Wednesday, August 1, 2018

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၏ တာ၀န္မ်ားကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ န၀မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ က်င္းပ





ေနျပည္ေတာ္ ၾသဂုတ္ ၁

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ န၀မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပရာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၏ တာ၀န္မ်ားကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္း က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္ထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္သည္။

အစည္းအေ၀းသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦး၀င္းျမင့္၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ဒုတိယသမၼတ ဦးျမင့္ေဆြ၊ ဒုတိယသမၼတ ဦးဟင္နရီဗန္ထီးယူ၊ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦး၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး မင္းေအာင္လႈိင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးမ်ဳိးညြန္႔၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ဥကၠ႒ ဦးလွသိန္း၊ ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္(ၾကည္း) ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးစိုး၀င္း၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးထြန္းထြန္းဟိန္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအးသာေအာင္၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒၊ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီ ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအဂတိလိုက္စားမႈတိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသား လူ႕အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား ေလ့လာသူအျဖစ္ တက္ေရာက္ၾကသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက မန္း၀င္းခိုင္သန္းက လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းကာလ လေပါင္း ၃၀ တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ ကာလအတြင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့မႈမ်ား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပရာတြင္-

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ပထမပုံမွန္အစည္းအေ၀း ပထမေန႔ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁ ရက္ (တနလၤာေန႔) နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ စတင္ေခၚယူ က်င္းပခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ၇၆ ပုဒ္မခြဲ (က)အရ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတစ္ခု စတင္သည့္ေန႔ရက္္မွ လေပါင္း ၃၀ ျပည့္ေျမာက္သည့္ ေန႔ရက္အထိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႏွင့္ ဒုတိယနာယက တာ၀န္ကို အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ဒုတိယဥကၠ႒တို႔က ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္သက္ တမ္းကာလအတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ဒုတိယဥကၠ႒တို႔က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယကႏွင့္ ဒုတိယနာယက တာ၀န္ကိုပါထမ္းေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ယခုအစည္းအေ၀းတြင္ တာ၀န္လႊဲေျပာင္း/ လက္ခံျခင္း အစီအစဥ္ကို ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

မိမိအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယက တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ကာလ အတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ကက်င့္သုံးေလွ်ာက္လွမ္းေနသည့္ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ အခြင့္ အလမ္းမ်ား ပိုမိုခိုင္မာလာေစေရး၊ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတိုင္း တန္းတူညီမွ်မႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈစသည့္ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရးမ်ား တိုးတက္ရရွိလာေစေရးတို႔ကို အဂတိ တရားကင္းကင္းရွင္းရွင္းႏွင့္ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသမွ် ႀကိဳးပမ္းအား ထုတ္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ဳိးသားစည္းလုံးညီၫြတ္မႈျပန္လည္ တည္ ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတို႔အတြက္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး မ႑ိဳင္၊ တရားစီရင္ေရးမ႑ိဳင္မ်ားႏွင့္လည္း အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။ 

ဒုတိယနာယက အေနျဖင့္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီဥကၠ႒၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီဥကၠ႒၊ လႊတ္ ေတာ္မ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီဥကၠ႒ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ သက္ဆိုင္ရာက႑အလိုက္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ဦးစီးဦး ေဆာင္ျပဳၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ အေျခခံေကာင္းမ်ားရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈ အတြက္ အသိအမွတ္ျပဳေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း။

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ လေပါင္း ၃၀ သက္တမ္းကာလ အတြင္း ပုံမွန္အစည္းအေ၀း ၈ ႀကိမ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး န၀မပုံမွန္ အစည္းအေ၀းကိုလည္း စတင္က်င္းပလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ဤကာလအတြင္း ဥပေဒျပဳ ျခင္းအပိုင္း၌ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ၄၄ခု၊ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္တြင္ ၂၉ ခုႏွင့္ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ယေန႔အထိ ၂၂ ခု စုစုေပါင္း ဥပေဒ ၉၅ ခုကို ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပးႏိုင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ က႑အလိုက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္း ျပည္ပမွ ေခ်းေငြရယူေရးကိစၥရပ္ ၄၀ ခုႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ သေဘာ တူစာခ်ဳပ္လက္မွတ္ေရးထိုးေရးကိစၥရပ္ ၂၆ ခုအပါအ၀င္ လိုအပ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပးအလိုက္ ေဆြးေႏြးေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။

