Tuesday, December 22, 2015

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၃)ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ၁၈ ရက္ေျမာက္ေန႔က်င္းပ


ေနျပည္ေတာ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၂
ပထမအႀကိမ္ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ (၁၃)ႀကိမ္ေျမာက္ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ၁၈ ရက္ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔ မြန္းတည့္(၁၂)နာရီတြင္က်င္းပၿပီး ဥပေဒၾကမ္း(၂)ခု အတည္ျပဳျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္း(၂)ခု တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ဥပေဒ ၾကမ္း(၁)ခု ရွင္းလင္းျခင္းတုိ႔ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။

အစည္းအေ၀း၌ လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတံမွ သေဘာ ထားမွတ္ခ်က္ျဖင့္ ျပန္လည္ ေပးပို႔လာေသာ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္းဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ သက္ေသခံအက္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ သည့္ဥပေဒၾကမ္းတုိ႔ကို တစ္ပိုဒ္ခ်င္းစီ အလုိက္ လႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ရယူ အတည္ျပဳသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာကံေဇာ္က ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္းရာတြင္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ စုစုေပါင္း ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈတန္ဖုိးကို ၂၀၁၀-၂၀၁၁ ပံုမွန္ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ၇ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ ခန္႔မွန္း ထားပါ ေၾကာင္း။
လယ္ယာက႑တြင္ ၅ ဒသမ ၄ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ သားငါးက႑တြင္ ၃ ဒသမ ၁ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ သစ္ေတာက႑တြင္ အႏုတ္ ၂၃ ဒသမ သုည ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စြမ္းအင္က႑တြင္ ၁၈ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ သတၱဳႏွင့္ တြင္းထြက္ ပစၥည္းက႑တြင္ ၁၁ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ စက္မႈ လက္မႈက႑တြင္ ၁၀ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ လွ်ပ္စစ္ စာတ္အား က႑တြင္ ၆ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ေဆာက္လုပ္မႈက႑တြင္ ၁၄ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ပို႔ေဆာင္ေရးက႑တြင္ ၇ ဒသမ ၇ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဆက္သြယ္ေရးက႑တြင္ ၈ ဒသမ ၄ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ေငြေရး ေၾကးေရးက႑တြင္ ၈ ဒသမ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ လူမႈေရးႏွင့္စီမံခန္႔ခြဲေရးက႑တြင္ ၄ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ငွားရမ္းခႏွင့္ အျခား၀န္ေဆာင္မႈက႑တြင္ ၁၂ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈက႑တြင္ ၆ ဒသမ ၇ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တုိးတက္ရန္ ရည္မွန္း ထားပါေၾကာင္း။
လယ္ယာက႑၏ ပါ၀င္မႈ အခ်ဳိးအစားကို ၂၆ ဒသမ ၂ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၂၅ ဒသမ ၆ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ စက္မႈက႑၏ ပါ၀င္မႈအခ်ဳိးအစားကို ၃၅ ဒသမ သုည ရာခို္င္ႏႈန္းမွ ၃၅ ဒသမ ၉ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈက႑၏ ပါ၀င္မႈ အခ်ဳိးအစားကို ၃၈ ဒသမ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ ၃၈ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပၚရန္ ရည္မွန္းထားပါေၾကာင္း။
ထို႔ျပင္ ကခ်င္ျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၁၁ ဒသမ ၃ ရာခုိင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ လူတစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖုိး က်ပ္ ၉ ဒသမ ၄ သိန္းေက်ာ္၊ ကယား ျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၅ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၉ ဒသမ ၆ သိန္းေက်ာ္၊ ကရင္ျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္း ခ်က္တြင္ ၇ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၉ ဒသမ ၃ သိန္း၊ ခ်င္းျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၃၀ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖုိး က်ပ္ ၈ ဒသမ ၂ သိန္းေက်ာ္ျဖစ္ေၾကာင္း။
စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၈ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၇ ဒသမ ၇ သိန္း၊ တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၄ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၂၄ ဒသမ ၇ သိန္းေက်ာ္၊ ပဲခူးတုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္းရည္မွန္း ခ်က္တြင္ ၇ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၃ ဒသမ ၄ သိန္းေက်ာ္၊ မေကြးတုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၈ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၈ ဒသမ ၈ သိန္းေက်ာ္၊ မႏၲေလး တုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၈ ဒသမ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈ တန္ဖုိး က်ပ္ ၁၃ ဒသမ ၇ သိန္း၊ မြန္ျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္း ခ်က္တြင္ ၇ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၅ ဒသမ ၆ သိန္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၆ ဒသမ ၈ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၃ ဒသမ ၄ သိန္းေက်ာ္ျဖစ္ေၾကာင္း။
ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၈ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၂၅ ဒသမ ၂ သိန္းခန္႔၊ ရွမ္းျပည္နယ္၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၈ ဒသမ ၁ သိန္း၊ ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး၏ စီမံကိန္း ရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၆ ဒသမ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္း တုိးတက္ရန္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိး က်ပ္ ၁၆ ဒသမ ၃ သိန္းေက်ာ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ေျမ၏ စီမံကိန္းရည္မွန္းခ်က္တြင္ ၃ ဒသမ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း တိုးတက္ရန္ ႏွင့္တစ္ဦးခ်င္းထုတ္လုပ္မႈတန္ဖုိးကို က်ပ္ ၁၄ သိန္းျဖစ္ေပၚရန္ ရည္မွန္းထား ပါေၾကာင္း။
လက္ရွိအေျခအေနအေပၚ မူတည္ၿပီး တြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈႏႈန္း ကို ၁၁ ဒသမ ၆၈ ရာခုိင္ႏႈန္းသို႔ ေရာက္ရွိႏုိင္သည္ကို စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒ၊ ေငြေၾကးမူ၀ါႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈမူ၀ါဒမ်ားကို ထိန္းေၾကာင္းၿပီး ေငြေၾကးေဖာင္း ပြမႈႏႈန္းကို ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေအာက္သို႔ ေရာက္ရွိရန္ စီမံေဆာင္ရြက္သြားရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း ထည့္သြင္းရွင္းလင္းခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းရွိန္က ၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသံုး ဆုိင္ရာဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းသည္။

ယင္းေနာက္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာႏွစ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဥပေဒၾကမ္းပါ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြအရအသံုးဆုိင္ရာ ဥပေဒၾကမ္းပါ ရေငြသံုးေငြမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးစိုး၀င္း၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္သူ၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယနာယက ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးျမညိမ္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးေက်ာ္ေက်ာ္၀င္း၊ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ တရားသူႀကီး ဦးျမသိမ္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕၀င္ ဦးျမင့္၀င္း၊ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕၀င္ ဦး၀င္းကို၊ ဒုတိယေရွ႕ေနခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္း ဦးႏွင့္ ဒုတိယစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးမ်ဳိးျမင့္တုိ႔က သက္ဆိုင္ရာ က႑အလုိက္ ရွင္းလင္းတင္ျပၾက သည္။

No comments:

Post a Comment