ေနျပည္ေတာ္ ဧၿပီ ၃၀
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၏
ရက္ ၁၀၀ စီမံခ်က္ကာလအတြင္း ရန္ကုန္ - မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး၏ မိုင္တိုင္ ၁၅/၀ မွ မိုင္တိုင္၂၅/၀ ထိ လမ္းပိုင္းႏွင့္ မိုင္တိုင္
၁၆၃/၀ မွ မိုင္တိုင္ ၁၇၃/၀ ထိလမ္းပိုင္း စုစုေပါင္းလမ္းမိုင္
၂၀ ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
"လမ္းအရည္အေသြးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး
မိမိအေနျဖင့္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့အာမခံေၾကာင္း၊ အစိုးရ သစ္တက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း လမ္း တစ္လမ္းသည္
၅ ႏွစ္မခံပါက တာ၀န္ခံအင္ဂ်င္နီယာအား ထိေရာက္စြာ အေရးယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း" ေဆာက္လုပ္
ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းခိုင္က ရန္ကုန္ - မႏၲေလးအျမန္လမ္း ယာဥ္မေတာ္တဆ
ျဖစ္ပြားမႈေလ်ာ့ခ် ေရးရက္ (၁၀၀) စီမံခ်က္ စတင္ေဆာင္ရြက္သည့္ အခမ္းအနားတြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ
သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ တာ၀န္ရိွ သူမ်ားအား ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ အခမ္းအနားကို
ယေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ ရန္ကုန္ - မႏၲေလးအျမန္လမ္းမႀကီး
မိုင္တိုင္ (၁၇၃/၁)၌ က်င္းပရာ ေရွးဦးစြာ လမ္းဦးစီးဌာနညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးၾကည္ေဇာ္ျမင့္က
အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ရက္ (၁၀၀) စီမံခ်က္ ေဆာင္ရြက္ရ သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မည့္အေျခအ
ေနမ်ားကို ရွင္းလင္းသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက
ရက္ (၁၀၀) စီမံခ်က္အရေဆာင္ရြက္မည့္ လမ္းအဆင့္ျမွင့္တင္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ျခင္း စီမံကိန္းအား
အလံငယ္ေ၀ွ႔ယမ္း၍စတင္ေဆာင္ရြက္ ခြင့္ျပဳသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက
လုပ္ငန္းတစ္ခုေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ ျပည္သူလူထု စိတ္၀င္စားရန္ လိုအပ္ ေၾကာင္း၊ ျပည္သူလူထုစိတ္ပါ၀င္စားမႈရိွရန္
ေဆာင္ရြက္ သြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ၌ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္တစ္ရပ္ တက္လာလွ်င္ အစိုးရသစ္၏
စြမ္းေဆာင္မႈတစ္ရပ္အျဖစ္ ရက္ (၁၀၀) လုပ္ငန္းစဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း ဟူ၍ရိွေၾကာင္း၊ ရက္
(၁၀၀) အတြင္း ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္မည့္ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ျဖစ္ရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ယခုရက္(၁၀၀)
အတြင္း ရန္ကုန္ - မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ၁၅/၀ မိုင္ မွ ၂၅/၀ မိုင္ ထိလမ္းပိုင္းႏွင့္
၁၆၃/၀ မိုင္မွ ၁၇၃/၀ ထိလမ္းပိုင္း စုစုေပါင္း လမ္းမိုင္ ၂၀ ကို အဆင့္ျမွင့္ တင္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊အေျခခံစံႏႈန္းတစ္ခုရရိွရန္
ေဆာင္ရြက္ျခင္း လည္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုစံႏႈန္းကို ရယူၿပီး ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အျမန္လမ္းမႀကီး
၃၆၆ မိုင္၃ဖာလံုတြင္ကုန္ က်မည့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူလူထု
ထံပြင့္လင္းျမင္သာစြာ အစီရင္ခံတင္ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၄င္းအျပင္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ရက္ (၁၀၀)
စီမံခ်က္၌ အထပ္ ၅ ထပ္တြင္ အခန္း ၄၀ ပါ၀င္သည့္ စံနမူနာ တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာတစ္ခ တည္ေဆာက္ျခင္းအပါအ၀င္
ျပည္သူမ်ား အိမ္ဂရမ္ေလ်ာက္ထားျခင္းကို ေဆာလ်င္စြာ ေဆာင္ရြက္ ေပးေရးအစီအစဥ္လည္း ပါ၀င္ေၾကာင္းေျပာၾကားၿပီး
အခမ္အနားသို႔ တက္ေရာက္လာသည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ သတင္း မီဒီယာမ်ား၏ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကို
ျပန္လည္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားသည္။
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီး
ေဖာက္လုပ္ေရးႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရႏွင့္အ
ေမရိကန္အစိုးရတို႔၏ သေဘာတူ စာတမ္းအရ ႏိုင္ငံျခားအတိုင္ပင္ခံ အင္ဂ်င္နီယာအဖြဲ႔တစ္ခုျဖစ္သည့္
လူ၀ီဘာဂ်ာႏွင့္အဖြဲ႔ (Louis Ber Ger & Associates) သည္ရန္ကုန္ႏွင့္မႏၱေလးျမိဳ႔အၾကား
ေခတ္မီလမ္း တစ္လမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ "ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈအၾကိဳေလ့လာေရး လုပ္ငန္း"ကို
ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
၁၉၆၀ ခုႏွစ္ေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းအဆိုပါ
အတိုင္ပင္ခံအင္ဂ်င္နီယာ အဖြဲ႔သည္" ရန္ကုန္-မႏၱေလးလမ္းစီမံကိန္း ပဏာမအင္ဂ်င္နီယာ
အစီရင္ခံစာ" ကိုျမန္မာ အစိုးရသို႔တင္ျပခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ကအဆိုျပဳထားသည့္ ရန္ကုန္-မႏၱေလး
အျမန္လမ္းသည္ (၂) လမ္းသြားအဆင့္ျဖစ္ျပီး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။
၁၉၇၇ ခုႏွစ္တြင္ေဆာက္လုပ္ေရး
၀န္ၾကီးဌာနက ထုတ္ျပန္သည့္ရိုးမေတာင္ေျခ လမ္းအူေၾကာင္း သစ္အရရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီး
တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ယခင္ျပည္ထဲေရး၊ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ေရး၀န္ၾကီးဌာနတို႔
ပူေပါင္း အေကာင္ထည္ေဖာ္သြားရန္ျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၈ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္- မႏၱေလးအျမန္လမ္းေဖာက္
လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ လမ္းအူေၾကာင္းရွာေဖြတိုင္းတာျခင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းကို
တစ္ျပိဳင္တည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
အဆိုိပါအျမန္လမ္းသည္
ေလွေလွာ္အင္းမွမိတၳိလာအထိခန္႔မွန္းအလ်ားမိုင္ ၃၀၀ ခန္႔ရွိျပီး ၁၉၇၉ခုႏွစ္၊ ဧျပီ(၁)
ရက္မွစတင္၍ ၁၉၈၉ခုႏွစ္၊ မတ္(၃၁)ရက္ထိ (၁၀)ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း အျပီးသတ္ေဆာင္ရြက္ရန္ လ်ာထား
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ေလွေလွာ္အင္း အနီးလမ္းအစပိုင္း၃မိုင္၁ဖာလံုခန္႔ကို (၄) လမ္းသြား
ကြန္ကရစ္လမ္းပိုင္းႏွင့္ ၄င္းလမ္းေပၚရွိ ကြန္ကရစ္တံတား (၃) စီးသာ တည္ေဆာက္ျပီးစီးခဲ့ျပီး
စီမံကိန္းရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္
ယခုရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္း စီမံကိန္းပဏာမ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည့္ လမ္းအူေၾကာင္းရွာေဖြျခင္းႏွင့္
အေသးစိတ္တိုင္းတာ ပံုထုတ္ျခင္း စသည့္အၾကိဳအင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး
၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မတ္လ(၃၀)ရက္ တြင္က်င္းပသည့္ အထူးစီမံကိန္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေရးအဖြဲ႔၏
အစည္းေ၀းအမွတ္စဥ္(၁/၂၀၁၄) က (၄)လမ္းသြားကတၱရာ လမ္းမၾကီးအျဖစ္တည္ေဆာက္ ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရာ
အဆိုပါဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ရန္ကုန္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းမၾကီး ေဖာက္လုုပ္ေရး စီမံကိန္းကို စတင္
ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာအၾကိဳ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေနစဥ္မွာ ပင္ကြန္ကရစ္လမ္းမၾကီးအျဖစ္
ဆက္လက္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္
လမ္းပိုင္းျဖစ္သည့္ အမွတ္(၃)လမ္းဆံုမိုင္တုိင္(၀/၀)မွ မိုင္တိုင္ (၈၃/၆)ထိႏွင့္ မိုင္တုိင္၁၇၃/၁မွ
မိုင္တိုင္ ၂၂၁/၁ ထိကို္ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းက လည္းေကာင္း၊ မိုင္တိုင္(၈၃/၆)မွမိုင္တိုင္ (၁၇၃/၁)ထိကို စစ္အင္ဂ်င္နီယာ
ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ရံုးကလည္းေကာင္း တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။
ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလးပိုင္းျဖစ္သည့္္
မိုင္တုိင္(၂၂၁/၁)မွ မိုင္တိုင္(၃၀၄/၀)ထိကို စစ္အင္ဂ်င္နီယာ ညႊန္ၾကားေရးမွဴရံုး ကလည္းေကာင္း
မိုင္တုိင္(၃၀၄/၀)မွ မိုင္တိုင္ (၃၆၆/၃) ထိကို္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကလည္းေကာင္း
တည္ေဆာက္ ခဲ့ၾကသည္။
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းမၾကီးသည္
မိုင္ေပါင္း(၃၆၆)မိုင္၊ (၃)ဖာလံု ရွည္လ်ားျပီး ရန္ကုန္-ပဲခူး-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး စသည့္
တုိင္းေဒသၾကီး (၄) ခုကိုဆက္စပ္လ်က္ရွိကာ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း(၁၅)ခု၊ ေက်းရြာ ေပါင္း (၁၅၆)ရြာႏွင့္
ဆက္စပ္ေနေသာျမိဳ႕နယ္/ ခရုိုင္ခြဲမ်ားသို႔ သြားလာႏိုင္သည့္ လမ္းမၾကီးတစ္ခုျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-
မႏၱေလးအျမန္လမ္းမၾကီးကို စတင္တည္ေဆာက္စဥ္က (၈) လမ္းသြားဟု သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ၂၀၀၉
ခုႏွစ္တြင္ (၄) လမ္းသြားအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ျပီး (၈) လမ္းသြားအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ေျမသားလမ္းကို္
ေဆာက္ရြက္ၿပီး ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment