Wednesday, August 8, 2018

မရွိျခင္း၊ မသိျခင္းတို႕ထက္ ပိုခက္တဲ့အရာ

သိုက္စိုးထြန္း၊ နတ္ရြာ

မရွိတာထက္ မသိတာခက္ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပုံရွိပါ တယ္။ ရတနာပုံေခတ္ေရာက္လာေတာ့ ေ႐ႊျပည္ဝန္ႀကီး ဦးဘိုးလႈိင္က မသိတာထက္ မလုပ္တာက ပိုခက္တယ္ ဆိုတဲ့ အယူအဆတစ္ခုကို တင္ျပလိုက္ျပန္တယ္။ မရွိ တာက ရွိေအာင္လုပ္လို႔ရတယ္တဲ့။ မသိတာက သိေအာင္ လုပ္လို႔ရေသးတယ္တဲ့။ ဘာမွမလုပ္တာက်ေတာ့ ဘာမွကို ျဖစ္မလာႏိုင္ေတာ့လို႔ ပိုခက္သြားၿပီတဲ့။
တကယ္ေတာ့ မရွိလို႔ အခက္ႀကဳံၾကရတာေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို မ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္မိသားစု ေလးထဲမွာတင္ၾကည့္မလား။ စားစရာမရွိလို႔ ခက္ေန တယ္။ စားစရာရွိျပန္ေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ဟာမဟုတ္ လို႔ ခက္ေနတယ္။ ဝတ္စရာအဝတ္အစားမရွိလို႔ ခက္ေန တယ္။ ဝတ္စရာရွိျပန္ေတာ့ ထည္လဲဝတ္စရာေတြ တစ္ပုံႀကီးမရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ ေနစရာကိုယ္ပိုင္အိမ္ မရွိလို႔ခက္ေနတယ္။ စီးစရာကားမရွိလို႔ခက္ေနတယ္။ လုံေလာက္တဲ့ဝင္ေငြမရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ မရွိလို႔ခက္ေန တာေတြကိုက ေတာ္ေတာ္မ်ားေနၿပီ။
ရပ္႐ြာေဒသအဆင့္အထိ ၾကည့္မလား။ စာသင္ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမရွိလို႔၊ တကၠသိုလ္မရွိလို႔၊ ေဆး႐ုံ ေဆးခန္းမရွိလို႔၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မေကာင္းလို႔၊ လၽွပ္စစ္မီးမရလို႔ခက္ေနတယ္။ ခက္ေန တာေတြက အမ်ားႀကီး။
ကမၻာတစ္ဝန္းလုံးအထိၾကည့္မလား။ စားနပ္ရိကၡာ မရွိလို႔၊ ေသာက္သုံးေရမရွိလို႔ ခက္ေနတဲ့ေနရာေတြ ရွိ တယ္။ ေနထိုင္စရာေျမ မရွိလို႔ ဘယ္ေျပးရမွန္းမသိ၊ ဘယ္ကိုဦးတည္ရမွန္းမသိ ေျခဦးတည့္ရာသြားလာေနရ တဲ့ သူေတြရွိတယ္။ အလုပ္အကိုင္မရွိလို႔ ခက္ေနတဲ့သူ ေတြရွိတယ္။ လူ႕စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မရွိလို႔ ခက္ေနတဲ့ ေနရာေတြရွိတယ္။ သဘာ၀သယံဇာတမရွိလို႔ခက္ေန တဲ့ေနရာေတြရွိတယ္။
အဆင့္ျမင့္နည္းပညာေတြမရွိလို႔ ခက္ေနတဲ့ေနရာေတြရွိတယ္။ သယံဇာတေတြ၊ ဥစၥာဓန ေတြရွိျပန္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိလို႔ခက္ေနတဲ့ ေနရာ ေတြရွိျပန္တယ္။
မရွိလို႔ခက္ေနတာေတြကိုက အမ်ားႀကီး
တစ္ဖက္ကၾကည့္ေတာ့ ရွိလို႔ခက္ေနတာေတြက လည္း ရွိေနေသးျပန္တယ္။ လယ္ယာလုပ္ငန္းလုပ္ေတာ့ သီးႏွံဖ်က္ပိုးမႊားေတြရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈ၊ မိုးေခါင္ေရရွားမႈေတြရွိလို႔ခက္ ေနတယ္။ ေခါင္းပုံျဖတ္ အျမတ္ထုတ္သူေတြရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းလုပ္ေတာ့ က်စ္ခ်င္ရစ္ခ်င္ သူေတြရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ ခိုခ်င္ကပ္ခ်င္တဲ့သူေတြရွိလို႔ ခက္ေနတယ္။ လစ္ခ်င္ဘတ္ခ်င္သူေတြရွိလို႔ခက္ေန တယ္။ ဝန္ထမ္းလုပ္ေတာ့ စိတ္ဓာတ္၊ ခံယူခ်က္ မေျပာင္း လဲခ်င္ေသးတဲ့သူေတြရွိလို႔ ခက္ေနတယ္၊ ဖိခ်င္ဖားခ်င္သူ ေတြေၾကာင့္ ခက္ေနတယ္။ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းထဲကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြ၊ ေလာင္းကစားေတြ၊ ေမွာင္ခိုမႈေတြရွိေနလို႔ ခက္ေနတယ္။ လိပ္ခဲတည္းလည္း ျပႆနာအရပ္ရပ္ေတြ ရွိေနလို႔ ခက္ေနတယ္။ အဓမၼမႈ ေတြ၊ မတရားသျဖင့္ အႏိုင္က်င့္မႈေတြရွိလို႔ခက္ေနတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အရင္စစ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ၊ မာန္မာနေတြရွိေနလို႔ ခက္ေနတာ ကို ေတြ႕ရျပန္တယ္။
တခ်ိဳ႕အရာေတြက ရွိမွေကာင္းၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ အရာေတြကေတာ့ မရွိမွေကာင္းတာကို ေတြ႕ရလိမ့္ မယ္။ ရွိေနမွေကာင္းမယ့္အရာေတြ၊ မရွိေတာ့မွ ေကာင္းမယ့္အရာေတြၾကားမွာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေရာ ကိုယ့္မိသားစု ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္းအတြက္၊ ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္႐ြာ ကိုယ့္ေဒသအတြက္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ အတြက္၊ ေဟာဒီ ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ ရွိမွေကာင္းမယ့္သူလား၊ မရွိမွေကာင္းမယ့္သူလား ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္လည္သုံးသပ္ဖို႔ေကာင္း ေနျပန္တယ္။ ကိုယ္ကေကာင္းက်ိဳးျပဳလိုက္တာေတြ လည္းရွိမွာေပါ့၊ ကိုယ္က မေကာင္းက်ိဳးျပဳလိုက္တာေတြ လည္းရွိမွာေပါ့။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ေကာင္းသြားတဲ့သူ ေတြမ်ားေနသလား၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ ဆိုးသြားတဲ့သူေတြ မ်ားေနသလား။ ဒီလို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ရွိမွေကာင္းမယ့္သူလား၊ မရွိမွေကာင္း မယ့္သူလား ဆိုတဲ့အေျဖကို အနီးစပ္ဆုံးခန္႔မွန္းလို႔ ရႏိုင္မယ္ထင္တယ္။
ရွိတာ၊ မရွိတာကေတာ့ထားပါေတာ့။ ေကာင္းတာ ေတြဆိုရင္ ရွိေလေလေကာင္းေလ။ မေကာင္းတာေတြ ဆိုရင္ မရွိေလေလေကာင္းေလ။ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစား ေနၾကရမွာက ကိုယ္စီကိုယ္စီရဲ႕တာဝန္ပါပဲ။
မရွိတာထက္ မသိတာခက္သတဲ့။ ခက္တာက သိျခင္း၊ မသိျခင္းဆိုတဲ့နယ္ပယ္ႏွစ္ခုမွာ သိေနတဲ့သူအတြက္ ကေတာ့ ဘယ္ဟာကသိျခင္း၊ ဘယ္ဟာကမသိျခင္း၊ ဘယ္သူက သိတဲ့သူ၊ ဘယ္သူကမသိတဲ့သူဆိုၿပီးေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန ခြဲျခားသိျမင္ႏိုင္ေပမယ့္ မသိတဲ့သူအတြက္က်ေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေတာင္မွ သိတဲ့သူလား၊ မသိတဲ့သူလားဆိုတာကို ခြဲျခားႏိုင္ဖို႔ ခက္ေနတယ္။ ကိစၥတစ္ခု၊ က႑တစ္ခုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့ ကိုယ္က ဘာမွသိပ္မသိေသးဘူးဆိုပါေတာ့။ ဒါေပ မယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္က်ေတာ့ သိေနတယ္လို႔ ထင္ေန တယ္။ တတ္သိနားလည္သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ခံယူ ထားမိလ်က္သားျဖစ္ေနတယ္။
အနည္းငယ္မၽွေသာအသိသည္ အႏၲရာယ္ရွိ၏ဆိုတဲ့ အဆိုတစ္ခုရွိတယ္။ ဟုတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕က လက္တစ္ ဆုပ္စာေလာက္ပဲ သိတဲ့အသိေလးကို မ်ားလွၿပီလို႔ထင္ ေနတယ္။ ဟုတ္လွၿပီလို႔ထင္ေနတယ္။ ဝါးလုံးေခါင္းထဲ ကေန ထြက္ၾကည့္ဖို႔ စိတ္မကူးမိဘူး။ ႏြားေျခရာခြက္ထဲ ကေန ခုန္တက္မၾကည့္မိဘူး။ မသိတာကို မသိတဲ့ အေၾကာင္း မသိေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာ သိဖို႔ႀကိဳးစားမိ ပါဦးမလဲဆိုတာကို မခန္႔မွန္းတတ္ေအာင္ျဖစ္ရတယ္။
တခ်ိဳ႕အရာေတြက ကိုယ္သိ၊ မသိ ခြဲဖို႔လြယ္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အရာေတြကေတာ့ အဲသလိုခြဲျခားဖို႔ ခက္ေနျပန္ တယ္။ ဥပမာဆိုပါေတာ့။ သာမန္လူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္လို ေဆးမကုတတ္တာကို သိ တယ္။ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္လို၊ ဗိသုကာ တစ္ေယာက္လို အဆင့္ျမင့္အေဆာက္အအုံေတြ မတည္ ေဆာက္ႏိုင္တာကိုသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕အရာ ေတြက်ေတာ့ သိျခင္း၊ မသိျခင္းကိုခြဲျခားႏိုင္ဖို႔ကိုက ခက္ ေနျပန္တယ္။ လူမႈဆက္ဆံေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္က ေဖာ္ေ႐ြေကာင္းမြန္တဲ့ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးရွိတဲ့ သူလား မရွိတဲ့သူလားဆိုတာကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က သိဖို႔ ခက္ေနတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေဖာ္ေ႐ြတဲ့သူတစ္ ေယာက္လို႔ထင္ေနေပမယ့္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကက် ေတာ့ အဲသလိုမျမင္တာမ်ိဳးလည္းရွိေနႏိုင္တယ္။ ဒီလို ပါပဲ။ စားမႈ၊ သြားမႈ၊ ေနမႈ၊ ထိုင္မႈ အစုစုတို႔မွာ ကိုယ္က တတ္သိနားလည္တဲ့သူလား၊ မသိနားမလည္တဲ့သူလား ဆိုတာကို ခြဲျခားဖို႔ကိုက ခက္ေနတယ္။ နားလည္ တတ္ ကၽြမ္းလွပါၿပီလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ထင္ေနမိေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ျပႆနာ ေလးေတြကိုေတာင္မွ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္းႏိုင္တာမ်ိဳးရွိေနျပန္တယ္။ ဒီေတာ့ သိလွၿပီဆိုတဲ့ အထင္ဟာလည္း သိပ္ေတာ့ မဟန္ေသးဘူးလို႔ ယူဆရမယ့္သေဘာရွိလာျပန္တယ္။
ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိတာက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သိသူ လား၊ မသိသူလားဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခြဲႏိုင္ဖို႔ ခက္ေနတယ္ဆိုတာကိုပဲ။ ဒီအေၾကာင္းအရာကို သိေပမယ့္ ဟိုအေၾကာင္းအရာကိုေတာ့ သိခ်င္မွသိမယ္။ ဒီကိစၥကို ေျဖရွင္းႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းေတြကို သိေနေပ မယ့္ တျခားကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ ရမယ္ဆိုတာကို သိခ်င္မွသိလိမ့္မယ္။ ဘက္စုံထူးခၽြန္ ဆုေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ရခဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႕နယ္ပယ္မွာေတာ့ ဘက္စုံ က႑စုံမွာ ေတာ္ေန တတ္ေန ထူးခၽြန္ေနတဲ့ သူဆိုတာမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ကိုရွားလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ စြယ္စုံရ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြရွိေပမယ့္ သူတို႔နားမလည္တဲ့အလုပ္ ေတြ၊ သူတို႔မသိတဲ့အေျဖေတြလည္း ရွိဦးမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ မသိတာမရွိဆိုတဲ့ မကာရေလာပအေက်ာ္၊ မတစ္လုံးေက်ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ႀကီးမ်ားပင္လၽွင္ မသိႏိုင္ ခဲ့တဲ့အရာေတြက ရွိေနဦးမွာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္သိတဲ့အပိုင္း၊ ကိုယ္ သိတဲ့နယ္ပယ္ရွိသလို၊ ကိုယ္မသိတဲ့အပိုင္း၊ ကိုယ္မကၽြမ္းက်င္တဲ့ အပိုင္းဆိုတာေတြလည္း ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ေတာ့ လက္ခံထားမွ ျဖစ္လိမ့္မယ္ထင္တယ္။ အရာရာမွာ ကိုယ္သာအသိ၊ ကိုယ္သာအတတ္လို႔ ခံယူလိုက္မိၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူတစ္ေယာက္ဟာ သူက်င္လည္ရာ အသိုင္းအဝိုင္းမွာ လူ႕ခြစာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ျဖစ္ ေနလိမ့္မယ္ထင္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕လူေတြက ဒီကိစၥဆိုလည္း သူအကုန္သိသတဲ့။ ဟိုကိစၥက်ျပန္ ေတာ့လည္း အားလုံးသူသိေနတာပဲတဲ့။ သူမသိတာဆို လို႔ ဘာမွမရွိဘူးတဲ့။ ဒီလိုက်ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ လြန္သြားၿပီလို႔ ေျပာရေတာ့မယ္။
တကယ္ေတာ့ ၾကာလာေလေလ ကိုယ္မသိေသးတဲ့ အရာေတြက မ်ားလာေလေလဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာၾကည့္မွ သိၾကရတာပါ။ တတ္သိနားလည္တဲ့ ပညာရွင္ဆိုတဲ့သူေတြေတာင္မွ သူ႕နယ္ပယ္နဲ႔သူပဲ သိႏိုင္ နားလည္ႏိုင္ၾကတာပါ။ ဆရာဝန္ဆိုေပမယ့္ ေရာဂါအားလုံးကို ဘယ္လိုကုရမယ္ဆိုတာကို မသိႏိုင္ပါဘူး။ အေထြေထြကုတဲ့သူက အေထြေထြပဲသိမယ္။ အထူးကုေတြလိုမသိႏိုင္ဘူး။ အထူးကုမွာလည္း ကေလး အထူးကုက ကေလးကိုပဲ ကုႏိုင္မယ္။ အ႐ိုးအေၾကာ အထူးကုက အ႐ိုးအေၾကာနဲ႔ပတ္သက္တာကိုပဲ ေကာင္း ေကာင္း သိႏိုင္မယ္။ မ်က္စိတို႔၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လည္ ေခ်ာင္းတို႔ကုတဲ့ အထူးကုကလည္း မ်က္စိတို႔၊ နား၊ႏွာေခါင္း၊ လည္ေခ်ာင္းတို႔နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကိုသာ ေကာင္းေကာင္းသိႏိုင္လိမ့္မယ္။ တျခားဟာေတြ အေသးစိတ္ သူမသိႏိုင္ဘူး။ အေပၚယံအၾကမ္းဖ်င္း ေယဘုယ်သေဘာေလာက္ကိုသာ သိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
အင္ဂ်င္နီယာဆိုေပမယ့္ အင္ဂ်င္နီယာဘာသာရပ္ ေတြကို အကုန္လုံးနားလည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အကုန္ လုံး သိေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ သူ႕မွာလည္း လိုင္းေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲေနတယ္။ ဗိသုကာအင္ဂ်င္နီယာ၊ ၿမိဳ႕ျပ အင္ဂ်င္နီယာ၊ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ၊ လၽွပ္စစ္အင္ဂ်င္ နီယာ၊ သတၱဳတြင္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ ခ်ည္မၽွႏွင့္ အထည္ အင္ဂ်င္နီယာ စသည္စသည္အားျဖင့္ သူ႕နယ္ပယ္နဲ႔သူ သီးျခားစီရွိေနၾကတယ္။ ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ ေသးပါဘူး။ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာဆိုတာနဲ႔ စက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္တာကို အကုန္မသိေသးပါဘူး။ အဆင့္ျမင့္ ပညာပိုင္းကို ကူးလာေလေလ သူကဘယ္အပိုင္းကို အထူးျပဳေလ့လာထားသလဲ၊ သူကဘယ္က႑ကို အထူး ျပဳသင္ယူထားသလဲ ဆိုတာကိုမူတည္ၿပီးေတာ့ သူသိ တဲ့နယ္ပယ္က သတ္သတ္ကြဲသြားျပန္တယ္။ အဆင့္ ထပ္ျမင့္ေလေလ၊ အေသးစိတ္သြားရေလေလ။ ဒီဘာသာ ကိုပဲ ပါရဂူေျမာက္ ေလ့လာထားတဲ့သူခ်င္းအတူတူ ထားဦးေတာ့ ကိုယ္ေလ့လာထားတဲ့နယ္ပယ္၊ ကိုယ္ သုေတသနျပဳထားတဲ့ နယ္ပယ္အလိုက္သာ ပါရဂူ ေျမာက္ တတ္သိနားလည္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခားသူ သုေတသနျပဳထားတဲ့ အပိုင္းမွာ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ ေလာက္ သိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
သိျခင္း၊ မသိျခင္းဆိုတဲ့နယ္ပယ္မွာ ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္နယ္ပယ္အလိုက္သာ သိႏိုင္တာက သဘာ၀က် တဲ့အရာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ္လွန္ၿပီးေတာ့ အရာရာမွာ ငါသိငါတတ္လုပ္လိုက္ရင္ေတာ့ အားလုံး တလြဲေတြျဖစ္ကုန္မွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ သိမွန္း၊ မသိမွန္း မခြဲျခားႏိုင္တဲ့ကိစၥပါ။ မသိတာကို မသိတဲ့အေၾကာင္း သိလာၿပီဆိုရင္ ဒါက ျပႆနာမရွိဘူး။ မသိေတာ့ သိတဲ့သူဆီခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ သိေအာင္ေမးလို႔ရတယ္၊ တတ္ေအာင္သင္လို႔ရတယ္။
