ေနျပည္ေတာ္
ႏို၀င္ဘာ ၂၀
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း န၀မေန႔ကို ယေန႔မြန္းလြဲ ၁နာရီခြဲတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ က်င္းပသည္။
အစည္းအေ၀းတြင္
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု
၀န္ႀကီးဌာန ႏွစ္ခု တိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား
တာ၀န္ေပးအပ္ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦးက လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းလင္းတင္ျပရာတြင္
ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ၂၂ခု ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ၀န္ႀကီးဌာန ႏွစ္ခုကို
ျဖည့္စြက္ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ေရး အတြက္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ရရွိရန္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ ေတာ္သို႔ သ၀ဏ္လႊာေပးပို႔ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျဖည့္စြက္ဖြဲ႔စည္းလိုသည့္
၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုမွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ အဖြဲ႕ရံုး ၀န္ႀကီးဌာနျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ
အဖြဲ႕၏ လုပ္ငန္းတာ၀န္ မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕ရံုး ညႊန္ၾကားေရး
မွဴးခ်ဳပ္ ျဖစ္သူ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴးက ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတထံ တင္ျပ၍
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။
ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕
အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာကိစၥရပ္ မ်ား၊ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ ဥပေဒၾကမ္း
တင္သြင္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ား အပါအ၀င္ မ်ားျပားသည့္ လုပ္ငန္း
တာ၀န္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအား
တာ၀န္ခံမည့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၀င္ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီး တစ္ဦးကို ခန္႔အပ္၍ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေစမည္ ဆိုပါက ပိုမိုထိေရာက္စြာ အေကာင္
အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ယင္း၀န္ႀကီးဌာနကို ထပ္မံဖြဲ႕စည္းလိုျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ယင္းသို႔ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရအဖြဲ႕ရံုး ၀န္ႀကီးဌာန ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု
အစိုးရအဖြဲ႕ရံုး၏ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အင္အားျဖင့္ပင္ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏
ဘ႑ာေငြပိုမိုကုန္က်မည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
ေနာက္ထပ္ျဖည့္စြက္
ဖြဲ႕စည္းလိုသည့္ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန
ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏုိင္ငံတကာ အေရးကိစၥမ်ားတြင္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လ်က္
ရွိပါေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ေဆာင္ ရြက္ရာတြင္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးတြင္ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္အတူ
ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ႏုိင္ငံေရး ရႈေထာင့္အျပင္
စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ရႈေထာင့္မွလည္း ျခံဳငံုသံုးသပ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအား
တာ၀န္ခံေဆာင္ရြက္မည့္ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုလိုအပ္ လာသည့္ အတြက္ ဤျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနအသစ္ကို
ဖြဲ႕စည္းရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ေဖာ္ျပပါ
၀န္ႀကီးဌာနကိုလည္း ၀န္ထမ္းမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းျခင္း မျပဳဘဲ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး
ဌာန၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးဦးစီးဌာန ၏ ၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္
ဖြဲ႕စည္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္သည္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန၏
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး လုပ္ငန္း တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ရွိရာ အခ်ိဳ႕ေသာ ႏုိင္ငံတကာ
အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး တက္ေရာက္ၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာ
ႏုိင္ငံတကာ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ယခုဖြဲ႕စည္းမည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး
၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးက တက္ေရာက္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး
၀န္ႀကီးဌာန၏ ရံုးဌာနကိုလည္း ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန အေဆာက္ အအံုတြင္ပင္ ထားရွိမည္ျဖစ္ရာ
၀န္ႀကီးဌာနႏွစ္ခု နီးကပ္စြာေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခါတြင္ ႏုိင္ငံျခားသံတမန္ေရးရာ
ကိစၥရပ္မ်ားကို ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ၿပီး ႏုိ္င္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္
ပတ္သက္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ား ကိုစီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊
ယင္းႏုိင္ငံ တကာအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ယခုဖြဲ႕စည္းမည့္ အျပည္ျပည္
ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ျခင္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရးကို
ပိုမိုအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း ရွင္းလင္းတင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက မန္း၀င္းခိုင္သန္းက ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြး လိုသည့္
လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက အမည္စာရင္း တင္သြင္း ႏုိင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက က ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး
ႏွစ္ဦးခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးလိုျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆိုင္ရာ အရည္ အခ်င္းမ်ားႏွင့္
မျပည့္စံုေၾကာင္း သက္ေသ အထင္အရွားျပ၍ ကန္႔ကြက္လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ရွိပါက
အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏုိင္ ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ ထားသည့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး
ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းရန္ ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သက္ဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္း မ်ားႏွင့္
မျပည့္စံုေၾကာင္း သက္ေသအထင္အရွားျပ၍ ကန္႔ကြက္လိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ရွိပါက
အမည္စာရင္းတင္သြင္းႏုိင္ ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ယင္းေနာက္
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ သေဘၤာမ်ားမွ ေမာင္းဆီ (ေလာင္စာဆီ) ယိုဖိတ္မႈေၾကာင့္
ညစ္ညမ္းပ်က္စီးျခင္းအတြက္ တရားမေၾကာင္းအရ ေပးေလ်ာ္ရန္ တာ၀န္ရွိမႈ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာကြန္ဗင္းရွင္း
၂၀၀၁ တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပါ၀င္လက္မွတ္ေရးထိုးေရး ကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒဂံုၿမိဳ႔သစ္
(ဆိပ္ကမ္း) မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမစိန္က လက္မွတ္ေရးထုိးမည့္ Convention တြင္ သေဘၤာ မ်ားမွ
ေမာင္းဆီ(ေလာင္စာဆီ) ယိုဖိတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ညစ္ညမ္းပ်က္စီးမႈမ်ား ႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာၤပိုင္ရွင္မွ ေပးေလ်ာ္ရန္ တာ၀န္ရွိမႈမ်ား၊ ရပိုင္ခြင့္ေလ်ာ္ေၾကးကိစၥ
မ်ား၊ ကင္းလြတ္မႈမ်ား၊ စီရင္ပုိင္ခြင့္မ်ား၊ အာဏာသက္ေရာက္မႈမ်ားႏွင့္ ပ်က္ျပယ္ျခင္းကိစၥမ်ားကိုလည္း
ျပ႒ာန္းထားေၾကာင္းကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊
Convention ကို လက္မွတ္ေရးထုိးျခင္းအားျဖင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီး
ဆံုး႐ံႈးမ်ားအတြက္ ထိေရာက္စြာ ေလ်ာ္ေၾကးေတာင္းဆို ရယူရာတြင္ က်င့္သံုးႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး
လံုေလာက္ေသာ နစ္နာေၾကး သတ္မွတ္ရန္ႏွင့္ တာ၀န္ရွိမႈ ျပႆနာမ်ားကို ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
နည္းဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္ နည္းမ်ားကိုလည္း အဖဲြ႕၀င္ ႏုိင္ငံမ်ားနည္းတူ တေျပးညီ ခ်မွတ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
သီးသန္႔စီးပြားေရးဇံု
(E.E.Z)မွာ UNCLOS convention အရ The protection and preservation of the
marine environment ဟု ေဖာ္ျပထား၍ သီးသန္႔စီးပြားေရး ဇံုအား သက္ဆိုင္ရာႏုိင္ငံမွ ေရထု၊
ပတ္၀န္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈမ်ားကို ကာကြယ္ထိန္းသိမ္း ျခင္းကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊
convention ၂၀၀၁ တြင္ သေဘၤာပိုင္ရွင္၏ တာ၀န္ရွိ မႈ၊ ကင္းလြတ္ခြင့္ရမႈ၊ မျဖစ္မေန အာမခံထားရွိမႈ(သို႔မဟုတ္)
ေငြေၾကးအာမခံထားရွိမႈ၊ သတ္မွတ္ကာလ ေလ်ာ္ေၾကးေကာက္ခံမႈ အခ်ိန္ကာလ ကန္႔သတ္ျခင္း၊
စီရင္ပိုင္ခြင့္မ်ား အစရွိသျဖင့္ ျပည့္စံုစြာ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ သေဘၤာမ်ားမွ
ေမာင္းဆီ (ေလာင္စာဆီ) ယိုဖိတ္မႈေၾကာင့္ ညစ္ညမ္းပ်က္စီးျခင္းအတြက္ တရားမအေၾကာင္းအရ ေပးေလ်ာ္ရန္တာ၀န္ရွိမႈ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ convention
၂၀၀၁တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ပါ၀င္လက္မွတ္ ေရးထုိးႏိုင္ေရးကိစၥကို ေထာက္ခံပါေၾကာင္းႏွင့္
လိုက္ေလ်ာညီေထြသည့္ ျပည္တြင္း ဥပေဒမ်ား ကိုလည္း အျမန္ဆံုးေရးဆြဲသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ေက်ာက္ျဖဴမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးဘရွိန္ႏွင့္ ဧရာ၀တီတုိင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၅)မွ
ဦးေမာင္ေမာင္အုန္းတို႔က ဆက္လက္ေဆြး ေႏြးၾကၿပီး ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္ က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က
သေဘာတူေၾကာင္းေၾကညာသည္။
ဆက္လက္၍
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတထံမွ ေပးပို႔ထားေသာ သေဘၤာသားမ်ား၏ သက္ေသခံ အေထာက္ အထားမ်ားဆိုင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္း
(ျပင္ဆင္ခ်က္) ၂၀၀၃၊ နံပါတ္ (၁၈၅)တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အတည္ျပဳ လက္မွတ္ေရးထိုးေရးကိစၥႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး
မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၅)မွ ဦးေမာင္ေမာင္အုန္းက ILO’ SID convention ကို လက္မွတ္ထိုးမွသာ
တရားဝင္ျဖစ္ၿပီး သက္ဆိုင္သည့္ အခြင့္ အေရး
မ်ားရရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႕ ႏိုင္ငံေရာ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားပါ သေဘၤာသား လက္မွတ္အတုမ်ားႏွင့္
လုပ္ကိုင္သူမ်ားကို တားဆီးႏိုင္ျခင္း၊ အရည္အေသြး မျပည့္ေသာ သေဘၤာသားအတုမ်ား တားဆီးႏိုင္၍
သေဘၤာတိုက္မႈ မ်ား၊ စက္ပ်က္မႈႈမ်ား မရွိႏုိင္ ေတာ့ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
ယင္းကိစၥႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္(ဆိပ္ကမ္း) မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးျမစိန္၊ ေညာင္ ေလးပင္ မဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း
ႏွင့္ မင္းလွမဲဆႏၵနယ္မွ ေဒါက္တာသန္း ေအာင္စိုး တို႔က ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကၿပီး ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးသန္႔စင္ေမာင္ က ျပန္လည္ရွင္း လင္းေဆြးေႏြးသည္။
ထို႔ေနာက္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကက ယင္းကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က
သေဘာတူေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ဒုတိယအႀကိမ္
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဒသမေန႔ ကို ႏို၀င္ဘာ ၂၁ ရက္တြင္ ဆက္လက္ က်င္းပသြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေအာင္ရဲသြင္၊
ေအးေအးသန္႔
No comments:
Post a Comment