ထုိ႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတစ္၀က္ကာလအတြင္း ထူးျခား သည့္ ေဒသတြင္းဆက္ဆံေရးက႑တြင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တစ္ခုအေနျဖင့္ (၃၇)ႀကိမ္ ေျမာက္ အာဆီယံပါလီမန္မ်ားညီလာခံကို အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာ လက္ခံ က်င္းပေပးႏုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးက႑တြင္ ႏိုင္ငံတကာလႊတ္ေတာ္ မ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီး လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္အတြက္ အာဆီယံပါလီမန္မ်ားဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာပါလီမန္မ်ားအဖြဲ႕ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေကာ္မတီတို႔ကို လည္း ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အာဆီယံပါလီမန္မ်ားညီလာခံ (AIPA) ႏွင့္ ဆက္စပ္အစည္းအေ၀းမ်ားသုိ႔ (၂၁)ႀကိမ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာပါလီမန္မ်ားညီလာခံ (IPU)ႏွင့္ ဆက္စပ္အစည္းအေ၀းမ်ားသုိ႔ (၂)ႀကိမ္ ေစလႊတ္တက္ေရာက္ႏို္င္ခဲ့ပါေၾကာင္း။ 

ထုိ႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္မ်ားအၾကားတြင္လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး /ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္းၾကားတြင္လည္းေကာင္း လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာလုပ္ငန္းမ်ား ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားအား ေလ့လာဆန္းစစ္သုံးသပ္ၿပီး ျပင္ဆင္ေရး၊ ပယ္ဖ်က္ေရး၊ အသစ္ျပ႒ာန္း ႏိုင္ေရး၊ အထူးကိစၥရပ္မ်ားေပၚေပါက္လာပါက ၎ကိစၥရပ္မ်ားအား ဥပေဒအျမင္ႏွင့္ယွဥ္ ၍ ေလ့လာဆန္းစစ္သုံးသပ္ႏိုင္ေရးႏွင့္ အေရးႀကီးေသာ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားတြင္ အေထာက္အကူျပဳၿပီး ညီၫြတ္မွ်တသည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ အႀကံဥာဏ္မ်ားရရွိေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္ သုံးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ကိုလည္း ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါေၾကာင္း။ 

ျပည္ေထာင္စုတစ္၀န္း ေဒသအႏွံ႔အျပားမွ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကသည့္ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဥပေဒျပဳေရးအပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနၾကရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယခုအခ်ိန္သည္ ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲသည့္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းမႈရရွိေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုး ညီၫြတ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားျပန္လည္ေပါင္းစည္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားကို အထူးအေလးထား ေဆာင္ရြက္ေနရသည့္ ကာလျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ သာမက မိမိတို႔ ၏ အေျခခံမဲဆႏၵနယ္ေျမတစ္ခုခ်င္းမွစၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္တစ္၀န္းလုံး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း ေရးႏွင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္လည္း ဆက္လက္ၿပီး ပူးေပါင္းပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ၾကရန္ မွာၾကားလိုပါေၾကာင္း။ 

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ က်န္ရွိသည့္ လေပါင္း ၃၀ ကာလတြင္လည္း မိမိတို႔ရရွိၿပီးသည့္ အေတြ႕အႀကဳံအသိပညာမ်ားကို အက်ိဳးရွိရွိ မွန္မွန္ ကန္ကန္အသုံးခ်ၿပီး ျပည္သူ႔မ်ား၏ ဆႏၵႏွင့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ပိုမိုတိုးတက္ျဖည့္ ဆည္းေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ကာ တာ၀န္ေက်ၾကပါဟု ဆႏၵ ျပဳတိုက္တြန္းလိုပါေၾကာင္း၊ မိမိႏွင့္အတူ လေပါင္း ၃၀ ကာလအတူလက္တြဲၿပီး ပူးေပါင္း ကူညီလုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့မႈမ်ားအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္္ရာက႑အလိုက္ တာ၀န္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၏ တာ၀န္မ်ားကို အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္းက ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးတီခြန္ျမတ္ထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ သည္။

ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္က လႊတ္ေတာ္သို႔ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား ေျပာၾကားရာတြင္-
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းစတင္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစၿပီး လေပါင္း ၃၀ ျပည့္ေျမာက္သည့္ကာလအထိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကႏွင့္ ဒုတိယနာယကတာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာတာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ ေတာ္ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္းႏွင့္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေအးသာေအာင္တို႔အတြက္ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းေျမာက္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ဦးစြာေျပာၾကားလိုပါေၾကာင္း။ 

အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွင့္ ဒုတိယဥကၠ႒တို႔သည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ကခ်မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒ၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အေျခခံၿပီး ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္အတူ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိသေရြ႕ အားသြန္ခြန္စိုက္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ကို အားလံုး အသိပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုလိုခက္ခဲႀကီးမားလွေသာ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို က်ရာ အခန္းက႑မွ လေပါင္း ၃၀ ၾကာ တာ၀န္ေက်ပြန္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ သည္ကို မိမိတို႔၏ ဤျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းႀကီးက မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ႏိုင္ငံတကာတြင္ လႊတ္ေတာ္မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ျဖစ္သလိုု ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အသက္၀ိဥာဥ္၊ အသက္ေသြးေၾကာမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒျပဳအာဏာကို က်င့္သံုးၾကရသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား သည္ ျပည္သူမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ျပည္သူ႔အသံ၊ ျပည္သူ႔ဆႏၵ ၊ ျပည္သူ႔သေဘာထား ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို သိရွိခံစားၿပီး ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ယခုလိုေဆာင္ရြက္ရာမွ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘ၀ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ လက္ေတြ႔အေျခအေနႏွင့္ ညီညြတ္မွ်တမႈရွိေသာဥပေဒမ်ား ေပၚေပါက္လာေရး၊ ႏိုင္ငံ ေတာ္ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ ျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘ၀မ်ား အေျခခံက်က် အဆင္ေျပ ေကာင္းမြန္ေစေရးတို႔ကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးအာဏာကို ကိုင္တြယ္က်င့္သံုးၾကသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္အတူ က႑အလိုက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္ထိန္းေက်ာင္းျခင္း၊ ညႇိႏိႈင္းေဆြးေႏြးပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ဒီမိုကေရစီဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေပၚေပါက္ျဖစ္ထြန္းလာရန္ ရည္မွန္းခ်က္ ထားရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ- (၂၁)ရာစုပင္လံု တတိယအစည္းအေ၀း ကို မိမိတို႔အားလံုး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္မွာ ထင္ရွားသည့္သာဓကျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အစုအဖြဲ႔အေနျဖင့္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္သည့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးႏိုင္ရန္ အတြက္ ယင္းအစုအဖြဲ႔တြင္ ပါတီေပါင္းစံုမွ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္ေပါင္းစံု ပါ၀င္ ႏုိင္ရန္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စုဖြဲ႔ၿပီး တာ၀န္ေပးအပ္ေစလႊတ္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္မ်ားသည္ ႏုိ္င္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ျဖစ္ထြန္းေစသည့္ အကာအကြယ္ေပးႏုိင္ေသာ ဥပေဒမ်ား ျပ႒ာန္းေပးရမည္ျဖစ္သကဲ့သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း ျပ႒ာန္းထား သည့္ တည္ဆဲဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၿပီး ႏုိ္င္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေစေရးအတြက္ ညီညြတ္စြာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံသားအားလုံးကလည္း တည္ဆဲဥပေဒမ်ားကို ေလးစားလုိက္နာၿပီး တာ၀န္ ေက်ပြန္မႈ၊ တာ၀န္ခံမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ၊ စည္းကမ္းရွိမႈမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ ၾကရန္လုိအပ္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ႏုိင္ငံေတာ္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ၏ ခက္မ သုံးျဖာ ျဖစ္သည့္ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာတုိ႔ကို အတတ္ႏုိ္င္ဆုံး ပုိင္းျခားသုံးစြဲျခင္းႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတုိ႔ကို မွန္ကန္မွ်တစြာ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရမည္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြံံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အတြက္ ေဆြးေႏြးညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာၿပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို္လည္း မျဖစ္မေန ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားၾကရဦးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးတြင္ ျပည္သူလူထုက ခ်က္ခ်င္းအေကာင္အထည္ ေပၚလာမႈကို ျမင္ေတြ႕လုိၾကေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ၏ ပင္ကိုယ္အေျခခံသေဘာတရား အရ တခါတရံတြင္ လက္ငင္းအေျဖထြက္ရန္ထက္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုယူရန္ လိုအပ္ သည္ကိုလည္း သတိျပဳၾကရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမူ ၂၁ ရာစု၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ စစ္မွန္ေသာ ဒီမုိကေရစီစနစ္မွတစ္ပါး အျခား စနစ္မရွိေတာ့ပါဟု ေျပာၾကားလုိပါေၾကာင္း။

