ့ေသာ္လည္း
လက္တြဲ ညီညာ၊ ရဲရင့္ေျပာင္ေျမာက္စြာျဖင့္ တစ္ခဏခ်င္း ရွင္းလင္းဖယ္ရွားႏိုင္ခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ ပရိယာယ္ၾကြယ္ၿပီး အလိုရမက္ႀကီးသည့္ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအား
စတင္ဝင္ေရာက္က်ဴးေက်ာ္ခဲ့သည့္ ၁၈၂၄ ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၈၅၂ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္၊
၁၈၈၅ ခုႏွစ္တြင္ တတိယအႀကိမ္ ျမန္မာ တို႔ႏွင့္ စစ္ပြဲ သုံးႀကိမ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ သည္။ ျမန္မာတို႔က
နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို ခုခံတြန္းလွန္ ေသာ္လည္း အားမတန္၍ အညံ့ခံအေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရသည္။ တစ္တိုင္းျပည္လုံး
သူ႔ကြၽန္ဘဝသို႔ က်ေရာက္ခဲ့ရသည္။
သို႔ေသာ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေလွခြက္ခ်ည္းက်န္
အလံမလွဲစတမ္း စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အညံ့မခံ၊ အ႐ႈံးမေပးဘဲ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔ကို ဆယ္ႏွစ္ဆယ္မိုး
တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္မွာ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ဳိးကိုခ်စ္သည့္ ထက္သန္ေသာဇာတိေသြး၊
ဇာတိမာန္ကို ျပသခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးဦးကာလ ကတည္းက ဇာတိေသြး၊
ဇာတိမာန္ ထက္သန္မႈ ရွိသေလာက္ ႏိုင္ငံေရးဘက္တြင္ သေဘာေပါက္ နားလည္ခြင့္ မရရွိခဲ့ၾကေသာ
ေၾကာင့္ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို အ႐ႈံးေပးခဲ့ရသည္ဟု ယူဆရဖြယ္ရွိသည္။ ေရွးက ကမၻာ ႏွင့္ဆက္ဆံမႈေဝးကြာသျဖင့္
ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ ဆိုသည္မွာ မင္းစိုးရာဇာတို႔၏ အလုပ္ဟုသာ ႐ိုးသားစြာ နားလည္ ယူဆခဲ့ၾကသည္။
အမွန္တကယ္တြင္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရာတြင္ ထက္သန္ေသာ
ဇာတိမာန္၊ ရဲဝံ့ေသာသတၱိ၊ ေျမာ္ေတြးႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္မ်ားပါရွိဖို႔ လိုေပသည္။
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ကို ႏိုးၾကားေစေသာ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚမ်ားမွာ
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး ကာလမ်ားမွသာ ေပၚေပါက္လာျခင္းမဟုတ္ေခ်။ ရတနာပုံေခတ္ ရာဇဓမၼသဂၤဟဆရာ
ေယာအတြင္းဝန္ ဦးဘိုးလႈိင္ႏွင့္ အေပါင္းအပါ တစ္စု၏ အယူအဆသစ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ႏိုင္ငံေရးဟူသည္
တိုင္းသူျပည္သားမ်ား၏ မေသြအမွန္လုပ္ေဆာင္ရန္ ကိစၥပါတကားဟု ပါေတာ္မူ ကာလနီးခါမွ ရတနာပုံေနျပည္ေတာ္သားတို႔
ရိပ္စားမိလာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမ်ဳိးေစ့ေလးသည္ အေညႇာင့္မေပါက္မီကပင္ ေလွ်ာေမြးဘဝသို႔
က်ေရာက္ ဆိတ္သုဥ္းသြား ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးမ်ဳိးေစ့ အပင္မေပါက္မီကပင္ ထီးနန္းပါေပ်ာက္သည့္
အျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ႀကံဳလိုက္ရသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ သူ႔ကြၽန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္
မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဆယ္ႏွစ္ တိုင္တိုင္ အသက္ေပး၍ ခုခံတြန္းလွန္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ဆက္လက္
အန္တုႏိုင္ရန္ အစြမ္း မရွိေတာ့သျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့ခဲ့ရသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးဆယ္ႏွစ္တာကာလအၿပီး
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကာလအထိ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတို႔၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္မွာ နိမ့္တုံ၊
ျမင့္တုံျဖစ္ခဲ့သည္။ အယုံလြယ္ျခင္း၊ သည္းခံတတ္ျခင္း၊ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲတတ္ျခင္း၊ အခြင့္အေရး
