Tuesday, July 18, 2017

ျမစ္ကူးတံတားႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ ျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ျမစ္ကမ္းပါး ေရတိုက္စားၿပိဳက်ျခင္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ စာတမ္းဖတ္ၾကား ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ဇူလိုင္ ၁၈
 
ယခင္က တံတားႀကီးမ်ား မတည္ေဆာက္မီ ျဖစ္ႏုိင္စြမ္းအေျခအေန၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခုိက္မႈ အေျခအေန၊ ဇလေဗဒႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၏ အေျခအေနကို ျပည့္စံုစြာ ထည့္သြင္းမႈ အားနည္းခဲ့သည့္ အတြက္ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ျမစ္ေခ်ာင္း၏ သေဘာ သဘာဝ ေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္မ်ား ခံစားမႈ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ေနာင္တည္ေဆာက္မည့္ တံတားႀကီး မ်ားကို အခ်ိန္ယူကာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခုိက္မႈ မရွိေစရန္ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈမ်ား ျပည့္စံုစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ပံုစံထုတ္ျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္မႈ နည္းစနစ္မ်ားတြင္ အေကာင္းဆံုး ရလဒ္မ်ား ရရွိေစရန္ ယေန႔ ေဆြးေႏြးပြဲမွ မီးေမာင္းထိုးျပျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း လွ်ပ္စစ္ႏွင့္စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းခိုင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
 
ယေန႔နံနက္ ၉ နာရီတြင္ အဆိုပါ ဝန္ႀကီးဌာန၌ က်င္းပ ျပဳလုပ္သည့္ ျမစ္ကူး တံတားႀကီးမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းေၾကာင့္ ျမစ္ေရလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ျမစ္ကမ္းပါး ေရတိုက္စားၿပိဳက်ျခင္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ စာတမ္းဖတ္ၾကား ေဆြးေႏြးပြဲ အဖြင့္အမွာစကားတြင္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ထိုသို႔ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနသည္ QMS (Quality Management System) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိရာ လမ္း၊ တံတားမ်ား၏ အရည္အေသြး စံခ်ိန္စံညႊန္း အား ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္အညီ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ရႈေထာင့္ေပါင္းစံုမွ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယေန႔ အခ်ိန္သည္ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ပိုမို မ်ားျပားလာသည့္အတြက္ လက္ရွိက်န္ေနေသးေသာ သစ္သား တံတားမ်ား၊ ေဘလီ တံတားမ်ားေနရာတြင္ သဘာဝေ ဘးအႏၲရာယ္ ဒဏ္ခံႏုိင္သည့္ တံတားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္လည္း ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ႏုိင္ငံတစ္ဝွမ္းလံုး လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး က႑ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ျမစ္ကူးေခ်ာင္းကူ တံတားႀကီး၊ တံတားငယ္မ်ား တည္ေဆာက္ ခဲ့ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းတြင္ တည္ေဆာက္ၿပီး ေပ (၁၈၀) ႏွင့္ အထက္ တံတား အစင္းေပါင္း (၅၀၀) ေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါေဆြးေႏြးပြဲ သိရွိရသည္။        

အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးသန္႔ဇင္ ေမာင္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာေကာင္စီ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ခ်ာလီသန္းႏွင့္ ေကာင္စီဝင္မ်ား၊ ဥပေဒ ေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာ ဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္ ဦးစိုးျမင့္၊ ပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ စာတမ္းရွင္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
(သတင္းစဥ္)



No comments:

Post a Comment