မိမိတို႔၏ ဒီမိုကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးခရီးစဥ္ကို ႀကိဳးပမ္းေဖာ္ေဆာင္ၾကရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား အေပၚ မွန္ကန္သည့္ စိတ္ရင္းေစတနာႏွင့္ အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ နည္းလမ္းမွန္မွန္ျဖင့္ မိမိတုိ႔ ၏ ကိုယ္စီတာ၀န္ေက်ပြန္မႈမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ျပသႏုိင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ပါ ေၾကာင္း၊ အစည္းအေ၀းက်င္းပမႈ တစ္ႀကိမ္ထက္တစ္ႀကိမ္ပိုၿပီး အေတြ႕အႀကဳံ ရင့္က်က္ လာသည္ႏွင့္အမွ် မဲဆႏၵရွင္ျပည္သူမ်ားအတြက္ ကိုယ္စားျပဳၿပီး ဥပေဒျပဳေရးလုပ္ငန္း တာ၀န္ကို ေဆာင္ရြက္ၾကရသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားအျပင္ တည္ဆဲဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားကို လုိက္နာေစာင့္ထိန္းၿပီး ဒီမိုကေရစီစနစ္ ပိုမုိခုိင္မာလာေအာင္ အရွိန္ အဟုန္ျမႇင့္တင္ၿပီး ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။ 

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ က်န္ရွိသည့္သက္တမ္း တစ္၀က္ ကာလအတြင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံ သားမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားျဖစ္ထြန္းမႈကို ရည္ရြယ္ၿပီး ပါတီစြဲ၊ လူမ်ဳိးစြဲ၊ ေဒသစြဲ၊ ဘာသာ အယူ၀ါဒစြဲမ်ား မထားရွိၾကဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ မိမိႏွင့္ အတူ ပူးေပါင္းကူညီေဆာင္ရြက္ေပးၾကရန္ ေမတၱာရပ္ခံလုိပါေၾကာင္း၊ မိမိတုိ႔တာ၀န္ယူ၊ တာ၀န္ခံေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကို စိတ္ေကာင္း ေစတနာမွန္ကန္စြာနဲ႔ ေက်ပြန္ေအာင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ဒီမုိကေရစီ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တစ္ရပ္ ေပၚထြန္းလာေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ပိုမုိတုိးတက္လာမည္ဟု ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ပါ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးတီခြန္ျမတ္က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၇၆ ပုဒ္မခြဲ(က) ႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက၊ ဒုတိယနာယက တာ၀န္မ်ားကို ေအာင္ျမင္စြာ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ မန္း၀င္းခိုင္သန္းႏွင့္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးေအးသာေအာင္ တို႔အား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဂုဏ္ျပဳမွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ေမာင္က ကတိသစၥာျပဳသည္။

ယင္းေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားသည့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန၏ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အီတလီႏိုင္ငံမွ အတိုးမဲ့ ေခ်းယူေငြ ယူ႐ိုသန္း ၃၀ ရယူရန္ ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေအာင္သူႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းတို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပၾကသည္။
စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေအာင္သူက ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း မီးလင္းရန္က်န္ရွိေသာ ေက်းရြာမ်ား၌ မဟာဓာတ္အားလိုင္း ျပင္ပမွ ေက်းလက္မီးလင္းေရး ေဆာင္ရြက္ေပးရန္အတြက္ အမ်ဳိးသားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားရရွိေရး စီမံကိန္းတြင္ အီတလီႏိုင္ငံမွ ေခ်းေငြ (Soft Loan) ယူ႐ိုသန္း ၃၀ ကို Co-Financing အျဖစ္ ထည့္၀င္ ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ေရး အီတလီအစိုးရမွ ကမ္းလွမ္းေဆြးေႏြးလာခဲ့ပါေၾကာင္း။

အီတလီႏိုင္ငံအစိုးရမွ ေပးအပ္ေသာ ေခ်းေငြယူ႐ိုသန္း ၃၀ သည္ အတိုးမဲ့ေခ်းေငြျဖစ္ၿပီး ဆိုင္းငံ့ကာလမွာ ၁၈ ႏွစ္ျဖစ္၍ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည့္ကာလမွာ ၁၀ ႏွစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆုိပါ စီမံကိန္းေခ်းေငြမ်ားျဖင့္ လွ်ပ္စစ္မီး လက္လွမ္းမီမႈ နည္းပါးေသာ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲ ေသာ ခ်င္းျပည္နယ္ႏွင့္ ၎အနီးတ၀ိုက္ရွိ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားတြင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ Co-Financing အျဖစ္ ထည့္၀င္ေသာ ေခ်းေငြမ်ားျဖင့္ တစ္အိမ္သံုးဆိုလာစနစ္၊ အေသးစားဓါတ္အားလိုင္းစနစ္မ်ားျဖင့္ ခန္႔မွန္းေက်းရြာ ၁၀၁၉ ရြာတြင္ မီးလင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿပီး အိမ္ေျခ ၉၆၅၀၀ ခန္႔အား အက်ဳိးျပဳေစရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားပါေၾကာင္း။

အီတလီအစိုးရသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တစ္ႏိုင္ငံလံုးလွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ကူညီပံ့ပိုးရန္၊ မဟာဓါတ္အားလုိင္းႏွင့္ ေ၀းကြာေသာ ေက်းရြာမ်ားတြင္ အႀကဳိလွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး စနစ္(Pre-Electrification System)ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္၊ အစိုးရ၊ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ပုဂၢလိက အခန္းက႑တို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ျမႇင့္တင္ရန္၊ ျပည္သူအခ်ဳိးက် ထည့္၀င္ေသာစနစ္ျဖင့္ ပိုမို ေကာင္းမြန္သည့္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ လူမႈစီးပြား ဘ၀ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ေခ်းေငြေပးအပ္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

တစ္အိမ္သံုးဆိုလာစနစ္အတြက္ စီမံကိန္းဧရိယာေရြးခ်ယ္ရာ၌ ေနာင္(၁၀)ႏွစ္/ (၁၅)ႏွစ္ အတြင္း မဟာဓါတ္အားလိုင္း မေရာက္ရွိႏိုင္သည့္ ေက်းရြာမ်ား၊ မဟာဓာတ္အားလိုင္းႏွင့္ (၁၀)မိုင္ အထက္ ေ၀းကြာေသာေဒသမ်ား၊ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားေသာေဒသမ်ားရွိ ေက်းရြာမ်ား၏ အိမ္ေျခႏွင့္ လူေနထူထပ္မႈ၊ ျပည္သူမွ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ထည့္၀င္ႏိုင္ေသာ ေက်းရြာမ်ားစသည့္ ေရြးခ်ယ္ေရး မူမ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ေက်းရြာမ်ား ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အေသးစားဓာတ္အားေပးစနစ္ (Mini-Grid)အတြက္ စီမံကိန္းဧရိယာေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္ အေနအထားအရ ေနာင္(၁၀)ႏွစ္/ (၁၅)ႏွစ္အတြင္း မဟာဓာတ္အားလိုင္းမွ လွ်ပ္စစ္မီး မရရွိႏိုင္ေသာ ေက်းရြာမ်ား၊ ျပည္သူထည့္၀င္ေငြ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ထည့္၀င္ႏိုင္ေသာ ေက်းရြာမ်ား၊ ဓာတ္အားခေပးေဆာင္ရန္ ဆႏၵရွိေသာ ေက်းရြာမ်ား၊ ေက်းလက္မီးလင္းေရးအတြက္ သာမက အေသးစားကုန္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားပါ ေဆာင္ရြက္လိုသည့္ ေက်းရြာမ်ား၊ အသင္း အဖြဲ႕ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္လိုေသာ ေက်းရြာမ်ား၊ ျပန္လည္ျပည့္ၿဖဳိးၿမဲ စြမ္းအင္ရင္းျမစ္ ရရွိႏိုင္ သည့္ ေက်းရြာမ်ားစသည့္ အခ်က္မ်ားအေပၚ အေျခခံ၍ ေက်းရြာမ်ား ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