မက္ေမာျခင္း စသည့္ ပင္ကိုစ႐ိုက္လကၡဏာမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာတို႔၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္၊ ဇာတိေသြး၊
ဇာတိမာန္တို႔သည္ ျမဳပ္ခ်ည္တစ္ခါ၊ ေပၚခ်ည္တစ္လွည့္၊ မွိန္ခ်ည္ တစ္ခါ၊ လင္းခ်ည္တစ္လွည့္
ျဖစ္ခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္တို႔သည္ အၿပီးတိုင္ကြယ္ေပ်ာက္မသြား၊
ပြဲၿပီးမီးေသမဟုတ္၊ ၫြန္တြင္နစ္သည့္ ပတၱျမားအသြင္၊ တိမ္ဖုံးသည့္ လပမာသို႔ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုလိုနီ လက္ေအာက္သို႔ အၿပီးတိုင္က်ေရာက္လုစဥ္ အခ်ိန္အခါက ျမန္မာတို႔၏
မ်ဳိးခ်စ္ စိတ္ဓာတ္၊ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္တို႔ ေျပေလ်ာ့က်ခဲ့သည္။ အားမတန္၍ မာန္ေလွ်ာ့လိုက္ရသည္။
လက္သီးကိုဆုပ္၊ အံကိုႀကိတ္၍ ဒူးေထာက္အညံ့ခံၾကရသည္။ ဤေန႔ ဤရက္သည္ကား ရာဇဝင္တြင္ေသာ ထြန္းေျပာင္သည့္
ျမန္မာရာဇဝင္သမိုင္းကို နင္းေခ်ဖ်က္ဆီးျခင္း ခံလိုက္ရသည္။ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီ အားမာန္ျပည့္ခဲ့သည့္
ဇာတိေသြး၊ ဇာတိ မာန္စိတ္ဓာတ္မ်ား ေမွးမွိန္ယုတ္ေလ်ာ့သြားခဲ့သည္။
၁၈၈၅ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလကုန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအဂၤလိပ္ကိုလိုနီ
လက္ေအာက္သို႔ အၿပီး တိုင္က်ေရာက္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္းကာလမွစတင္၍ ၁၈၉၅ ခုႏွစ္အထိတိုင္
နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ ကြၽန္သေပါက္ဘဝတြင္ မေနလို ေသာ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းမွ မ်ဳိးခ်စ္သူရဲေကာင္း
တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ ၁ဝဝ ေက်ာ္တို႔က ရရာလူသူ၊ လက္နက္ တို႔ကိုစြဲကိုင္လ်က္ နယ္ခ်ဲ႕တို႔ကို
၁ဝ ႏွစ္တိုင္ တြန္းလွန္တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း လက္ေလွ်ာ့ အ႐ႈံးေပးၾကရသည္။ ထိုအခ်ိန္
ထိုကာလမွစတင္၍ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ကာလအထိ ျမန္မာတို႔၏ အမ်ဳိးသားအားမာန္မ်ားမွာ တိမ္ျမဳပ္သြားသည္ဟု
ဆိုရမည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ေသြးေအးသြားၿပီဟု ဆိုႏိုင္သည္။
အမွန္တကယ္တြင္ ျမန္မာတို႔၏ဇာတိမာန္သည္
တိမ္ျမဳပ္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းမဟုတ္။ ငုပ္လွ်ဳိးေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ သီေပါမင္းပါေတာ္မူၿပီးေနာက္
၁၁ ႏွစ္ခန္႔အၾကာ ၁၉ဝ၆ ခုႏွစ္တြင္ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ ပညာ တည္း ဟူေသာရည္ရြယ္ခ်က္ ေလးရပ္ျဖင့္
ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားလူငယ္တစ္စုက ဝိုင္အမ္ဘီေအ ဟုေခၚတြင္သည့္ ဗုဒၶကလ်ာဏယုဝ အသင္းကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ထိုအသင္းသည္ ျမန္မာတို႔၏စိတ္ဓာတ္၌ ႏိုင္ငံေရး ကိန္းဝပ္ေစရန္ အစပ်ဳိးေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ထိုအသင္းမွအစျပဳ၍ ေနာင္ ၁ဝ ႏွစ္အၾကာတြင္
ႏိုင္ငံအက်ဳိးကို သယ္ပိုး ေဆာင္ရြက္ရန္ ဂ်ီစီဘီေအအသင္းခ်ဳပ္ႀကီး ေပၚထြန္းလာျပန္သည္။
ထို ဝိုင္အမ္ဘီေအ၊ ဂ်ီစီဘီေအအသင္း တို႔သည္ ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရးအရွိန္ ျပင္းထန္လာျခင္းအေၾကာင္းမဆက္မီ
ႏိုင္ငံေရးသားဦး ရတနာဖြားျမင္ရန္ ပဋိသေႏၶ စတင္တည္ခဲ့ေသာ သေႏၶသားေလာင္း မ်ားဟု ဆိုရမည္ျဖစ္
သည္။
၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္အေရာက္တြင္မူ ျမန္မာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ
ပညာေရးမွ စတင္ႏိုးထလာခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းတြင္ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္မ်ား၊ ဇာတိေသြး၊
ဇာတိမာန္စိတ္ဓာတ္မ်ား စတင္ျပန္လည္ႏိုးၾကားသည့္ ႏိုင္ငံေရး သားရတနာမ်ား စတင္ေမြးဖြားေသာကာလဟုလည္း
ဆိုႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးကို ပညာေရးတိုက္ပြဲမွ စတင္လိုက္သည္ဟုလည္း ေျပာႏိုင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ျမန္မာတို႔အတြက္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားၿပီး ကြၽန္ပညာဘက္သို႔
ပို႔ေဆာင္ရာေရာက္သည္ဟု ယူဆသျဖင့္ အတည္မျပဳရန္ တစ္တိုင္းျပည္လုံး ကန္႔ကြက္ၾကသည္။ ထိုသို႔ကန္႔ကြက္
သည့္ၾကားမွ ျပည္သူ႔ ဆႏၵကိုဆန္႔က်င္ကာ ၁၉၂ဝ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ နယ္ခ်ဲ႕
အစိုးရက ဇြတ္အတင္း အတည္ျပဳလိုက္သည္။ ရန္ကုန္ေကာလိပ္ႏွင့္ ဂ်ပ္ဆင္ ေကာလိပ္မွ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားက
ေက်ာင္းမရွိက ဥပေဒမတည္ႏိုင္ဟု ယူဆကာ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ သပိတ္ေမွာက္ျခင္းျဖင့္ မည္သည့္ပေယာဂမွ်မပါဘဲ
တစ္ႏိုင္ငံလုံး ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔ သြားၿပီး တစ္ေက်ာင္းမွ်မက်န္ ေက်ာင္းသားအားလုံး သပိတ္ေမွာက္ၾကသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဘာမွ်မလိုက္ေလ်ာေသာ အဂၤလိပ္အစိုးရ၏
တင္းမာမႈကို ျခြင္းခ်က္မရွိ သပိတ္မလွန္ဘဲ ႏိုင္သည့္နည္းျဖင့္ တန္ျပန္လိုက္သည့္အတြက္
အဂၤလိပ္တို႔၏ ျမန္မာျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာဇဝင္တြင္ ဖ်က္မရေသာ အမဲကြက္ႀကီးတစ္ကြက္ စြန္းထင္းတည္ၿမဲသြားေတာ့
သည္။ ျပည္သူလူထုကလည္း ေငြအား၊ လူအားျဖင့္ ကူညီၾကၿပီး အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕တြင္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမ်ား
တည္ေထာင္လိုက္ၾကသည္။ အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္လည္း ေပၚလာေတာ့သည္။ မၾကာမီတြင္ အမ်ဳိးသားေကာလိပ္ေက်ာင္း
အေကာင္အထည္ေပၚလာ ျပန္သည္။ ထိုအမ်ဳိးသားသပိတ္ႀကီးကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ေပၚေပါက္လာရေသာ ေနရွင္နယ္ေဒးေခၚ
အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ သမိုင္းတြင္ေသာ ေန႔ထူးတစ္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ဤရက္ျမတ္သည္ ျမန္မာျပည္ႀကီး၏ လြတ္လပ္ျခင္းလမ္းစကို
ၫႊန္ျပ ေသာ တံခြန္သဖြယ္၊ အလံသဖြယ္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတို႔ မကြဲမျပား၊ အာမာန္ခဲ၍
လြတ္ေျမာက္ၾကရန္ ေစ့ေဆာ္တိုက္တြန္းေသာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ျဖစ္ရကား အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔ဟူ၍
အမည္ပညတ္သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္းမွာ လြန္စြာသင့္ျမတ္ေပသည္။ ထိုေန႔ထူးေန႔ျမတ္ကို မိမိတိုင္းျပည္ႏိုင္ငံ၏
လြတ္ေျမာက္ျခင္းကို အလိုရွိၾကကုန္ေသာ အမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးမွန္သမွ်တို႔သည္ ႏွစ္စဥ္မျပတ္
အထိမ္းအမွတ္ပြဲသဘင္တို႔ျဖင့္ ႏႊဲခ်ီဆင္ယင္ဖို႔ရန္ ဝတၱရားရွိၾကေပသည္ဟု ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းက
ကိုလိုနီေခတ္ ၁၅ ႏွစ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔တြင္ တိုက္တြန္းေျပာၾကားခဲ့ေပသည္။
အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲေန႔သည္ လြတ္လပ္ေရးေအာင္ပန္းကို
လွမ္းဆြတ္ခ်ဴရန္ လြတ္လပ္ေရး မရမီကာလ၊ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ ကာလမ်ားက ႏွစ္စဥ္မပ်က္
ေအာင္ပြဲခံခဲ့ေသာေန႔ ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ၂၇ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း
ေအာင္ပြဲခံခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားကို ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲဆင္ႏႊဲ၍
ျမန္မာတို႔၏ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ ထက္သန္တက္ၾကြပုံကို နယ္ခ်ဲ႕တို႔အား ထုတ္ေဖာ္ျပသသည့္
ျမန္မာတို႔၏ အမ်ဳိးသားေအာင္ပြဲပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။ ။
ကိုးကားခ်က္
- ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းေျပာၾကားသည့္
၁၅ ႀကိမ္ေျမာက္ အမ်ဳိးသား ေအာင္ပြဲေန႔ မိန္႔ခြန္း၊
- သမိုင္းဝင္စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား (ေမာင္လွမ်ဳိး)
၁၉၆၁ ခုႏွစ္ထုတ္၊
- ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ သူတို႔ညီေနာင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္
ရသစာတမ္းမ်ား။
ေမာင္ေမာင္ေက်ာ္
No comments:
Post a Comment