Thursday, October 26, 2017

ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔က်င္းပ

ေနျပည္ေတာ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၆
ဒုတိယအႀကိမ္  အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို  ယေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီတြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းခန္းမ၌ က်င္းပသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မန္း၀င္းခိုင္သန္းက ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း လူသားခ်င္းစာနာမႈ အကူအညီ အေထာက္အပံ့ေပးေရး၊ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း (UEHRD) အတြက္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၏ တေန႔တာ ေန႔တြက္စရိတ္ကို လွဴဒါန္းရန္တင္ျပ၍ လႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူရာ လႊတ္ေတာ္က သေဘာတူေၾကာင္း ေၾကညာသည္။
ခ်င္းျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၁၁)မွ ဦးေ၀ွ႔တင္း၏ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀ၿမိဳ႕  ေပ ၁၁၀၀ အရွည္ရွိ ကမ္းနားလမ္း၊ ေျမထိန္းနံရံႏွင့္ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္းကို ၂၀၁၇-၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျဖည့္စြက္ရန္ပံုေငြျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးဦးေက်ာ္လင္းက ခ်င္းျပည္နယ္၊ ပလက္၀ၿမိဳ႕ ကမ္းနားလမ္းေျမထိန္းနံရံႏွင့္ ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္းကို ခ်င္းျပည္နယ္စည္ပင္သာယာေရး အဖြဲ႕၏ ၂၀၁၇ - ၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေငြလံုးေငြရင္း ရန္ပံုေငြျဖင့္ ဆိပ္ကမ္းေျမထိန္းနံရံ တည္ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္း ပထမ အအဆင့္ ေပ ၆၀၀ အတြက္ ခြင့္ျပဳရန္ပံုေငြ က်ပ္ ၁၅၀ သန္းႏွင့္ ကမ္းနားလမ္းေျမထိန္းနံရံျပဳလုပ္ျခင္း ေပ ၁၄၀ အတြက္ ခြင့္ျပဳေငြက်ပ္သန္း ၃၀ ျဖင့္ စတင္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ကြန္ကရစ္လမ္းခင္းျခင္းအတြက္  ၂၀၁၇ - ၂၀၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ လ်ာထားျခင္းမရွိပါေၾကာင္း၊ စုစုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဆိပ္ကမ္းေျမထိန္းနံရံတည္ ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းေပအရွည္မွာ ၂၂၀၀ ေပျဖစ္ၿပီး ယခုႏွစ္ေပ ၆၀၀ စတင္ေဆာင္ ရြက္ရမည္ျဖစ္ကာ က်န္ရွိေသာ ေပ ၁၆၀၀ အတြက္ လာမည့္ဘ႑ာႏွစ္မ်ားတြင္ ဘ႑ာ ေငြခြင့္ျပဳရရွိမႈ အလိုက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။
ထို႔ေနာက္ မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးလင္းတင္ေဌးႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၂)မွ ေဒၚႏြယ္ႏြယ္ေအာင္တို႔၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္းက ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျဖၾကား ခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍  လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေဆြးေႏြးၾက သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က   ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၇၄)၊ (၁၀၉)၊ (၁၄၁)၊ (၁၆၁) တို႔အရ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဟူ၍ အသီးသီးရွိၾကပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ လည္း ဥပေဒျပဳေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒတို႔ ရွိၾကပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္တို႔တြင္လည္း ဥပေဒျပဳေရးအတြက္ ဥပေဒ၊ နည္း ဥပေဒတို႔ အသီးသီးရွိၾကပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕ လည္းရွိေနပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံု စည္းမ်ဥ္းလည္း ရွိၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္စရာရွိပါက အဖြဲ႕၏စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ ရြက္သြား၍ ရပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၂(က)တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားအား ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရစီရင္စုမ်ားအား ဤဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ကသတ္မွတ္ေသာ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာကို ခြဲေ၀အပ္ႏွင္းသည္ဟု ပါရွိပါေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ တိက်စြာ ျပ႒ာန္းထားပါလ်က္   ျမန္မာႏိုင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းသည္ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၂(က)ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီးေရးဆြဲထားသည့္ ဥပေဒျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၁(က)အရ ဥပေဒျပဳေရးအာဏာ၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာ ၃ရပ္ ရွိပါေၾကာင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအာဏာတို႔မွာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ရွိပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒျပဳေရး အာဏာမွာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ လြတ္ကင္းပါေၾကာင္း၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၏ အားသာခ်က္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဖက္ဒရယ္ပံုစံတန္း၀င္ေနသည္ဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ အႏွစ္ သာရရွိေနသည့္ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မကို ေက်ာ္လြန္၍   ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပ႒ာန္းရန္ မသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္မွဴးေဇာ္၀င္းဦးက ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္ အဖြဲ႕ဥပေဒၾကမ္းျပ႒ာန္းရျခင္း ရည္ရြယ္ ခ်က္ ၄ခု ေဖာ္ျပထားၿပီး လြန္စြာေကာင္းမြန္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ Letter of Law အရကိစၥမ်ား ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မျမင္ရေသာအက်ိဳးဆက္၊ မျမင္ရေသာရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကိုေသာ္ လည္းေကာင္း သတိျပဳရန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း၊ ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတြင္ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ကိုဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာျဖင့္သာ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ဒုတိယအႀကိမ္ တြင္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာအဖြဲ႕ (MPU)ကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁ ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ဒုတိယ အႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ပထမပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔တြင္ စုစုေပါင္း ၁၈ ဦးျဖင့္ အတည္ျပဳ ဖြဲ႕စည္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ ရာအဖြဲ႕အစည္းအေ၀း (၂/၂၀၁၇)ကို ၂၀၁၇ခုႏွစ္ ေမလ ၅ရက္တြင္ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံလႊတ္ ေတာ္ဆုိင္ရာအဖြဲ႕မွာ ဥပေဒျပ႒ာန္းစရာမလိုဘဲ လုပ္ငန္းမ်ား လည္ပတ္လ်က္ရွိၿပီး ယခင္ပထမအႀကိမ္လႊတ္ေတာ္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အတည္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ယခုဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းရန္မလိုအပ္ ပါေၾကာင္း။
ယခုအခ်ိန္သည္ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ (၂၁ရာစုပင္လံု) အခမ္းအနားမ်ား က်င္းပ၍ တုိင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုမ်ား အားလံုးႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေနသည့္ အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအားလံုး ေတာင္းဆိုေနသည့္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္တို႔ကို အေျခခံသည့္ ျပည္ေထာင္စုကို တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈကို ျဖစ္ေစႏုိင္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လႊတ္ေတာ္အဖြဲ႕ ဥပေဒၾကမ္းအား ျပ႒ာန္းရန္မသင့္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသည္။
အလားတူ ရခိုင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၃)မွ  ဦးခင္ေမာင္လတ္၊  ရခိုင္ျပည္ နယ္မဲဆႏၵ နယ္အမွတ္(၅)မွ ဦးျမင့္ႏိုင္၊ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၁၀) မွဦးစိုးသိန္း (ခ) ဦးေမာင္စိုး၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၄)မွ ဦးလွဦး၊ ကယားျပည္နယ္မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၉)မွ ဦးစိုးသိန္း၊ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စား လွယ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေက်ာ္ေက်ာ္တို႔ကဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
ဒုတိယႀကိမ္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဆ႒မပံုမွန္အစည္းအေ၀း ဆ႒မေန႔ကို ေအာက္တိုဘာ ၂၇ ရက္တြင္ ဆက္လက္ က်င္းပသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေအာင္ရဲသြင္

No comments:

Post a Comment