နည္းပညာအကူအညီေပးေရးအတြက္ အီတလီအစိုးရမွ ကမာၻ႔ဘဏ္သို႔ သီးျခားရန္ပံုေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၀၅ သန္း ေထာက္ပံ့ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မီးလင္းေရးႏွင့္ ျပန္လည္ျပည့္ၿဖဳိးၿမဲ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာမူ၀ါဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ မူေဘာင္မ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ မီးလင္းေရးစီမံခ်က္မ်ား ေရးဆြဲျခင္း၊ အက်ဳိးရလဒ္မ်ား ေစာင့္ၾကည့္စစ္ေဆးျခင္း၊ နည္းပညာ/ ဒီဇိုင္း/ စီးပြားေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အေျခအေနမ်ား အကဲျဖတ္စိစစ္ျခင္း၊ ၀ယ္ယူေရးႏွင့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ လူမႈထိခိုက္မႈဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းတို႔ အတြက္ နည္းပညာဆိုင္ရာ အႀကံဉာဏ္မ်ားေပးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ထို႔ေၾကာင့္ ကုလသမဂၢ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈပန္းတိုင္ပါ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈပန္းတိုင္ပါ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ၂၀၃၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားရရွိေရးအတြက္ ရည္မွန္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ အမ်ဳိးသားလွ်ပ္စစ္ဓာတ္ အား ရရွိေရးစီမံခ်က္၊ မဟာဓာတ္အားလိုင္းျပင္ပ ေက်းလက္မီးလင္းေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ Co-Financing အျဖစ္ အီတလီႏိုင္ငံအစိုးရမွ ေပးအပ္သည့္ အတိုးမဲ့ေခ်းေငြ ယူ႐ိုသန္း ၃၀ အား ေခ်းယူခြင့္ျပဳႏိုင္ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းက ေခ်းေငြျဖင့္ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးဦးစီးဌာနျဖစ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းမွာ ေက်းလက္မီးလင္းေရးကိစၥမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ၀င္ေငြရရွိေရးကို ပဓာနမထားဘဲ အခ်ိန္ေစ့ ေရာက္သည့္ ႏွစ္အလိုက္ ျပန္လည္ေပးဆပ္မႈမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္မွ ခြဲေ၀သံုးစြဲ၍ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဆိုင္းငံ့ကာလ ေက်ာ္လြန္ပါက တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေငြက်ပ္ ၄၉၉၆ ဒသမ ၂ သန္းခန္႔ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္ေရးတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရးကိစၥသည္ အဓိကက်ေသာ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္မွ ႏွစ္စဥ္ခြဲေ၀က်ခံသံုးစြဲေပးလ်က္ ရွိေသာ္လည္း လံုေလာက္မႈမရွိသျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ သက္သာမႈရွိေသာ ႏွစ္ရွည္ေခ်းေငြျဖင့္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မည့္ ကိစၥသည္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္မႈရွိပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပည္ပေၾကြးၿမီလက္က်န္ အေျခအေနအရ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ရွိ ျပည္ပေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီ အခ်ဳိးမွာ ၁၅ ဒသမ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ျဖစ္သျဖင့္ ေၾကြးၿမီခံႏိုင္ရည္ရွိမႈ အတိုင္းအတာအတြင္း ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

အဆိုပါ အီတလီႏိုင္ငံမွ အတိုးမဲ့ ေခ်းယူေငြ ယူ႐ိုသန္း ၃၀ ရယူရန္ ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ေၾကညာသည္။
ဆက္လက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားသည့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန၏ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အာရွဖြံ႕ၿဖဳိးေရးဘဏ္ထံမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၀ ဒသမ ၅ သန္း ေခ်းေငြရယူရန္ ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေအာင္သူႏွင့္ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းတို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပၾက သည္။
စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေအာင္သူက အာရွဖြံ႕ၿဖဳိးေရးဘဏ္(Asian Development Bank - ADB) ေခ်းေငြျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း အပူပိုင္းဇုံေဒသမ်ားျဖစ္ေသာ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္ ၅ ၿမဳိ႕နယ္၊ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္ ၄ ၿမဳိ႕နယ္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ေအာက္ပိုင္းရွိ ၿမဳိ႕နယ္ ၅ ၿမဳိ႕နယ္ စုစုေပါင္း ၿမဳိ႕နယ္ ၁၄ ၿမဳိ႕နယ္တို႔တြင္ ရာသီဥတုႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစ မည့္ စိုက္ပ်ဳိးစီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ တန္ဖိုးကြင္းဆက္ စီမံကိန္း (Climate Friendly Agribusiness Value Chains Sector Project)အား အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

စီမံကိန္းအတြက္ အာရွဖြံ႕ၿဖဳိးေရးဘဏ္မွ ေခ်းေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၀ ဒသမ ၅ သန္း ရယူမည္ျဖစ္ၿပီး ျပန္ဆပ္ရမည့္ကာလမွာ ဆိုင္းင့ံကာလ ၈ ႏွစ္ အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း ၃၂ ႏွစ္ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း၊ အတိုးႏႈန္းမွာ ဆိုင္းငံ့ကာလအတြင္း ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ က်န္ကာလမ်ားတြင္ ၁ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေခ်းေငြမ်ားကို ဆိုင္းင့ံကာလၿပီး ေနာင္တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္ (မတ္လႏွင့္ စက္တင္ဘာလ တို႔တြင္) ၂၄ ႏွစ္ျဖင့္ စုစုေပါင္း ၄၈ ႀကိမ္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေခ်းယူထားေသာ ေငြအား ႏိုင္ငံေတာ္ရန္ပံုေငြမွ ႏွစ္အလိုက္ေပးဆပ္ရမည့္ ေငြပမာဏကို တင္ျပေတာင္းခံ၍ ျပန္လည္ေပးဆပ္သြားရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ဤစီမံကိန္းကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ စီမံကိန္းဧရိယာမ်ားတြင္ ထုတ္လုပ္မႈ စြမ္းအားတိုးျမင့္ လာျခင္း၊ ရာသီဥတုဒဏ္ ႀကံ့ႀကံ့ခံႏိုင္ျခင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္မ်ား အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ၿပီး အစားအစာ ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေစျခင္းႏွင့္ တန္ဖိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပဳိင္၀င္ေရာက္ႏိုင္မႈ တိုးတက္လာၿပီး ေက်းလက္ေန အိမ္ေထာင္စုမ်ား၏ ၀င္ေငြပိုမို ရရွိမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ စီမံကိန္းဧရိယာရွိ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား၏ ဆင္းရဲမႈ၊ စားနပ္ရိကၡာ မဖူလံုမႈႏွင့္ အာဟာရခ်ဳိ႕တဲ့မႈတို႔ ေလ်ာ့နည္း က်ဆင္းလာေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

ထို႔ေၾကာင့္ အာရွဖြံ႕ၿဖဳိးေရးဘဏ္၏ ေခ်းေငြအေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၀ ဒသမ ၅ သန္း ရယူ၍ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးတို႔တြင္ ရာသီဥတုႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစမည့္ စိုက္ပ်ဳိးစီးပြားေရးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ တန္ဖိုးကြင္းဆက္ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳေပးႏိုင္ ပါရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းက ေခ်းေငြျဖင့္ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမွာ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖင့္ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ၿပီး ISO 17025 စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိေသာ စိုက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားထုတ္လုပ္မႈမွတစ္ဆင့္ ျပည္ပေစ်းကြက္မ်ား ရရွိလာၿပီး ၀င္ေငြ တိုးတက္ ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ အခ်ိန္ေစ့ေရာက္သည့္ ႏွစ္အလိုက္အတိုး၊ အရင္း ျပန္လည္ေပးဆပ္မႈမ်ားကို ဌာန၏ ရေငြမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္၍ ဘတ္ဂ်က္သို႔ ရေငြမ်ားေပးသြင္းျခင္း၊ ေခ်းေငြေပးဆပ္ရန္ အသံုးစရိတ္မ်ား ေတာင္းခံျခင္းတို႔ကို ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ျပည္ပေၾကြးၿမီလက္က်န္ အေျခအေနမွ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၁ ရက္ရွိ ျပည္ပေၾကြးၿမီႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးမွာ ၁၅ ဒသမ ၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သျဖင့္ ေၾကြးၿမီခံႏိုင္ရည္ ရွိမႈ အတိုင္းအတာအတြင္း ရွိေနပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။

အဆိုပါ အာရွဖြံ႕ၿဖဳိးေရးဘဏ္ထံမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄၀ ဒသမ ၅ သန္း ေခ်းေငြရယူရန္ ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ န၀မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ၾသဂုတ္ လ ၇ ရက္တြင္ က်င္းပသြားရန္ လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။ 

သူရေဇာ္၊ ဟန္လင္းႏိုင္

No comments:

Post a Comment