မေကြး ေမ ၉
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ဦးမင္းသူသည္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ခ႐ုိင္ႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန
ဝန္ထမ္း မ်ားအား ယေန႔ ညပိုင္းတြင္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး စုေပါင္းရံုး အစည္းအေဝးခန္း မ၌ေတြ႕ဆုံသည္။
ေရွးဦးစြာ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန၊
တိုင္း ေဒသႀကီးအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဦးေ၀ဇင္ထြန္း က ခ႐ိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးၿပီး မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဦးစီးဌာန၏
လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈအေျခအေနမ်ားကို ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးမင္းသူက
အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနကုိ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ အဖြဲ႕႐ုံး ၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္သုိ႔
ေျပာင္းေရႊ႕ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္မွာ ၄ လေက်ာ္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ လမ္းညႊန္ခ်က္၊
ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ၏မူ၀ါဒ၊ ျပည္သူမ်ားလုိလားသည့္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္ႏွင့္အညီ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
ဦးစီးဌာနကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေရး အတြက္ ဌာန၏ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ (Vision) လုပ္ငန္းတာ၀န္(Mission)(၄)ရပ္ႏွင့္
ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္ ၃ ရပ္ကုိ ခ်မွတ္ႏုိင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ပထမ ၃ လတာကာလတြင္ အသြင္သ႑ာန္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ
ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ ၃ လတာ ကာလတြင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည့္ အႏွစ္သာရပုိင္းဆုိင္ရာ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ထံ
တင္ျပလမ္းညႊန္မႈခံယူခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။ ယင္းသုိ႔ တင္ျပသည့္အခါတြင္ မိမိတုိ႔ေဆာင္ရြက္မည့္
One State-One township ျပည္နယ္တစ္ခု၊ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု စီမံခ်က္လုပ္ငန္းစဥ္အေပၚ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံ
ပုဂၢဳိလ္က အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၀န္ထမ္းမ်ားအေနႏွင့္ (Myanmar Sustainable
Development Plan)ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲၿပီး ဟန္ခ်က္ညီေသာ ဖြံ႕ၿဖိဳး
တုိးတက္မႈစီမံကိန္း (MSDP)ကုိ သိရွိနားလည္ရန္ လုိအပ္သည္ဟု လမ္းညႊန္ခဲ့ပါ ေၾကာင္း။
တုိင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕မ်ား၏
ႀကီးၾကပ္မႈႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညႇိႏႈိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ One State-One township
Project သည္ (MSDP) စီမံကိန္းႏွင့္သဟဇာတျဖစ္ရန္ လုိအပ္သကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူအတြက္
အမွန္တကယ္ လုိအပ္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားျဖစ္ရန္လည္း အဓိကက်သည့္အတြက္ မိမိတုိ႔ အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၀န္ထမ္းမ်ားအေနႏွင့္လည္း
စီမံကိန္းမ်ားျပဳစုမေရးဆြဲမီ (MSDP)စီမံကိန္းကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ ထားရန္ လုိအပ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔အျပင္ ၀န္ထမ္းလက္စြဲမ်ား၊ ၀န္ထမ္းက်င့္၀တ္မ်ားျပန္လည္ေရးဆြဲရန္ႏွင့္
ျပ႒ာန္းသက္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္ျပင္ဆင္ႏုိင္ေရး
အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာနအဆင့္ Regulatory Review
Unit ကုိ ၀န္ႀကီးဌာနအႀကံေပးအဖြဲ႕ ၀င္ႏွစ္ဦး၊ ၀န္ႀကီး႐ုံးႏွင့္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာန၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္
ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သြားရန္လည္း စီစဥ္ေနပါေၾကာင္း။
မိမိတုိ႔၀န္ႀကီးဌာအေနျဖင့္လည္း အဂတိလုိက္စားမႈတားဆီးကာကြယ္ေရးအဖြဲ႕
(Corruption Prevention Unit) (CPU)ဖြဲ႕စည္းရမည့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ပါ၀င္ေန သည့္အတြက္
၀န္ႀကီး႐ုံးဖြဲ႕စည္းပုံကုိ ျပင္ဆင္ေနၿပီး ဖြဲ႕စည္းပုံရသည္ႏွင့္ (CPU) ဖြဲ႕စည္းရန္ႏွင့္
ကာကြယ္တားဆီးေရးစီမံခ်က္ေရးဆြဲေဆာင္ရြက္သြားရန္လည္း ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔အတူ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနသည့္ ၀န္ႀကီးဌာနဖြဲ႕စည္းပုံတြင္
