ေနျပည္ေတာ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၃
ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ေျမာက္ပုံမွန္အစည္းအေဝး (၁၁)ရက္ေျမာက္ေန႔
ကို ယေန႔မြန္း လြဲပိုင္းတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္အေဆာက္အအုံ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
အစည္း အေဝးခန္းမ၌ အစီ အစဥ္(၁၃)ခုျဖင့္ က်င္းပသည္။
အစည္းအေဝးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာေသာ
ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈ ခုႏွစ္)ကို ျပင္ဆင္သည့္
ဥပေဒၾကမ္းအတည္ျပဳေရး ျပည္လုံး ကၽြတ္ဆႏၵခံယူပြဲဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္မ်ား ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကၿပီး
တစ္ပိုဒ္ခ်င္း စီအလိုက္ လႊတ္ေတာ္၏အဆုံးအျဖတ္ရယူ အတည္ျပဳသည္။
အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းအား လႊတ္ေတာ္က ဆုံးျဖတ္ထားသည့္အတိုင္း ျပင္ဆင္ၿပီး
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ ျပန္လည္ေပးပို႔သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။
ထို႔ေနာက္ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္(ေျမာက္ပိုင္း)မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးတင္သြင္းသည့္
ဝင္ေငြခြန္ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ (၁၅/၂၀၁၄)ျဖင့္ျပင္ဆင္ၿပီး ဝင္ေငြခြန္ဥပေဒပါ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ဆန္႔က်င္လ်က္ ျပည္တြင္း အခြန္မ်ားဦ းစီးဌာနက စီမံခန္႔ခြဲ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းမ်ားကို
ရပ္ဆိုင္းေစ၍ လိုအပ္မႈရွိသည္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္
သို႔ ဥပေဒၾကမ္းထပ္မံတင္သြင္းရန္၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေဘာင္အတြင္း
နည္းဥပေဒ မ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ား အသစ္ေရးဆြဲသတ္မွတ္ ျပင္ဆင္ျခင္းျပဳလုပ္၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္
ရန္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕သို႔တိုက္တြန္းေၾကာင္း အဆိုႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းရွိန္က စားေသာက္ဆိုင္မ်ားက ထုတ္ေပးေသာ ေျပစာမ်ားအေပၚ အခြန္
အမွတ္ တံဆိပ္ ကပ္ႏွိပ္ေစျခင္းကို ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္စည္းမ်ဥ္း ၄၀ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ
ေဆာင္႐ြက္ ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အရက္၊ စီးကရက္ အစရွိသည့္ အထူးကုန္စည္မ်ားအေပၚ အခြန္အမွတ္
တံဆိပ္ကပ္ ႏွိပ္ေရာင္း ခ်ေစျခင္းကိုလည္း ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ဥပေဒပုဒ္မ ၃၃၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊
ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္ အေကာက္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၁၊ ပုဒ္မခြဲ(ခ)ႏွင့္ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ စည္းမ်ဥ္း
၄၁-က တို႔ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္သည့္
အရက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လက္လီေရာင္းေဈးကို အေျချပဳ၍ စက္႐ုံ ေရာင္းေဈး ခ်ိန္ဆတြက္ခ်က္
ေစျခင္းကိုလည္း ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၉၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္စည္းမ်ဥ္း
၄၁-ခ တို႔ပါ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္အညီ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
တံဆိပ္ေခါင္းခြန္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၂၇ ရက္စြဲပါ
ဘ႑ာေရးႏွစ္ အခြန္ဝန္ႀကီး ဌာန၏ အမိန္႔ေၾကျငာ စာအမွတ္ ၁၄၅/၁၉၉၇ ျဖင့္ ဘ႑ာေတာ္မင္းႀကီး၏
လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို ျပည္တြင္း အခြန္မ်ားဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ခ်ဳပ္သို႔ အပ္ႏွင္းထားသည္ႏွင့္အညီ
လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ေနျခင္းျဖစ္ ပါေၾကာင္း။
ဥပေဒအသီးသီးပါ ေကာ္လိေတၱာ္အရာရွိမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္အညီ အိမ္၊
ေျမအစရွိသည့္ အေျခပစၥည္းမ်ားကို လုပ္ငန္း ဆက္စပ္ဌာနမ်ား ပါဝင္ေသာ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ျဖင့္
သက္ဆိုင္ရာတိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရ အဖြဲ႕တို႔က သတ္မွတ္ေပးထားသည့္ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ
ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းအား ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၇ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ
ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ ေနျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဝင္ေငြႏွစ္အတြင္း စည္းၾကပ္မႈျပဳလုပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဝင္ေငြခြန္ဥပေဒ ပုဒ္မ
၂၉ႏွင့္အညီ ဝင္ေငြႏွစ္အား စည္းၾကပ္ႏွစ္ အျဖစ္ သတ္မွတ္ေဆာင္႐ြက္သြားရန္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္
အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာထုတ္ျပန္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ကုမၸဏီမ်ား အေပၚ အခြန္စည္းၾကပ္ရာတြင္ တင္ျပေတာင္းခံသည့္
လႉဒါန္းေငြအားလုံးကို ခြင့္မျပဳဘဲ ဝင္ေငြခြန္ ဥပေဒပုဒ္မ ၆-ကပါ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ
ခြင့္ျပဳႏုတ္ပယ္တြက္ခ်က္ေပးမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပို႔ကုန္သြင္း ကုန္းမ်ား အေပၚ ႀကိဳတင္ဝင္ေငြ
ခြန္ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း ထမ္းေဆာင္ေစျခင္းကို အခြန္ထမ္းျပည္သူမ်ား၏ ဆႏၵႏွင့္အညီ ဝင္ေငြခြန္
ဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၆-ခ အရ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းပါေၾကာင္း။
ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အခြန္ေကာက္ခံမႈ
လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ
ႏိုင္ငံ တကာအခြန္စနစ္မ်ား၏ ေကာင္းမြန္ေသာ စံမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္
လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားအားလုံးကို ဥပေဒႏွင့္အညီျဖစ္ေစရန္ လိုအပ္ေသာ
ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းမႈကို ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္းျဖင့္
ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး သည္။
ယင္းဝင္ေငြခြန္ ဥပေဒဆိုင္ရာကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္
အဖြဲ႕အစည္းဝင္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ားကို
လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္
ဒုတိယ(၆)လ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရအသုံးစာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးရာတြင္ ေတြ႕ရွိရသည့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိ
ခ်က္မ်ား၊ စာရင္းစစ္ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ား အေရးယူေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေနမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း
သည့္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာ သုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၅) ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ (၅)ဦးတို႔က ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ေ႐ႊျပည္သာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ေမာင္ဦးက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး
အစိုးရတို႔က လုပ္ငန္းတင္ဒါမ်ား ေခၚယူရာတြင္ ၾကန္႔ၾကာမႈရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
အဆိုပါ ၾကန္႔ၾကာသည့္ ကာလမ်ားတြင္ စီမံကိန္းအတြက္ ခြင့္ျပဳထားေသာ ႏိုင္ငံပိုင္ေငြေၾကးမ်ားအား
ဘဏ္မ်ားတြင္ အပ္ႏွံ၍ မသမာမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ကုန္ဆုံးၿပီးသည့္တိုင္
ဘ႑ာေငြထုတ္ယူသုံးစြဲ ေနျခင္းမ်ား ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္းျဖင့္ ေဆြးေႏြးသည္။
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၀)မွ ဦးသိမ္းေဆြက ျပည္သူ႕ဘ႑ာေငြမ်ား
သုံးစြဲရာ တြင္ ျပည္သူ မ်ားအတြက္ ထိေရာက္ရန္၊ အက်ိဳးရွိရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးမ်ားကို
ေငြစုစာအုပ္မ်ား တြင္ ထည့္၍သုံးစြဲျခင္း၊ လက္ဝယ္ ကိုင္ေဆာင္ထားျခင္း၊ ဘ႑ာေရးႏွစ္ကုန္ၿပီးမွ
သုံးစြဲျခင္းမ်ားရွိသည္ကို ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္ မတီ၏ အစီရင္ခံစာအရ သိရွိရပါေၾကာင္းျဖင့္
ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု
ဝန္ႀကီး ဦးဝင္းရွိန္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး ဒုတိယစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးမ်ိဳးျမင့္တို႔က
ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးၾကသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႉး ဦးေမာင္တိုးက
ယင္းအစီ အရင္ခံစာ(၁/၂၀၁၅)ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလက္ခံရန္ အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က
သေဘာတူအတည္ျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွေပးပို႔ေသာ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရန္ပုံေငြႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္
အစီရင္ ခံစာအေပၚ ျပည္သူ႕ေငြစာရင္း ပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ ေလ့လာသုံးသပ္ခ်က္အစီရင္ခံစာ
(၂/၂၀၁၅) ကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က လက္ခံရန္ ျပည္သူ႕ ေငြစာရင္းပူးေပါင္းေကာ္မတီဝင္
ဦးမိုးေဇာ္ဟိန္းက အဆိုတင္သြင္းရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူအတည္ျပဳေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment