Monday, February 29, 2016

ဘီလူးကြၽန္းအနာဂတ္ကို လင္းလက္ေဝျဖာေစမည့္ သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)



သတင္းေဆာင္းပါး-ေမာင္ေမာင္ျမင့္ေဆြ

ဓာတ္ပံု-ေမာင္ခ်စ္ၾကည္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး


တသြင္သြင္စီးဆင္းေနေသာ သံလြင္ျမစ္၊ ေရစီးသန္ေသာ သံလြင္ျမစ္ေပၚ တြင္ စုန္ဆန္ခုတ္ေမာင္းသြားလာေနေသာ ေရယာဥ္မ်ား၊ ေရစီးသန္လြန္းေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ စက္တပ္ေရယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာရခက္ခဲေသာ သံလြင္ ျမစ္က ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္)ႏွင့္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ကို ပိုင္းျခားထားသည္ မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့ၿပီ။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈနည္းၿပီး အထီးက်န္စြာ ရပ္တည္ခဲ့ ရေသာ ဘီလူးကြၽန္း၏ အနာဂတ္အလွကို ေတာက္ပစြာဖန္တီးေပးမည့္ သံလြင္ တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)ကို ယခုအခါ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တည္ေဆာက္ ေပးေနၿပီျဖစ္သည္။


''ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္က မြန္ျပည္နယ္ကို လာေရာက္တဲ့ခရီးစဥ္မွာ သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ လမ္းညႊန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တံတားစီမံကိန္းျဖစ္ေျမာက္ ႏိုင္စြမ္း ေလ့လာမႈေတြကို အဆင့္ဆင့္ျပဳလုပ္ၿပီး တံတားတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၈ ရက္မွာ ပႏၷက္ေတာ္တင္အခမ္း အနားျပဳလုပ္ၿပီး စတင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ က်ဳိက္မုပြန္ဘက္ ျခမ္းရွိ တံတားတည္ေဆာက္ေရးဆိုင္ရာ ရွင္းလင္းေဆာင္တြင္ တံတားဦးစီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးႏွင့္ တံတားစီမံကိန္းတာဝန္ခံ ဦးသိန္းျမင့္မြန္က ေျပာသည္။

သံလြင္ျမစ္လယ္တြင္ တံတားတိုင္မ်ား အစီအရီထြက္ေပၚလာၿပီျဖစ္သည္။ အပူရွိန္ျပင္းျပင္းေအာက္တြင္ ေရလယ္တံတားထိပ္မ်ားေပၚ၌ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနေသာ အလုပ္သမားမ်ားက သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္းၿပီးစီးရန္ အင္အား ျပည့္ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ားအသံုးျပဳၿပီး တံတားတိုင္မ်ား၊ တံတားလုပ္ငန္းမ်ားကို အပိုင္းလိုက္ခြဲကာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကရာ ယခုအခါ ေရလယ္တိုင္လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း လုပ္ကိုင္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ားကိုလည္း ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ဘက္ အျခမ္းေရာ ဘီလူးကြၽန္းဘက္အျခမ္းမွာပါ တစ္ၿပိဳင္တည္းျပဳလုပ္လ်က္ရွိရာ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ားႏွင့္ တံတားလုပ္ငန္းပါ တျဖည္းျဖည္း႐ုပ္လံုးေပၚလာၿပီ ျဖစ္သည္။

သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)သည္ တံတားအရွည္ ၅၂ဝ၃ ဒသမ ၄ ေပရွိၿပီး တံတားခန္းဖြင့္ဖြဲ႕စည္းပံုမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္းတြင္Steel Plate Girder မီတာ ၃ဝ တစ္ခန္း၊Steel Box Girder မီတာ ၆ဝ သံုးခန္း၊ Main Steel Truss ေလးခန္း၊ ေခ်ာင္းဆံုဘက္ကမ္းတြင္Steel Box Girder မီတာ ၆ဝ အက်ယ္ ၁၄ ခန္းျဖစ္သည္။ တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္းတြင္ ၇၅၇ ေပရွိၿပီး ေခ်ာင္းဆံုဘက္ကမ္းတြင္ ေပ ၁၆၉၈ဝ ရွိရာ စုစုေပါင္းခ်ဥ္းကပ္လမ္း အရွည္မွာ ၁၇၇၃၇ ေပ(၃ မိုင္ ၂ ဒသမ ၇၅ ဖာလံု)ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းခ်ဥ္းကပ္လမ္းမွာ ဘီလူးကြၽန္းပတ္လမ္းႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္စပ္မည္ျဖစ္ရာ တစ္ကြၽန္းလံုးမွ ျပည္သူမ်ား ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕မွ တစ္ႏိုင္ငံလံုးသို႔ သြားေရာက္ႏိုင္ ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

''တံတားတည္ေဆာက္မႈကို သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း စံခ်ိန္စံၫႊန္းနဲ႔အညီ ၿပီးစီးဖို႔ တံတားအထူးအဖြဲ႕(၄)နဲ႔ တံတားအထူးအဖြဲ႕(၁)တို႔ ပူးတြဲၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။ လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ျခမ္းမွာ ကုန္း ေပၚတံတားတိုင္ေတြၿပီးစီးေနၿပီး ေရလယ္တိုင္ငါးတိုင္ၿပီးစီးေနသလို တံတား တိုင္အုတ္ျမစ္ခ်မႈေတြ၊ ဘိုးပိုင္တူးမႈေတြလုပ္ေနပါတယ္။ ဘီလူးကြၽန္းဘက္ျခမ္းမွာ တံတားတိုင္အုတ္ျမစ္ခ်မႈေတြ ေဆာင္ရြက္ၿပီးေနသလို က်န္ေရလယ္တိုင္ ဘိုးပိုင္အုတ္ျမစ္ခ်မႈေတြကို လာမယ့္မတ္လကုန္မွာ ၿပီးစီးဖို႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါ တယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ တံတားတစ္စင္းလံုး တည္ေဆာက္မႈ ၃၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ပါတယ္''ဟု တံတားစီမံကိန္းတာဝန္ခံ ဦးသိန္းျမင့္မြန္က ေျပာျပ သည္။

တည္ေဆာက္လက္စတံတားတိုင္ထိပ္မ်ားေပၚတြင္ တူညီဝတ္စံုဝတ္ဆင္ ထားေသာ အလုပ္သမားမ်ားက လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေနၾကသည္။ တံတားတိုင္ သံေခ်ာင္းမ်ားကို ဂေဟဆက္ေနသည့္ အလင္းေရာင္မ်ားက တဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ စူးရွလင္းလက္စြာ ထြက္ေပၚေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တံတားတည္ေဆာက္ ေရးတြင္ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိေနရာ တံတားတိုင္အုတ္ျမစ္မ်ားခ်ရာတြင္ ျမစ္လယ္ပိုင္း၌ ေရနက္သျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ရသည္မွာ ခက္ခဲသည္။ ေရအစစ္ ဆံုးအခ်ိန္၌ပင္ ေရအနက္ ၆၅ ေပခန္႔ရွိေနသည္။ သံလြင္ျမစ္က မိုးတြင္းကာလ ေရစီးသန္သလို ေႏြရာသီေရစစ္ခ်ိန္တြင္လည္း ေရစီးၾကမ္းသျဖင့္ တံတားတိုင္မ်ား၊ ဘိုးပိုင္ႏွင့္ အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္း အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ရသည္။ ဘိုးပိုင္တူးရာတြင္ သံပိုက္လံုးမ်ားကို ခက္ခဲစြာ တည္ေဆာက္ရသလို ေက်ာက္လႊာမ်ားမာေက်ာသည့္အတြက္ အခ်ိန္ယူ တူးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ သံလြင္ျမစ္ကဲ့သို႔ ေရစီးၾကမ္းၿပီး ေရနက္ ေသာျမစ္မ်ားတြင္ဘိုးပိုင္လုပ္ငန္း၊ အုတ္ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ားက ေျမျပင္ထက္ ပိုမိုခက္ခဲသည္။ လြယ္ကူေသာ လုပ္ငန္းမဟုတ္ေခ်။ အတတ္ပညာ၊ နည္းစနစ္ ႏွင့္ ကြၽမ္းက်င္မႈအျပင္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားလည္း လိုအပ္ေပသည္။

သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)၏ တံတားအမ်ဳိးအစားမွာ တံတားအုတ္ျမစ္ႏွင့္ ေအာက္ထည္ သံကူကြန္ကရစ္ျဖစ္ၿပီး တံတားအေပၚထည္မွာ သံမဏိ သံေပါင္ခုံးတံတားျဖစ္ရာ တံတားသံေပါင္မ်ားကို ဂ်ပန္နည္းပညာျဖင့္ ျပည္ တြင္း၌ ထုတ္လုပ္တပ္ဆင္မည္ျဖစ္သည္။ တံတားေပၚ၌ ႏွစ္လမ္းသြားကားလမ္း အက်ယ္ ၂၈ ေပ၊ လူသြားလမ္းအက်ယ္ တစ္ဖက္လွ်င္ ၃ ေပ ၃ လက္မ၊ ေရလမ္းကင္းလြတ္အက်ယ္ ၄၂၆ ေပ၊ ေရလမ္းကင္းလြတ္အျမင့္ (အျမင့္ဆံုး ေရအမွတ္) ၄၆ ေပျဖစ္သည္။ မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕ မုပြန္ရပ္ကြက္ႏွင့္ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္ ကေညႇာ္ေက်းရြာတို႔ကို ဆက္စပ္တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ မူလေငြလံုးေငြရင္းခြင့္ျပဳရန္ပံုေငြက်ပ္ ၁ဝ၇ဝ၇ သန္းရရွိခဲ့ၿပီး ျဖည့္စြက္ျပည္ေထာင္စုရန္ပံုေငြက်ပ္သန္း ၁ဝဝဝဝ ႏွင့္ ျပည္နယ္ရန္ပံုေငြက်ပ္ သန္း ၃၂၉ဝ တုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္ ေရလယ္ တိုင္သံုးတိုင္ႏွင့္ ေခ်ာင္းဆံုဘက္ကမ္းတံတားတိုင္ရွစ္တိုင္တို႔၏ ဘိုုးပိုင္အုတ္ ျမစ္လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္ရြက္ၿပီးျဖစ္သလို ေမာ္လၿမိဳင္ဘက္ကမ္းတြင္ တံတား တိုင္သံုးတိုင္(M1, M2, M3)ႏွင့္ ေခ်ာင္းဆံုဘက္ကမ္းတိုင္ကိုးတိုင္တို႔ ေဆာင္ ရြက္ၿပီးေနၿပီျဖစ္သည္။

မြန္ျပည္နယ္တြင္ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္း ၁ဝ ၿမိဳ႕နယ္ေက်ာ္ရွိရာ ဘီလူးကြၽန္း (ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္) တစ္ခုတည္းသာ ကားလမ္းျဖင့္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း သြားလာ၍မရခဲ့သျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေနာက္က်ခဲ့ရသည္။ လမ္းပန္းဆက္ သြယ္ေရးခက္ခဲၿပီး ေရစီးသန္ေသာ သံလြင္ျမစ္ေၾကာင့္ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္ေန ျပည္သူမ်ား အခက္အခဲမ်ားျဖင့္ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။ ဘီလူးကြၽန္းမွ ေမာ္လၿမိဳင္သို႔ စက္ေလွမ်ားျဖင့္ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း ရာသီမေရြးသက္စြန္႔ဆံဖ်ား ျဖတ္ေက်ာ္သြားခဲ့ရသျဖင့္ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈတို႔အတြက္ အခက္အခဲမ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား ရင္စည္းခံခဲ့ၾက ရသည္။

