Wednesday, January 31, 2018

ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔က်င္းပ

ေနျပည္ေတာ္ ဇန္န၀ါရီ ၃၁
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ ရွိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ထံမွေပးပို႔သည့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ သယံဇာတ၊ သစ္ေတာႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ေဒါက္တာေစာညဳိ၀င္း၊ စည္ပင္သာယာေရးႏွင့္ လူမႈေရး ၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ေဒၚညြန္႔ညြန္႔ေဌး၊ ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ သယံဇာတ ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ဦးတင္ေအာင္၀င္းတို႔အား ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပး အပ္ျခင္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္နာယကက ေၾကညာသည္။
ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ေပးပို႔လာသည့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးႏွင့္ စိတ္ကိုေျပာင္းလဲ ေစေသာ ေဆး၀ါးမ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ေကာ္မတီ၀င္ က်ဳိင္းတံု မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစတီဖန္က လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖတ္ၾကားတင္ျပသည္။
အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက မန္း၀င္းခိုင္သန္းက ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကက တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီအလိုက္ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ကို ရယူအတည္ျပဳသည္။
ထို႔ျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေပးပို႔သည့္ ၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာ အပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးစိုးမင္း၊ စီမံကိန္းႏွင့္ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္၀င္းတို႔က လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ရွင္းလင္း တင္ျပၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးစိုးမင္း က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာသက္သက္ခိုင္၏ အႀကံျပဳ ေဆြးေႏြးခ်က္ပါ  ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္က  သတ္မွတ္ထားသည့္ အတိုးႏႈန္းေၾကာင့္  အစိုးရ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ အတိုးႏႈန္းျမင့္မားေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးရာတြင္ အစိုးရဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ယခင္က အစိုးရေငြတိုက္ လက္မွတ္ႏွင့္ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္သို႔ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ျဖည့္ဆည္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အစိုးရဘတ္ဂ်က္လိုေငြကို ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္ ေခ်းေငြျဖင့္  ျဖည့္ဆည္းျခင္းသည္ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ေငြေၾကးမူဝါဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးကို  မ်ားစြာအားနည္းေစပါေၾကာင္း၊
ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ႏွင့္ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားကို ေငြေၾကးေစ်းကြက္အတြင္း ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္ လိုေငြ ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ရန္ႏွင့္ ေငြေၾကးေစ်းကြက္ျဖစ္ထြန္းရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္၊ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကပါေၾကာင္း၊ အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ႏွင့္ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားကို ေရာင္းခ်ရာတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားမွ အတိုးႏႈန္းႏွင့္ပမာဏကို အဆိုျပဳရၿပီး အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးႏွင့္ အတိုးႏႈန္းအနည္းဆံုးကို ေလလံ စနစ္ ႏွင့္ ေရြးခ်ယ္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ေစ်းကြက္ကျပဌာန္းသည့္ အတိုးႏႈန္းကို ျဖစ္ေပၚပါေၾကာင္း။
အစိုးရ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ႏွင့္ ေငြတိုက္လက္မွတ္မ်ားအတြက္ အစိုးရကေပးရသည့္ အတိုးႏႈန္းသည္ Treasury Bill, Treasury Bond Auction မွ သတ္မွတ္ေသာ အတိုးႏႈန္းျဖစ္သည့္အတြက္  ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္က သတ္မွတ္သည့္ ဗဟိုဘဏ္ႏႈန္းႏွင့္ သီးျခားစီီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ေငြေရးေၾကးေရးေစ်းကြက္ကို ၾကည့္ပါက အစိုးရေငြတိုက္ စာခ်ဳပ္မ်ား၏ အတိုးႏႈန္း ျမင့္တက္ပါက ဘဏ္အခ်င္းခ်င္း ေခ်းေငြအတိုးႏႈန္းေလ်ာ့က်ၿပီး  ဘဏ္အတိုးႏႈန္းျမင့္တက္ပါက အစိုးရေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ အတိုးႏႈန္းက်ဆင္းသည့္ ေစ်းကြက္အေျခအေနကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္တို႔ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည့္ အစိုးရ ေငြေခ်းသက္ေသခံ လက္မွတ္ မ်ားဆိုင္ရာ သေဘာတူစာခ်ဳပ္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္သည္ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ကိုယ္စား  အစိုးရေငြတိုက္ လက္မွတ္မ်ားကို ေလလံစနစ္ျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၈ ရက္မွ စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး အစိုးရေငြတိုက္ စာခ်ဳပ္မ်ားကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ ၂၀ ရက္မွ စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ Treasury Bill, Treasury Bond Auction အရ ၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္  ၃ လ အစိုးရ ေငြတိုက္လက္မွတ္ အတိုးႏႈန္းသည္ ပွ်မ္းမွ်  ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔၊ ၆ လ အစိုးရ ေငြတိုက္ လက္မွတ္အတိုးႏႈန္းသည္ ပွ်မ္းမွ် ၈ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ႏွင့္ တစ္ႏွစ္ အစိုးရေငြတိုက္  လက္မွတ္အတိုးႏႈန္းသည္ ပွ်မ္းမွ် ၈ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး  အစိုးရ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ အတိုး ႏႈန္းမ်ား သည္ ႏွစ္အလိုက္ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၉ ဒသမ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ၉ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အတိုးႏႈန္းကိုၾကည့္ပါက  အစိုးရအေနျဖင့္ မိမိ၏ ကာလအလိုက္ ဘ႑ာေငြ လိုအပ္ခ်က္ ကိုၾကည့္ၿပီး အတိုးႏႈန္း ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ Treasury Bill ေရာင္းခ်ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္၍ ရသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္သည္ ျပည္တြင္းေစ်းႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေရး ျဖစ္သည့္အတြက္ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈကို  ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ရန္ ေငြေၾကးမူဝါဒကို ခ်မွတ္က်င့္သံုးပါေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးမူဝါဒကို ထိန္းသိမ္းရာတြင္ အတိုးႏႈန္း သည္ အဓိကက်ပါေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးစနစ္အတြင္း သင့္ေလွ်ာ္ေသာ အတိုးႏႈန္းသတ္မွတ္ရန္အတြက္ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အတိုးႏႈန္းရွိသည့္ ေငြေၾကးစနစ္မွသာ ထိုက္သင့္ေသာ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈႏႈန္းကို ေလ်ာ္ကန္ေသာ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းႏွင့္ ရရွိျဖတ္သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သင့္ေလ်ာ္ေသာ အတိုးႏႈန္းရရွိေအာင္ Macroeconomic Variable မ်ားကို အေျခခံရပါ ေၾကာင္း၊ အဓိက Variable မ်ားမွာ တိုင္းျပည္စီးပြားေရး တိုးတက္မႈႏႈန္း၊ အလုပ္အကိုင္ရရွိမႈ၊ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ၊ ကုန္သြယ္မႈ၊ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြ ျဖည့္ဆည္းမႈ၊ စီးပြားေရးစနစ္အတြင္း ေငြေၾကးပမာဏ၊ ဘဏ္စနစ္အတြင္းရွိ ေငြေၾကးပမာဏ စသည္တို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရပါ ေၾကာင္း၊ အတိုးႏႈန္းမွာ အေျခခံအားျဖင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္းကို ကာမိရန္လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ  စုေဆာင္းမႈကို ဆြဲေဆာင္မႈျပဳႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး  ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ပံ့ပိုးေပးႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားမွ အပ္ႏွံေငြကိုၾကည့္ပါက အပ္ႏွံေငြ စုစုေပါင္း ဘီလီယံ ၂၇၀၀၀ တြင္ Saving and Fixed Deposit သည္ ဘီလီယံ ၂၂၀၀၀ ရွိသျဖင့္ အပ္ေငြမ်ား၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိ သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ယင္းစုေဆာင္းေငြမ်ားသည္ အေျခခံႏွင့္ အလယ္အလတ္ လူတန္းစားမ်ားႏွင့္ ပင္စင္လစာကို မွီခိုၾကရသည့္ ပင္စင္စားမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာ ဆက္စပ္မႈမရွိသည့္ ျပည္သူမ်ား၏ အပ္ႏွံေငြမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အတိုးႏႈန္းခ်လိုက္သည့္အတြက္ Saving မအပ္ၾက ျခင္းသည္ ေငြေၾကးစနစ္ကို ထိခိုက္မည္ဆိုျခင္းထက္ အေျခခံျပည္သူမ်ားကို ရိုက္ခက္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး နယ္ပယ္သာမက လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္အထိ ႀကီးမားေသာ ထိေရာက္မႈမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရးစနစ္ တစ္ခုလံုးႏွင့္ အေျခခံျပည္သူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္အေနျဖင့္ အတိုးႏႈန္းေလ်ာ့ခ်မႈျပဳလုပ္မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအေနျဖင့္ ေခ်းေငြအတိုး ၁၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ေအာင္ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ညႇိႏိႈင္းရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထား မွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ (၁/၂၀၁၈) ကို လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူလက္ခံရန္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၀င္ ေတာင္ငူမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးခင္ေမာင္သန္း က လႊတ္ေတာ္သို႔ အဆုိတင္သြင္းသည္။
ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက မန္း၀င္းခိုင္သန္းက လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာဆႏၵကိုရယူ၍ ၂၀၁၆ - ၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အစိုးရ၏ ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ ႏွစ္ပတ္လည္ အစီရင္ခံစာ ကို လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္းတင္ေၾကာင္းႏွင့္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ(၁/၂၁၀၈) ကို လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သတၱမပံုမွန္အစည္းအေ၀း သတၱမေန႔ က်င္းပမည့္ေန႔ရက္ကို ႀကဳိတင္အသိေပး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေမႊးၾကဴဇင္

No comments:

Post a Comment