အေထြေထြအုပ္ ခ်ဳပ္ေရးသင္တန္းေက်ာင္းကုိ ဖြဲ႕စည္းပုံတုိးခ်ဲ႕ရန္လည္း ပါ၀င္ၿပီး သင္တန္း
ေက်ာင္းကုိ အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ အညီ
ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီတကၠသုိလ္တစ္ခုႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္မႈသင္တန္းမ်ား
ဖြင့္လွစ္သြားႏုိင္ေရးကုိလည္း ရည္ရြယ္ေဆာင္ရြက္ေနပါ ေၾကာင္း။
မိမိတုိ႔အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၀န္ထမ္းမ်ား၏
ရာထူးတုိးျမႇင့္ေရး၊ ေျပာင္းေရႊ႕ ေရးစသည့္ လူသားအရင္းအျမစ္မ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲသည့္စနစ္ကုိလည္း
ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး စနစ္တက်ရွိေစရန္ႏွင့္ မွ်မွ်တတျဖစ္ေစေရးအတြက္ မူ၀ါဒေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္
လည္း စီစဥ္ေနပါေၾကာင္း။
မိမိအေနႏွင့္အထူးေျပာလုိသည္မွာ သိမ္းဆည္းေျမဆုိင္ရာအမႈတြဲမ်ား၊
စြန္႔လႊတ္ ေျမဆုိင္ရာအမႈတြဲမ်ားကုိ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး
ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ လမ္းညႊန္မႈအရ ဗဟုိေကာ္မတီ၊ ေနျပည္ေတာ္၊
တုိင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္၊ ခ႐ုိင္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ရပ္/ေက်း အစရွိသည့္ လယ္ယာေျမႏွင့္အျခား ေျမမ်ားသိမ္းဆည္းျခင္းခံရမႈမ်ား
ျပန္လည္စိစစ္ေရးေကာ္မတီ အဆင့္ဆင့္ကုိလည္း ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔သုိ႔ျပင္ဆင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့ရာတြင္ ၀န္ထမ္းဖြဲ႕စည္းပုံခုိင္မာမႈွရွိသည့္
မိမိတုိ႔ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးဌာနကုိ အဓိကတာ၀န္ေပးထားၿပီး ေနျပည္ေတာ္၊ တုိင္း
ေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားကုိ ေနျပည္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး/ ျပည္နယ္ ေျမ/စစ္ေကာ္မတီ
အတြင္းေရးမွဴးမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ခ႐ုိင္ေျမ/ စစ္ေကာ္မတီ မ်ားတြင္ ခ႐ုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊
ဒု-အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားကုိ ဥကၠ႒ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴးမ်ား အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္ေျမ/စစ္ေကာ္မတီမ်ားတြင္
ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ဒု-အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားကုိ ဥကၠ႒ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴးမ်ား
အျဖစ္လည္းေကာင္း တာ၀န္ေပးအပ္ ထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၀န္ထမ္းမ်ားအေနျဖင့္
ဌာန၏ မူလ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားအျပင္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေျမ/စစ္ဗဟုိေကာ္မတီက ေပးအပ္လာသည့္
လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားကုိလည္း မိမိတုိ႔၏အဓိကတာ၀န္ တစ္ရပ္အျဖစ္ ခံယူၿပီး သိမ္းဆည္း ေျမ၊
စြန္႔လႊတ္ေျမဆုိင္ရာကိစၥရပ္မ်ားကုိ ဗဟုိေကာ္မတီမွခ်မွတ္ထားသည့္ မူ၀ါဒမ်ား၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊
ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ား၊ ေျမစီမံခန္႔ခြဲမႈဆုိင္ရာ တည္ဆဲဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားၾကရန္
တုိက္တြန္း မွာၾကားလုိပါေၾကာင္း။
မေကြးတုိင္းေျမ/စစ္ေကာ္မတီအေနျဖင့္လည္း
ဗဟုိေကာ္မတီမွ ေပးပုိ႔ထားသည့္ တုိင္ၾကားစာအမႈတြဲ (၁၉၃)တြဲအနက္ ေဆာင္ရြက္ဆဲ အမႈတြဲ(၁၄၄)တြဲႏွင့္
ပိတ္သိမ္းအမႈ တြဲ(၄၉)တြဲျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၿပီးစီးမႈ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ၉ ဒသမ ၃၂ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ
ရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္က်န္အမႈတြဲမ်ား အျမန္ဆုံး မွန္ကန္ၿပီးျပတ္ေအာင္ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ရန္
တုိင္းေဒသႀကီး၊ ခ႐ုိင္၊ ၿမိဳ႕နယ္ေျမ/စစ္ေကာ္ မတီအဆင့္ဆင့္က အင္တုိက္အားတုိက္ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရန္
တုိက္တြန္းလုိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး၊ ခရိုင္ႏွင့္
ၿမိဳ႕နယ္ အေထြေထြအုပ္ခ်ဳပ္ ေရးဦးစီးဌာနမ်ားမွ အရာထမ္း၊ အမႈထမ္းမ်ားက လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို
တင္ျပၾကရာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေပါင္းစပ္ညိႇႏႈိင္းျဖည့္ဆည္းေပးၿပီး ၀န္ႀကီးဌာန၏မူ၀ါဒႏွင့္
လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ေလးစားလုိက္နာေဆာင္ရြက္ ရန္မွာၾကားသည္။
(သတင္းစဥ္)

No comments:
Post a Comment