''မိုးရာသီဆိုရင္ ေလေတြတိုက္၊ မိုးေတြရြာ၊ လိႈင္းေတြႀကီး၊ အဲဒီၾကားက အႏၲရာယ္မ်ားေပမယ့္ ေစ်းသည္ဆိုေတာ့ သံလြင္ျမစ္ကို ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံ႕ရြံ႕နဲ႔ ေန႔တိုင္းစက္ေလွနဲ႔ျဖတ္သန္းၿပီး ေစ်းေရာင္းရတာပါ။ အခုလို တံတားႀကီး ေဆာက္ၿပီးသြားရင္ အဲဒီဘဝက လြတ္ေျမာက္ေတာ့မယ္လို႔ေတြးၿပီး ညဘက္ ဆိုရင္ အိပ္ေတာင္မေပ်ာ္ပါဘူး။ အခုကတည္းက ႀကိဳတင္ဝမ္းသာေနပါၿပီ''ဟု ဘီလူးကြၽန္း ကေညႇာ္ေက်းရြာမွ ေစ်းသည္ ေဒၚသန္းရွိန္က ဝမ္းသာအားရ ေျပာျပသည္။ တည္ေဆာက္ေနဆဲ သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)ကိုၾကည့္ၿပီး အေရာင္ေတာက္ပေနေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားစြာ သူမ၏မ်က္လံုးမ်ားတြင္ ေတြ႕ရသည္။

ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္)တြင္ ယခုအခါ ရြာေပါင္း ၇ဝ ေက်ာ္ရွိ ေနၿပီျဖစ္သည္။ သံလြင္ျမစ္ေၾကာင့္ သီးျခားကမၻာလိုရပ္တည္ခဲ့ရေသာ ေခ်ာင္းဆံု ၿမိဳ႕နယ္ကား သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္တြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ရရွိေအာင္ႀကိဳးစားေပးခဲ့သလို သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)ကို တည္ေဆာက္ခြင့္ျပဳ ကာ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ တြန္းအားေပးခဲ့သည္။ မၾကာမီကပင္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္၏ ေမာ္လၿမိဳင္ခရီးစဥ္တြင္လည္း သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု) တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈခဲ့ၿပီး အခ်ိန္မီ ၿပီးစီးေရး တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ တံတားၿပီးစီးပါက ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္ေန ျပည္သူမ်ားဘဝ တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းလာေတာ့မည္မွာ အမွန္ပင္။

ယခုအခါ ဘီလူးကြၽန္းပတ္ ကတၱရာလမ္းကိုလည္း သြားလာေရးလြယ္ကူရန္ တိုးခ်ဲ႕ေနၿပီး သံလြင္တံတား (ေခ်ာင္းဆံု)ခ်ဥ္းကပ္လမ္းက ကေညႇာ္ရြာကို ျဖတ္ သန္းကာ ကြၽန္းပတ္လမ္းကို သြားဆက္ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ဘီလူးကြၽန္းတစ္ကြၽန္းလံုး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းမြန္ေခ်ာေမြ႕သြားၿပီျဖစ္သည္။ ကြၽန္းေပၚရွိ ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္အပါအဝင္ ရြာေပါင္းမ်ားစြာတို႔ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ေမာ္လၿမိဳင္ ၿမိဳ႕သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္ လာေရာက္ႏုိင္ၾကေတာ့မည္ျဖစ္သည္။


ဘီလူးကြၽန္း(ေခ်ာင္းဆံုၿမိဳ႕နယ္)ေန ျပည္သူမ်ားက တည္ေဆာက္ၿပီး သံလြင္ျမစ္ျဖတ္လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေရးစီမံကိန္းေၾကာင့္ တစ္ကြၽန္းလံုး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ား ျဖာျဖာေဝေအာင္ သံုးစြဲႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္သလို တည္ ေဆာက္ဆဲ သံလြင္တံတား(ေခ်ာင္းဆံု)ၿပီးစီးပါက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ဥဒဟို ျဖတ္သန္းရင္း အနာဂတ္ခရီးလမ္းမ်ား ပြင့္လန္းေဝဆာလာေတာ့မည္ျဖစ္သည့္ အျပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အနာဂတ္ အလင္းတန္းမ်ားလည္း ေဝျဖာလာေတာ့မည္ မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment