Wednesday, April 26, 2017

စိန္ပန္းပြင့္၊ အသားကင္ေညႇာ္ႏွင့္ မိတၱဴလမ္းမေတာ္



ဆူးငွက္
ငယ္ငယ္ကေတာ့ ယဥ္ပ်ံရြာ အေနာက္နားက ေရနီေျမာင္းေရာက္သည္ဆုိလွ်င္ပင္ ကြင္းေပၚကေလ၊ ေကာက္သင္း ရန႔ံ၊ ေခ်ာင္းေပၚက ပတပ္ႏွင့္ ရွမ္း႐ိုးမညိဳ႕ညိဳ႕ကို လြမ္းေမာစြာ ခံစားေနရေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြစုၿပီး ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္လွ်င္ သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းေျပးၾကလွ်င္သို႔မဟုတ္ ရည္းစားႏွင့္ ခ်ိန္းခ်က္ စကားေျပာလွ်င္ ထိုေနရာမ်ားကား ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ေဝးလွေခ်ၿပီ။ လူသူကင္းေဝးလွၿပီ။ ေတာႏွင့္ ေတာင္ရိပ္မ်ား မႊမ္းထံုလွေခ်ၿပီ။

ေရနီေျမာင္း အေနာက္ဘက္က ငါးစို႔တိုက္ဆုိတာ ၿမိဳ႕ရဲ႕အစြန္အဖ်ား။ ဘီဘီအိုေအ မိဘမဲ့ေက်ာင္း(အခု အမ္ဘီအိုေအ) ဆိုတာ ၿမိဳ႕ရဲ႕ကလနား။ တကယ္ေတာ့ မႏၱေလး ဘူတာႀကီး မ်က္ႏွာမူရာတည့္တည့္ လမ္း ၃ဝ သည္ ထိုထိုအစြန္အဖ်ားကလနား ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးမ်ား အုတ္တံတိုင္းအစပ္မွ စတင္ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။
၆၂လမ္းဆိုတာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္ကမွ အသြားအလာမ်ားလာျခင္း ျဖစ္၏။ အခုေတာ့ လမ္း ၃ဝသည္ ၆၂လမ္းမွ စတင္သည္ဟု ေျပာလို႔ရေပၿပီ။ ေနာင္ ဆုိရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးေတြ အေရွ႕ဘက္မွာ ေရနီေျမာင္းကိုျဖတ္၊ နဂါးကြက္ သစ္ကိုျဖတ္၊ ဝါခင္းကုန္းကိုျဖတ္ၿပီးလည္း ဟိုအေရွ႕ကန္ေကာက္ ေအာင္ပင္လယ္အထိ လမ္း ၃ဝဆုိတာ ရွိလာဦးမွာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ေအာင္ပင္လယ္ အေရွ႕ဘက္ ရန္ကင္းေတာင္ေျခ အထိလည္း လမ္း၃ဝဆုိတာ ရွိလာႏုိင္ေသးတာေပါ့။ သို႔ေသာ္ လမ္း၃ဝသည္ အခုေတာ့ ၆၂လမ္းကပဲ စသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ လမ္း ၃ဝထိပ္က ၆၂လမ္းႏွင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေတြကိုေက်ာ္ၿပီး ေမွ်ာ္ၾကည့္လုိက္လွ်င္ ႐ုိးျပတ္၊ ထန္းေတာ၊ ႐ုိးမပုံရိပ္ အစြန္းအစေတြ ျမင္ေနရေသးသည္။ အဲဒီနားက ဘီဘီအုိေအ မိဘမဲ့ ေက်ာင္းကေတာ့ သက္တမ္းရွည္ ၾကာေပၿပီ။ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားတုိ႔ အစဥ္အဆက္ ကုသုိလ္ျပဳလွဴဒါန္းခဲ့ၾကရာ ေနရာဌာနလည္းျဖစ္၏။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကာလ၊ ျပည္တြင္းစစ္မီးက မိဘမဲ့ကေလး အေျမာက္အျမားကုိ အေမြအျဖစ္ထားရစ္ခဲ့ေပၿပီ။ ျပည္တြင္းစစ္မီးကလည္း တေလာကမွၿငိမ္းသည္ဟု ဆုိရမွာမုိ႔ မိဘမဲ့ကေလးဆုိတာ အလ်င္မျပတ္ေတာ့။
ကေလးေတြ ဘဝကုိ စုစည္းေစာင့္ေရွာက္၊ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ပ်ဳိးေထာင္ကာ 'လူတစ္လုံး'မ်ားအျဖစ္ လူ႔ေလာကထဲ ျပန္ပုိ႔ေပးသည့္ အလုပ္ေလာက္မြန္ျမတ္တာ မရွိ။ ထုိအလုပ္ကုိ လမ္း ၃ဝ ထိပ္၊ ငါးစုိ႔တုိက္ထဲက ဘီဘီအုိေအေက်ာင္းက ႏွစ္ရွည္လ မ်ား ထမ္းေဆာင္တာဝန္ေက်ခဲ့သည္။ လမ္း ၃ဝ ကား ဤသုိ႔ အစေကာင္းခဲ့ေပသည္။ လမ္း ၃ဝ ထိပ္မွာ တစ္ခ်ိန္က နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ေသာ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းႏွင့္ အေၾကာ္ ဆုိင္ရွိ၏။
ေကာက္ညႇင္းေပါင္းႏွင့္ အေၾကာ္ကား ျမန္မာ့အစားအစာစစ္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္ကာလေရာက္ေရာက္ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းအေၾကာ္ကုိ ျမန္မာ့ခံတြင္း က ေတာင့္တေပဦးမည္။ မၲေလးမွာက အေနာက္ပဲဝင္း၊ အ႐ုိးအုိးေလးပဲဝင္းႏွင့္ ေဗာဓိကုန္း၊ ပုဏၰားအစုမ်ားက ေကာက္ညႇင္းေပါင္း ငခ်ိပ္ေပါင္းကုိ ေရာင္းခ်၏။
နံနက္အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ကတည္းက ႏွီးေတာင္းထဲမွာ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ ငခ်ိပ္ေပါင္းႏွင့္ စားေတာ္ပဲ ပူပူေႏြးေႏြးထည့္၊ ဟသၤပဒါးသုတ္ယြန္းဗ်ပ္နီနီမွာ ႏွီးေတာင္းထည့္ကာ ေတာင္းေပၚမွာ သစ္ေစးသုတ္ ဆန္ေကာႏွင့္ ဖုံးၿပီး ဆန္ေကာ ေပၚမွာ ေၾကးခ်ိန္ခြင္တစ္လက္၊ ႏွမ္းေထာင္းႏွင့္ဆားဘူး၊ ၾကက္သြန္ျဖဴဆီခ်က္ပုလင္းႏွင့္ အရပ္တကာ လွည့္လည္ေရာင္းခ်ၾကသည္။ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းကုိ ခ်ိန္ခြင္မွာအခ်ိန္ႏွင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္၏။
မရီကလည္း နံနက္ငခ်ိပ္ေပါင္းေရာင္းအၿပီး ေန႔လယ္မြန္းလဲြ ႏွစ္နာရီေလာက္ ေရာက္ျပန္ေတာ့ အုန္းေပါင္း ငွက္ေပ်ာသီးေၾကာ္ဟု ဟစ္ကာ တစ္ေခါက္ေရာက္လာ ျပန္၏။ အုန္းေပါင္းက အုန္းသီးႏုိင္းခ်င္းျဖစ္၏။ ငွက္ေပ်ာသီးေၾကာ္က အိစက္ခ်ဳိနစ္ ေနသည္။ ပဲဝင္းမွာ မီးေလာင္ေတာ့ သူတုိ႔တစ္ေတြ ရွင္ပင္အုန္းအင္းသုိ႔ ေျပာင္းသြား သည္။ ထုိအခါ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းအေၾကာ္ စားခ်င္လွ်င္ ဆင္တံတားဘက္ စက္ဘီး ကေလးႏွင့္ ေျပးဝယ္ရ၏။
ေနာက္ေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕ထဲမွာ ေခါင္းရြက္ေကာက္ညႇင္းေပါင္းသည္၊ အေၾကာ္ သည္မ်ား မရွိသေလာက္ ရွားသြားသည္။ အားလုံးနီးပါး ၿမိဳ႕သစ္ေရာက္ကုန္ၾကတာေပါ့။ ထုိအခါ ေကာက္ညႇင္းေပါင္း၊ အေၾကာ္စားခ်င္ရင္ လမ္းေထာင့္ေတြမွာ ရွိတတ္တဲ့ ဆုိင္ေလးေတြဆီ ဝယ္ရသည္။ ထုိဆုိင္ေလးေတြမွာ နံနက္လင္းလွ်င္ ကားေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြအထိ စုၿပံဳတုိး။
လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ကေတာ့ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းငါးက်ပ္ဖုိးဝယ္လုိ႔ ရေသးသည္။ အခုေတာ့ တစ္ဆယ္ဖုိးအနည္းဆုံး ေရာင္းသည္။ ကေလးလက္သီးဆုပ္ေလာက္ရွိသည္။ အေၾကာ္က ေလာက္စလုံးေလာက္ကုိ ႏွစ္က်ပ္၊ လမ္းေတြတုိးခ်ဲ႕၊ ပလက္ေဖာင္းေတြ တုိးခ်ဲ႕ျပန္ေတာ့ ထုိအေၾကာ္ဆုိင္ေလးေတြ တခ်ဳိ႕ေပ်ာက္သြားျပန္သည္။
တခ်ဳိ႕ေတာ့ အရင္အိမ္ရွင္က ေနာက္လူေရာင္းသြားေတာ့ ေနာက္လူပဝတၴိသားက အိမ္ေရွ႕ရွိအေၾကာ္ဆုိင္ကုိ ထြက္ခြင့္မေပးေတာ့။ သူ႔အိမ္မွာကုန္ခ်မည့္ကား အဝင္ အထြက္ေတြ မ်ားလာသည္။ သုိ႔မဟုတ္ ရွမ္းေခါက္ဆဲြဆုိင္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္လာမည္။
ထိုအခါ မၲေလးမွာ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းသည္က ရွားပါးကုန္ ျဖစ္သြားေတာ့၏။ လမ္း ၃ဝ ထိပ္၊ ၆၂ လမ္းေပၚက ဆုိင္ကေတာ့ အေၾကာ္နာမည္ႀကီးသည္။ အေၾကာ္ မ်ဳိးစုံရသည္။ ခရမ္းသီးေၾကာ္၊ ေဂၚရခါးသီးေၾကာ္၊ ဘူးသီးေၾကာ္၊ မုန္႔လုံးႀကီးေၾကာ္၊ ဂ်ဴးျမစ္ေၾကာ္၊ ဆူးပုပ္ႀကီးေၾကာ္၊ ငွက္ေပ်ာသီးဂ်ဳံမံေၾကာ္မ်ား ရသည္။ ေနာက္ေတာ့ ရဲသိပၸံအေရွ႕ဘက္မွာ အေၾကာ္ႏွင့္ ေကာက္ညႇင္းေပါင္းဆုိင္မ်ား စည္ကားလာျပန္၏။ အခုမရွိေတာ့။
လမ္း ၃ဝ ထိပ္က လမ္းေတာင္ဘက္ ၿခံဝင္းတစ္ဝင္းထဲကေန မႏၱေလး၏ စတီရီယုိ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားအား ေမြးထုတ္ေပးဖူး၏။ တစ္ခ်ိန္က လွ်ပ္စစ္ဂီတာသံ၊ ဒရမ္ဆက္သံ၊ ေအာ္ဂင္သံမ်ားျဖင့္ သီခ်င္းဆုိက်င့္ေနသံကုိ လမ္းမေပၚမွ အတုိင္းသားၾကားေနရပါ သည္။
စီဗီလုိင္းကား တစ္ခ်ိန္က ၿခံဝင္းက်ယ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လူေနက်ဲကာ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္ သက္လွသည္။ လမ္းေပၚဝင္းေပါက္က ေအာ္ေခၚ လွ်င္ပင္ ၿခံထဲမွ အိမ္ဆီကမၾကားရ။ အမ်ားစုက အသားအိမ္ႀကီးမ်ား၊ သုိ႔မဟုတ္ နံကပ္တစ္ထပ္တုိက္ေလးမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ေအာင္ေတာ္မူရပ္ထဲမွ ေအာင္ေတာ္မူဘုရားရွိ၏။ ယခုသည္ဘက္ ဆယ္စု ႏွစ္ပုိင္းတြင္ ေအာင္ေတာ္မူဘုရားဝင္းအတြင္း၌ ပုတီးစိပ္သူ၊ တရားဘာဝနာပြားမ်ား သူမ်ားျဖင့္ ညတုိင္းတြင္ စည္ကားေနေလသည္။ အရိပ္ေကာင္းေသာ လွပသည့္ ဘုရားဝင္းက်ယ္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။
အမွတ္ ၁ ကားျပာ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားက ဘုရားႀကီးရွမ္းစုဘူတာမွ တအိအိ ထြက္လာကာ ေစ်းခ်ဳိ၊ ေၾကးနန္း႐ုံး၊ ဓာတ္စက္႐ုံ၊ ဘူတာႀကီး၊ ေဆး႐ုံႀကီး၊ ႐ုံႀကီးမ်ား ကုိျဖတ္ၿပီး ေအာင္ေတာ္မူဘုရားဘက္ေကြ႕ကာ ေျမာက္နားေရအုိးစင္ဂိတ္မွာ ဂိတ္ဆုံး ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏။ ထုိစဥ္ကေတာ့ မႏၱေလးၿမိဳ႕တြင္း၏ အခ်က္အခ်ာအက်ဆုံး ဘတ္စ္ကားခရီး စဥ္၊ အခုေတာ့ ေအာင္ေတာ္မူသည္ ဝင္ခလုတ္၊ ထြက္ခလုတ္ၿမိဳ႕၏ အသည္းႏွလုံးေနရာ မ်ား။
လမ္း ၃ဝ အတိုင္း အေနာက္ဆက္ဆင္းလာေတာ့ လမ္းဘယ္ဘက္မွာ လူမႈ ဝန္ထမ္းဦးစီးဌာန၊ ကေလး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေရးဌာန ရွိ၏။ ထုိအေဆာက္အအုံေတြ မ်က္ႏွာစာ၌ မွန္စီပန္းခ်ီကားႀကီးရွိသည္။ မႏၱေလးမွာက ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အေဆာက္အအံု မ်က္ႏွာစာ မွန္စီပန္းခ်ီကားက ႏွစ္ခ်ပ္သာရွိသည္။ တစ္ခ်ပ္က တိုင္းရင္းေဆး သိပၸံေက်ာင္းမွာရွိသည္။
ကေလးျပဳစုေရးဌာန၏ အေနာက္ဘက္မွာေတာ့ အမ်ဳိးသမီးသက္ႀကီး သင္တန္း ေက်ာင္းရွိပါသည္။ မေတာ္တဆ လမ္းလြဲေရာက္သြားသည့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးေလးမ်ား အား ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေပးသည့္ ေက်ာင္းျဖစ္၏။ ဘဲအုပ္က တစ္ရာႏွစ္ရာ၊ မေဗဒါက တစ္ပင္တည္းဟု ဆိုရမလိုပင္။ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းသည့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ားကား သည့္ထက္မက အမ်ားႀကီးရွိသင့္ေနပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကား ေစ်းကြက္စီးပြား ေရးႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတို႔၏ အခန္းက႑ကိုသည့္ထက္မက တစ္ခန္း၊ တစ္က႑၊ တခုတ္တရ ေဆြးေႏြးၾကရေပဦးမည္။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရးတြင္ နယ္နိမိတ္ က်ဥ္းကုန္၏။ ကုန္စည္ကူးလူးေရာယွက္ ကုန္၏။ ယဥ္ေက်းမႈေတြ စီးေမ်ာကုန္၏။ အရင္က မဝတ္ဖူး၊ မျမင္ဖူး၊ မစားဖူး၊ မသိဖူးတာေတြ ဝတ္စား၊ ျမင္ေတြ႕သိရွိၾကကုန္၏။ ထုိအခါ ေလာဘတပ္မက္လာၾကသည္။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈကို ခ်ဳိးႏွိမ္မရ၊ ဝတ္ခ်င္၊ စားခ်င္၊ ျမင္ခ်င္၊ သိခ်င္ေတာ့ ဝတ္ဖုိ႔၊ စားဖုိ႔၊ ျမင္ဖုိ႔၊ သိဖုိ႔၊ ဟီရိၾသတၱပၸကို မငဲ့၊ သိကၡာကိုမေထာက္၊ ဣေျႏၵကိုမေစာင့္ႏုိင္ၾက ေတာ့။

No comments:

Post a Comment