မသိတာကို မသိေၾကာင္းမသိေသးတာထက္ သိတယ္ လို႔ထင္သြားရင္ေတာ့ ဒါက ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္မသိတာကို တတ္သိနားလည္တယ္လို႔ထင္၊ ထင္တဲ့အဆင့္မွာတင္ရပ္မေနဘဲနဲ႔ ဟိုလိုလုပ္ပါလား၊ ဒီလိုလုပ္ပါလားဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ျမင္ျမင္သမၽွ ဤ ေလာကကို ဩဝါဒေတြ ေပးေနျပန္ရင္ေတာ့ လူေတြ အတြက္ အေနခက္ကုန္စရာေတြျဖစ္လာလိမ့္မယ္။
မရွိတာကို ရွိေအာင္လုပ္မယ္။ တျဖည္းျဖည္းေတာ့ ရွိလာလိမ့္မယ္။ မသိတာကို သိေအာင္လုပ္မယ္။ တျဖည္းျဖည္းေတာ့ သိလာပါလိမ့္မယ္။ ရွိေအာင္မလုပ္ တာ၊ သိေအာင္မလုပ္တာေတြက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ခက္ပါတယ္တဲ့။
မရွိတာက မရွိမွန္းသိသာတယ္။ မသိတာက်ေတာ့ သိမွန္းမသိမွန္း မသိသာေတာ့ ခက္ ေနျပန္တယ္။ မသိမွန္းကိုမသိေတာ့ သိေအာင္မလုပ္ျဖစ္ ေတာ့ဘူး။
သိေအာင္မလုပ္တာျပႆနာရွိပါတယ္။ ပိုၿပီးအေသး စိတ္ေအာင္ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့ကိစၥေတြကို သိေအာင္မလုပ္တာက သိပ္ၿပီး ျပႆနာမရွိေသးေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ဆိုင္တာေတြကို သိေအာင္ မလုပ္တာက်ေတာ့ နည္းနည္း ျပႆနာရွိလာတယ္။
မသိမွန္းေတာ့သိတယ္။ သိေအာင္မလုပ္ခ်င္ေသးဘူး လားရတယ္၊ ျပႆနာသိပ္မရွိေသးဘူး။ ကိုယ္မသိ ေသးတဲ့နယ္ပယ္ကို ဇြတ္တိုးမဝင္နဲ႔ေပါ့။ တစ္ခါတစ္ခါ က်ေတာ့ မသိလို႔လုပ္လိုက္တဲ့ အရာေလးေတြက ကိုယ့္ကို ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ေပးတတ္ပါတယ္။ ဘရိတ္ေလးနဲ႔ လီဗာေလးကို မွားနင္းလိုက္မိလို႔ ဒုကၡေရာက္သြားတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီး။ ဘရိတ္နဲ႔လီဗာ မွားနင္းမိတဲ့ ကားေပၚမွာ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနတာဆိုရင္ ေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့။ ကိုယ္မွားနင္းလိုက္မိတဲ့ကား ႀကီးက ခရီးသည္တင္ကားႀကီး ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ကိုယ္မသိ လို႔ လုပ္လိုက္တဲ့ဟာေလး တစ္ခုေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္သြား မယ့္သူေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနမွာပါ။
မရွိတာထက္ မသိတာကခက္သတဲ့။ မသိတာထက္ မလုပ္တာကခက္သတဲ့။ ဒါဆိုရင္ မလုပ္တာထက္ ခက္ တဲ့အရာေကာ ရွိႏိုင္ေသးသလားဆိုတာကို စဥ္းစားစရာ ရွိလာတယ္။ မရွိတာကို ရွိေအာင္မလုပ္ေသးဘူး။ မသိ တာကို သိေအာင္မလုပ္ေသးဘူး။ ဟုတ္ၿပီ။ မသိတာ ကို သိတယ္ထင္ၿပီး ေလၽွာက္လုပ္လိုက္ရင္ေကာ ပိုမခက္ေပဘူးလားလို႔ စဥ္းစားစရာရွိလာျပန္တယ္။
ကိုယ္က ကားမေမာင္းတတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေမာင္းတတ္ တယ္ထင္ၿပီး တက္ေမာင္းလိုက္ရင္ ဟိုတိုက္ ဒီတိုက္နဲ႔ အခက္ေတြေတြ႕သြားႏိုင္တယ္။ ကိုယ္က ေဆးမကုတတ္ ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မကုတတ္တာကို မကုတတ္မွန္း မသိဘဲနဲ႔ အပ္တစ္ေခ်ာင္းကိုင္ၿပီး ေဆးလိုက္ထိုးေနရင္ေတာ့ ေဆး ထိုးမွားၿပီး လူနာေတြ အသက္ပါဆုံး႐ႈံးသြားႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က ေဆာက္လုပ္ေရးပညာ မတတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ တတ္တယ္ထင္ၿပီး အေဆာက္အအုံဒီဇိုင္းေတြ ေလၽွာက္ဆြဲ လိုက္တယ္။ အဲဒီအေဆာက္အအုံ ၿပိဳက်တဲ့တစ္ေန႔ ဒုကၡ ေရာက္ကုန္တယ္။ ဒီေတာ့ မရွိတာတို႔၊ မသိတာတို႔၊ မလုပ္ တာတို႔ထက္ မသိဘဲနဲ႔ေလၽွာက္လုပ္တာက ပိုခက္သလို ပိုၿပီးေတာ့လည္း အႏၲရာယ္ႀကီးတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
မသိတဲ့သူက ေတာထဲက ေက်ာက္ဂူတစ္ခုထဲမွာေန တယ္။ သူ႕ဘာသာသိေအာင္ ႀကိဳးစားသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳး စားသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိလို႔ ဘာမွမလုပ္ဘဲေနသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိဘဲနဲ႔ ဟိုဟာေလၽွာက္လုပ္ ဒီဟာေလၽွာက္လုပ္ေတြ လုပ္ေနသည္ျဖစ္ေစ ဘာမွျဖစ္မလာႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္သူ႕ ကိုမွ ဒုကၡမေပးႏိုင္ပါဘူး။ သူ႕အနားမွာ လူတစ္ေယာက္၊ မိသားစုတစ္စုရွိလာၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူလုပ္ခ်င္တာေတြ ေလၽွာက္လုပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ေဘးကလူေတြ ဒုကၡေရာက္ သြားႏိုင္လို႔ပါ။
ေလာကႀကီးက ရပ္ေနတဲ့ေလာကႀကီးမဟုတ္ဘူး။ ရွင္သန္ေနတဲ့ေလာကႀကီး၊ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ေလာကႀကီး။ ရွင္သန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ေလာကႀကီးထဲမွာ က်င္လည္ က်က္စားရတဲ့သူေတြအတြက္ သိစရာမွတ္စရာ၊ ေလ့လာ စရာေတြကလည္း အၿမဲတမ္းရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာကိစၥေလးေတြကိုေတာ့ သိေအာင္ႀကိဳးစား ထားမွ အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ဟာ သိသူလား၊ မသိ သူလား၊ မသိသိေအာင္ မႀကိဳးစား၊ လုပ္လည္းမလုပ္ဆိုတဲ့ ကိန္းနဲ႔ ရပ္တည္ေနတဲ့သူလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မသိတာကို မသိမွန္းေတာင္မွ မသိဘဲနဲ႔ ေလၽွာက္လုပ္ေနခဲ့မိၿပီလား ဆိုတာကို ကိုယ့္ဘာသာ အၿမဲတမ္း ဆင္ျခင္သုံးသပ္ သတိ ကပ္ေနသင့္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္က တစ္ေယာက္ တည္းေနတာမဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔၊ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ေနထိုင္တဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ေနရင္ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္မွ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွသာ မသိဘဲလုပ္လိုက္တဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ရပ္တစ္ခုေၾကာင့္ အခက္ေတြ႕ၾကမယ့္ေဘးကေန ကင္းေဝးေစႏိုင္မွာမို႔ပါ။
ေမ်ာက္အုန္းသီးရသလိုဆိုတဲ့ စကားတစ္ခုရွိပါတယ္။ အုန္းသီးကိုဘယ္လိုခြဲရမယ္ဆိုတာမသိတဲ့ ေမ်ာက္ရဲ႕လက္ ထဲကို အုန္းသီးေရာက္သြားေတာ့ အေပၚပိုင္းကစခြဲရ မလား၊ ေအာက္ကေန စဖြင့္ရမလား၊ ဘယ္ဟာနဲ႔ခြဲၿပီး ဘယ္လိုစားရမလဲဆိုတာမသိေတာ့ ဟိုနားကုတ္ျခစ္ၾကည့္ လိုက္၊ ဒီနားကိုက္ၾကည့္လိုက္နဲ႔ ခ်ာခ်ာလည္ေနေတာ့တာ ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါကကိစၥမရွိပါဘူး။ ေမ်ာက္လက္ထဲ အုန္းသီး ေရာက္တာက သူ႕ဘာသာ မခြဲတတ္၊ မစားတတ္တာပဲရွိ တယ္။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဒုကၡမေပးႏိုင္ပါဘူး။ မသကာရွိလွမွ အုန္းသီးနဲ႔လွမ္းပစ္လိုက္လို႔ ကိုယ့္မွန္ရင္ နာ႐ုံေလာက္ပဲ ရွိမွာေပါ့။ တကယ္လို႔မ်ား အဲဒီေမ်ာက္ရဲ႕လက္ထဲမွာ အႏၲရာယ္ရွိေစတတ္တဲ့၊ ထိလြယ္ ရွလြယ္ ေပါက္ကြဲလြယ္ တတ္တဲ့ပစၥည္းတစ္ခုေရာက္ေနရင္ေတာ့ သူ႕ပတ္ဝန္းက်င္ အတြက္ အရမ္းကိုအႏၲရာယ္ႀကီးေနပါၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဒီေမ်ာက္က သူ႕လက္ထဲကဟာကို ဘယ္လို ကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာကို မသိဘူး။ မသိတဲ့အျပင္ သူမသိ ဘူးဆိုတာကိုလည္း မသိဘူး။ အဲဒီလိုမသိဘဲနဲ႔ ေလၽွာက္ လုပ္လိုက္လို႔ ပြင့္ထြက္ေပါက္ကြဲကုန္မွျဖင့္ အားလုံး ခက္ကုန္ ရခ်ည္ရဲ႕။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္မ်ား အဲဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးႀကဳံေနရၿပီလား ဆိုတာကိုလည္း ျပန္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔သက္ဆိုင္ သမၽွအရာေတြကို အားလုံးမဟုတ္ေတာင္မွ အထိုက္ အေလ်ာက္ေတာ့၊ တတ္ႏိုင္သမၽွေတာ့ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ သိေအာင္ ျမင္ေအာင္၊ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာအားထုတ္ထားသင့္ ပါတယ္။ ဒီလိုေလ့လာမႈကလည္း ဘယ္အခ်ိန္မွာမွ ရပ္တန္႔ လိုက္လို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဘ၀တစ္ေလၽွာက္လုံး ေလ့လာေနၾက ရဦးမွာပါ။ ေလ့လာႏိုင္မွလည္း သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္၊ နားလည္ ႏိုင္တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမွာပါ။ ဒါမွသာ မသိျခင္း၊ မရွိျခင္းတို႔ထက္ ပိုခက္တဲ့ အရာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာ မယ့္ေဘးေတြကေန ကင္းေဝးေစႏိုင္မွာမဟုတ္ပါလား။

No comments:

Post a Comment