ေနျပည္ေတာ္
ၾသဂုတ္ ၆
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ န၀မပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပရာ ၾကယ္ပြင့္ျပေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍
စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ခ်ဳိႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး
ဦးေက်ာ္လင္းတုိ႔က ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္ ျမန္ေအာင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္လတ္၏ ေရႊက်င္-ထူး ႀကီး လမ္းအရွည္၏ အလယ္တြင္ရွိေသာ ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕နယ္
ေတာင္ဘက္ေဒသ အေရွ႕ အေနာက္ထြက္ေပါက္ အဓိက တံတားျဖစ္သည့္ အုန္းႏွဲကုန္းတံတားအား တည္ေဆာက္ေပးႏုိင္ျခင္းရွိ၊
မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ျမန္ေအာင္ၿမိဳ႕နယ္
အုန္းႏွဲကုန္း (မျမေခ်ာင္းတံတား)သည္ ဟသၤာတ-ဆံုကုန္း-ျမန္ေအာင္ လမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားသည့္
လမ္းမေပၚတြင္ တည္ရွိၿပီး လမ္းအဆင့္ သတ္မွတ္ခ်က္အရ Class(A) အဆင့္ရွိ လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိပါေၾကာင္း။
လမ္းရွိ
ေခ်ာင္း၏အက်ယ္မွ ေပ ၂၄၀ ရွိၿပီး အျမင့္ ၂၄ ေပခန္႔ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆုိပါတံတားသည္ ထူးႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္
ေရႊက်င္တိုက္နယ္ရွိ ေက်းရြာမ်ားအား ဆက္သြယ္ထားေသာ ေက်းလက္လမ္းေပၚတြင္ ရွိၿပီး အသစ္
တည္ေဆာက္ေပးရန္ လိုအပ္ေသာ တံတား ၁စင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တံတား တည္ေဆာက္ၿပီးပါက ေက်းရြာေပါင္း
၅၂ ရြာ၊ အိမ္ေျခေပါင္း ၄၅၉၀ႏွင့္ လူဦးေရေပါင္း ၁၈၄၀၀ တို႔ကို အက်ဳိးျပဳမည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊
အုန္းႏွဲကုန္း (မျမေခ်ာင္းတံတား) တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းအား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ပါ၀င္ႏိုင္ျခင္း
မရွိေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရန္ပံုေငြ ခြဲေ၀ လ်ာထားမႈအေပၚ မူတည္၍ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ရွင္းလင္း ေျဖၾကားသည္။
ေျမပံု
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဖသန္း၏ ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္
ေရေခါင္းခ်ိန္ေက်းရြာႏွင့္ အမ္းၿမိဳ႕ နယ္ ႐ူးေက်းရြာကို
ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ႐ူး-ေရေခါင္းခ်ိန္ ေက်းရြာခ်င္းဆက္ေျမသား
လမ္းႏွင့္ ယင္းလမ္းေပၚရွိ တံတားမ်ားအား ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေဆာင္ ရြက္ေပးရန္
အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္ ႐ူး-ေရေခါင္းခ်ိန္ ေက်းရြာခ်င္းဆက္လမ္း၏ လက္ရွိအေျခအေနတြင္
ေျမပုံၿမိဳ႕နယ္အပိုင္းတြင္ ေျမသားလမ္း (၃/၄)မိုင္၊ အမ္းၿမိဳ႕နယ္အပိုင္းတြင္ ေျမသားလမ္း
၄ မိုင္ စုစုေပါင္း ေျမသားလမ္း (၇/၄)မိုင္ရွိၿပီး လမ္းသတ္မွတ္ခ်က္အရ Class(C) ဦးစားေပး အဆင့္(၁) လမ္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အဆုိပါလမ္းေပၚတြင္
ေပ ၁၈၀ အက်ယ္ရွိ ေရေခါင္းခ်ိန္ရြာေခ်ာင္းေနရာ၌ တံတား ၁စင္း၊ ေပ ၁၅၀အက်ယ္ရွိ မညင္းျပြန္ေခ်ာင္းေနရာ၌
တံတား ၁စင္း၊ ေပ ၂၀ အက်ယ္ရွိ ခ်မ္းဗိန္တူးေျမာင္းေနရာ၌ တံတား ၁စင္း၊ ေပ ၃၀ အက်ယ္ရွိ
ဘုန္းႀကီးျပြန္ ေနရာ၌ တံတား ၁ စင္းႏွင့္ ေရျပြန္မ်ား ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊
၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အမ္းၿမိဳ႕နယ္အပိုင္းတြင္ ေျမသားလမ္း (၁/၄)မိုင္အား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ
႐ူးေက်းရြာထိပ္မွ (၀/၃)မိုင္ကို လယ္သမားမ်ားအား ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း
က်န္ရွိေသာ (၁/၁)မိုင္သည္ လမ္းသမားမ်ားမွ ေလ်ာ္ေၾကး မဆမတန္ ေတာင္းဆိုသျဖင့္ ညိွႏႈိင္းမရဘဲ
ျပည္နယ္အစိုးရအဖဲြ႕သုိ႔ လုပ္ငန္းျပန္လည္ အပ္ႏွံခဲ့ပါေၾကာင္း။
႐ူး-ေရေခါင္းခ်ိန္
ေက်းရြာ ေက်းရြာခ်င္းဆက္လမ္းႏွင့္ တံတားမ်ားအား လယ္ယာေျမေလ်ာ္ေၾကးေငြ ကိစၥမ်ား ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ၿပီးပါက
ဘ႑ာေရးႏွစ္အလုိက္ ဘ႑ာေငြ လ်ာထားထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္း ေျဖၾကားသည္။
မင္းတပ္
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေနလင္းေအာင္၏ မင္းတပ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မကီြအိမ္ႏူးၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ
လမ္းေပၚရွိ အံုရြာႏွင့္ ကင္းလွိရြာၾကား မုန္းေခ်ာင္းကိုျဖတ္၍ ကြန္ကရစ္တံတားတည္ေဆာက္ေပးရန္
အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးက ခ်င္းျပည္နယ္ မင္းတပ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မကြီအိမ္ႏူး ၿမိဳ႕ကို
ဆက္သြယ္ထားေသာ လမ္းေပၚရွိ အံုရြာႏွင့္ ကင္းလွိရြာၾကားရွိ မုန္းေခ်ာင္းတံတားသည္ ေဆာက္လုပ္ေရး
၀န္ႀကီးဌာန ေက်းလက္လမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ စီမံခန္႔ခြဲေသာ လမ္းေပၚတြင္ တည္ရွိေသာ
တံတားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆုိပါလမ္းေပၚတြင္ အရွည္ ၂၂၇ ေပ၊ အက်ယ္ ၄ ေပရွိ မုန္းေခ်ာင္းကို
ျဖတ္ေက်ာ္သည့္ ဆိုင္ကယ္ကူး ႀကိဳးတံတား ၁ စင္းရွိၿပီး ေက်းရြာ ၁၄ ရြာႏွင့္ မကီြအိမ္ႏူးၿမိဳ႕သစ္ရွိ
ျပည္သူမ်ား ရာသီမေရြး အသံုးျပဳလ်က္ရွိၾကပါေၾကာင္း။
အံုေက်းရြာႏွင့္
ကင္းလွိေက်းရြာၾကားရွိ မုန္းေခ်ာင္းကူးတံတား တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ၂၀၁၈-၂၀၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ရန္ပံုေငြပါ၀င္ျခင္းမရွိေသးေသာေၾကာင့္
၂၀၁၉-၂၀၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လ်ာထားေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ရန္ပံုေငြ ခြဲေ၀ရရွိမႈအေပၚမူတည္၍
အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ေကာလင္း
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးမ်ဳိးေဇာ္ေအာင္၊ တိုက္ႀကီး မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္ျမင့္ ႏွင့္ ဆိပ္ျဖဴ မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးေအာင္သုိက္တို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ခ်ဳိႏွင့္
ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းတို႔က ရွင္းလင္း
ေျဖၾကားသည္။
ထုိ႔ေနာက္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္က အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္မွ ျပင္ဆင္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔ေသာ
စုေပါင္းပိုင္ အေဆာက္အအံုဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၏ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ားကို
လႊတ္ေတာ္သို႔ အသိေပးၿပီး လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူသည္။
အဆုိပါ
နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲမႈ ရွိေသာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္
ေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ရန္ တင္ျပသင့္ေၾကာင္းကို ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၀င္ က အဆိုတင္သြင္းၿပီး
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ဆံုးျဖတ္ရန္ တင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ေၾကညာသည္။
ေကာ့မွဴး
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေက်ာ္ေဆြ၀င္း တင္သြင္းသည့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ
တစ္၀န္းတြင္ BOT(Build, Operate,Transfer) စာခ်ဳပ္မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိ ၾကေသာ
လမ္းမႀကီးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၾကေသာ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းအတိုင္း
လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကျခင္း ရွိ၊ မရွိ စိစစ္၍ တာ၀န္ေက်၊ တာ၀န္ခံမႈ မရွိ သူမ်ားကို အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္
စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအတုိင္း လုိက္နာလာေစေရး စီမံခန္႔ခြဲထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္-ပုဂၢလိက
ပူးေပါင္းသည့္ PPP( Private- Public Partnership) ျပည္သူ႔၀န္ေဆာင္မႈ စနစ္ေကာင္းမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအား တုိက္တြန္းေၾကာင္း
အဆိုကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္
ဗိုလ္မွဴး ရဲစိုးက BOT စနစ္ က်င့္သံုးျခင္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏
အေျခခံအေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ရမည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားသက္သာေစၿပီး ၄င္း အသံုးစရိတ္မ်ားကို
အျခားက႑မ်ားတြင္ သံုးစြဲႏုိင္ျခင္း၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပုဂၢလိက
အခန္းက႑မ်ား ပါ၀င္လာေစျခင္း၊ ဘ႑ာေငြပိုမိုသံုးစြဲျခင္း ကာကြယ္ႏုိင္ျခင္း၊ ပုဂၢလိက က႑သို႔
စြန္႔စားမႈမ်ား လႊဲေျပာင္းေပးျခင္း၊ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား၏ စီးပြားေရး အလားအလာကို ပိုမို
သိနားလည္ေစျခင္း စသည့္ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား ရရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
BOT
လမ္းမ်ားႏွင္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ယခင္က ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းခဲ့ၾကေသာ္လည္း
ဥပေဒပိုင္း၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းပိုင္း၊ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အပိုင္းမ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား
ရွိေနဆဲျဖစ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ႀကီးၾကပ္မႈအပိုင္းကို ပိုမို ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊
၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းကြန္ရက္စနစ္ ေကာင္းမြန္တုိးတက္ေစရန္အတြက္ ေရတိုေရရွည္စီမံခ်က္မ်ား
၂၀၃၀ ခုႏွစ္ အထိ ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊
Regulatory Body အျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ယင္းကဲ့သို႔ ေဆာင္ရြက္ျခင္းေၾကာင့္
လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ပိုိုျမန္ဆန္လာမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိေရာက္သည့္ ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း၊
စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား လိုအပ္မည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အပိုင္းတြင္လည္း
ထိေရာက္ရန္အတြက္ လိုအပ္ေနမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အေျခခံေဆာက္အအံုမ်ား
ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္ တည္ေဆာက္ဆဲ ကာလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အားနည္းခ်က္မ်ားကို အျမန္ဆံုးျပင္ဆင္ရန္၊ အားသာခ်က္ မ်ားကို ပိုမို အားေကာင္းေစရန္
လုပ္ေဆာင္သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
BOT
စနစ္သည္ အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ား
အက်ဳိးတူပူးေပါင္းေဆာင္ ရြက္ၾကသည့္အတြက္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိေစ႐ံုသာမက ျပည္သူမ်ားလည္း
အက်ဳိးခံစားခြင့္ရရွိၿပီး (Win-Win-Win Situation) ျဖစ္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
လက္ရွိ ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္ ပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း ေခတ္စနစ္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီရန္ ကၽြမ္းက်င္
သူပညာရွင္မ်ား၏ အကူအညီႏွင့္ ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ျပင္ဆင္သင့္ပါက ျပင္ဆင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သကဲ့သို႔
BOT စနစ္ႏွင့္ လမ္း၊ တံတား စသည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံု မ်ားကို အက်ဳိးတူပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္
ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေစရန္ အေလးထား ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး ခိုင္မာသည့္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္
ထိန္းေက်ာင္း သြားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ Regulatory Body အျဖစ္ ရည္မွန္း
ေဆာင္ရြက္ ေနသည့္အတြက္ (Publi Private Partnership) စနစ္ကို ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုလွ်င္
မူ၀ါဒ၊ ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား၊ အဖဲြ႕အစည္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း စြမ္းေဆာင္ရည္ျမွင့္တင္ျခင္းမ်ား၊
လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ႏွင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အရင္းအျမစ္မ်ား၊ PPP စီမံကိန္းမ်ားအတြက္
အစိုးရ၏ ပံ့ပိုးမႈမ်ား၊ PPP လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအတြက္
ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳေဆြးေႏြးသည္။
မင္ဘူး
မဲဆႏၵနယ္မွ ဦး၀င္း၀င္းက ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေဆာက္အဦမ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစရန္
အတြက္ BOT (Build, Operate,Transfer) အပါအ၀င္ စနစ္ ၇ မ်ဳိး လုုပ္ကိုင္ေနၿပီး အစိုးရပိုင္
ေျမေပၚတြင္ လုပ္ကိုင္ရသည့္အတြက္ တိက်ေသခ်ာသည့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ကန္႔သတ္ခ်က္အမ်ားအျပား
ထည့္သြင္းကာ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုၾကေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရပါေၾကာင္း၊ BOT သည္ PPP ဆိုသည့္ (Private Public Partnership)
၏ လုုပ္ငန္းစဥ္မ်ားထဲမွ တစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ PPP သည္ ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံမႈပံံုစံတစ္ခုျဖစ္ၿပီး
အစိုးရအေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ အမွန္ လိုအပ္ေနေသာ္လည္း အရင္းအႏွီး မလံုေလာက္သည့္အခါ
ေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ စနစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
အဆုိရွင္
တင္ျပသြားသကဲ့သို႔ စာခ်ဳပ္ပါ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအတုိင္း လုိက္နာ ေဆာင္ရြက္ၾကျခင္း
ရွိ၊ မရွိ သိႏိုင္ရန္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ခ႐ိုင္၊ ၿမိဳ႕နယ္႐ံုးတာ၀န္ရွိ သူမ်ားထံတြင္
စာခ်ဳပ္စည္းကမ္း၊ မိတၱဴမ်ား ေပးထားရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းမ်ားသည္
မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာ ဆိုသည္ကို ေဒသခံ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား သိရွိေနမွသာ
ပိုမိုအဆင္ေျပမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လမ္းအသံုးျပဳခမ်ားကိုလည္း သတ္မွတ္ႏႈန္းထားမ်ားအတုိင္း
ေကာက္ခံေစေရး ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုအား ေထာက္ခံပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
အလားတူ
ေအာင္လံ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ထူးျမင့္၊ ေလးမ်က္ႏွာ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေဇာ္မင္းသိန္း၊ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း)
မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာဦးခင္ေမာင္ေမာင္၊ သိႏၷီ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုင္းဦးခမ္း၊ ေက်းသီး မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးစုိင္းေအာင္ေက်ာ္၊ စဥ့္ကူး မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာဦးေဇာ္၀င္းျမင့္၊ တြံေတး မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦးျမင့္လြင္၊ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ ဗုိလ္မွဴး ေဆြျမင့္ဦး၊ ေရႊကူ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဇာနည္မင္း၊
ဂန္႔ေဂါ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚယဥ္မင္းလိႈႈင္၊ မံုရြာ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးညြန္႔ေအာင္၊ ဒီပဲယင္း မဲဆႏၵနယ္မွ
ဦး၀င္းျမင့္ေအာင္၊ ေခ်ာက္ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဘိုႀကီး၊ ေက်ာက္ျဖဴ မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဘရွိန္ႏွင့္
ေဒးဒရဲ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာေဒၚခင္ညိဳတို႔က ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ယင္းအဆုိႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီး ဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက B.O.T စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး
စာခ်ဳပ္ပါ စည္းကမ္းခ်က္အတိုင္း မလိုက္နာသည့္ အတြက္ ၂၀၀၆ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၆ခုႏွစ္ ၁၀ႏွစ္တာ
ကာလအတြင္း ကုမၸဏီေပါင္း ၂၃ခု၊ လမ္း ပိုင္း ၃၂ခုကို ျပန္လည္သိမ္းဆည္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊
ထိုသို႔ သိမ္းဆည္းႏုိင္ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရင္းအေနျဖင့္ ကုမၸဏီမ်ားမွ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္
B.O.T စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၿပီး စတင္တည္ေဆာက္ဆဲ ကာလ အတြင္းတြင္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ
ကုမၸဏီမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး
မိမိတို႔၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုတည္း၏ အခြင့္ အာဏာျဖင့္ပင္ သိမ္းဆည္းႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သို႔ေသာ္
B.O.T စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ကုမၸဏီမ်ားသည္ သတ္မွတ္ကာလတြင္ လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးပါက
သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕မ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္ျဖင့္ B.O.T ႏႈန္းႏွင့္
လမ္းအသံုးျပဳခ ေကာက္ခံခြင့္ရရွိၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္
(MIC) ၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔ကို ထုတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ MIC ၏ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ထုတ္ေပးၿပီးသည့္
အခ်ိန္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ အဆိုပါကုမၸဏီကို တိုက္ရိုက္ အေရးယူ၍ မရႏုိင္ေတာ့ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ
ဥပေဒ အခန္း(၁၄)၊ ပုဒ္မ (၅၂)ျဖင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို အကာအကြယ္ ေပးထားေသာေၾကာင့္
ျမန္မာႏုိင္ငံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ မိမိတို႔ အေရးယူမည္ဆိုပါက MIC သို႔ ဦးစြာတင္ျပရမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ MIC မွ ကုမၸဏီကို ေတြ႕ဆံုေမးျမန္း၍ အဆိုပါ ကုမၸဏီမွ ျပန္လည္ရွင္းလင္း
တင္ျပခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီး MIC ၏ ေျဖၾကားခ်က္ကို ျပန္လည္ေစာင့္ဆိုင္း ရပါေၾကာင္း၊ အျငင္းပြားမႈရွိပါက
ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒအရ အႏုညာတခံုရံုးတြင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အျပန္အလွန္
ေျဖရွင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုသို႔ ေျဖရွင္းရသည့္အပိုင္းသည္ အခ်ိန္မ်ားစြာယူၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားရမည့္
အေျခအေနပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
မိမိတို႔၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
လမ္း/တံတားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ B.O.T အလုပ္ ရံုေဆြးေႏြးပြဲကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊
အဆိုပါ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ B.O.T ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မူ၀ါဒမ်ားကို အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲရန္၊
စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ဥပေဒသ မ်ားကို အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲရန္ႏွင့္ B.O.T စာခ်ဳပ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုရန္တို႔
ကို အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ အခ်က္မ်ားကို
P.P.P Law ေရးဆြဲမၿပီးမီကာလ အတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုး၏
သေဘာတူညီ ခ်က္ျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ အစည္းအေ၀းသို႔ တင္ျပ၍ အျမန္ဆံုး ေဆာင္ရြက္
သြားရန္ကိုလည္း ထည့္သြင္းဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါေၾကာင္း။
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
B.O.T ကုမၸဏီမ်ား ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္ စာခ်ဳပ္အရ အရပ္ကတိစာခ်ဳပ္လိုမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္
ခုိင္မာမႈအားနည္းသည့္ အျပင္ B.O.T ကုမၸဏီမ်ားကို ျမန္မာႏုိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ
ဥပေဒ အခန္း(၁၄)၊ အပိုဒ္ (၅၂) မွ ျပန္လည္ကာကြယ္ေပးထားသည့္ အတြက္ အဆိုပါ ဥပေဒႏွင့္ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္
စာခ်ဳပ္သည္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈ မရွိဘဲ စာခ်ဳပ္က ၁မ်ိဳး၊ ဥပေဒက ၁မ်ိဳးျဖင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္
ျဖစ္ေနမႈကို ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ခ်မွတ္ ထားသည့္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ B.O.T Task Force ဖြဲ႕စည္း၍ B.O.T
လုပ္ငန္းမ်ားကို အၿမဲမျပတ္ စစ္ေဆး ၾကပ္မတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေနၿပီး ေရွ႕ဆက္၍ B.O.T
လုပ္ငန္းမ်ားကို တိုးတက္ ေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္းေပါင္းစပ္၍
တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳေပးေစလိုပါေၾကာင္း
ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က အဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏
အဆံုးအျဖတ္ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူအတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ န၀မပံုမွန္အစည္းအေ၀း သတၱမေန႔ကို ၾသဂုတ္ ၈ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ေအးေအးသန္႔(သတင္းစဥ္)
No comments:
Post a Comment