Tuesday, November 24, 2015

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔က်င္းပ





ေနျပည္ေတာ္ ႏို၀င္ဘာ ၂၄

ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ၁၃ ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း စတုတၳေန႔ကို ယေန႔မြန္းလြဲ ၁ နာရီခြဲတြင္ က်င္းပရာ ၂၀၁၅ - ၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာ ေငြခြဲေ၀သံုးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္း အပါအ၀င္ ဥပေဒၾကမ္း ၃ ခုကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္းႏွင့္ အစီရင္ခံစာဖတ္ၾကားျခင္း၊ ပထမ ၆ လ ပတ္အတြက္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း၊ ဒုတိယ ၆ လပတ္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာကို ေဆြးေႏြးျခင္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ သည္။


အစည္းအေ၀းတြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳသည္ဟု မွတ္ယူရ မည့္ ပင္စင္အက္ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္က မွတ္တမ္း တင္ခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ဘ႑ာ ေငြခြဲေ၀သံုးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္၏ ခြင့္ျပဳသံုးေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၂၃၀၁၆ ဒသမ ၅ ဘီလီယံျဖစ္ၿပီး ထပ္မံျဖည့္စြက္ ေတာင္းခံေငြက်ပ္ ၂၅၃၅ ဒသမ ၁ ဘီလီယံ ျဖစ္သျဖင့္ မူလခြင့္ျပဳေငြ၏ ၁၁ ဒသမ ၀၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာင္းခံခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံသည့္ ေငြမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ၀င္ေငြခြန္၊ ကုန္သြယ္လုပ္ငန္းခြန္အျဖစ္ ေပးသြင္းရန္ ေတာင္းခံေငြက်ပ္ ၂၉၂ ဒသမ ၃၈၈ ဘီလီယံ၊ ျပည္ပအကူအညီရေငြႏွင့္ ခြင့္ျပဳၿပီး ေခ်းေငြတို႔အတြက္ ေတာင္းခံေငြက်ပ္ ၃၈၁ ဒသမ ၄၅၁ ဘီလီယံ၊ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္း တစ္ေဒၚလာလွ်င္ ၁၀၂၀ က်ပ္မွ ၁၂၈၅ က်ပ္သို႔ ေျပာင္းလဲတြက္ခ်က္ရ သျဖင့္ ေတာင္းခံေငြက်ပ္ ၆၃၅ ဒသမ ၄၈၄ ဘီလီယံ စုစုေပါင္းေငြက်ပ္ ၁၃၀၉ ဒသမ ၃၂၃ ဘီလီယံျဖစ္သျဖင့္ သာမန္ႏွင့္ ေငြလံုးေငြရင္းမ်ားအတြက္ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံ ေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၁၂၂၅ ဒသမ ၇၈၀ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ အမွန္အသံုး ျပဳရန္ တိုးျမႇင့္ေတာင္းခံေငြမွာ မူလခြင့္ျပဳေငြ၏ ၅ ဒသမ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။

၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံေငြ စုစုေပါင္းေငြက်ပ္ ၁၈၅၆ ဒသမ ၈၀၀ ဘီလီယံအနက္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံေငြ သည္ ေငြက်ပ္ ၉၇၂ ဒသမ ၂၅၄ ဘီလီယံ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၀န္ႀကီးဌာန ဦးစီးဌာန မ်ား၏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံေငြသည္ ေငြက်ပ္ ၈၈၄ ဒသမ ၅၄၅ ဘီလီယံ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ တိုးျမွင့္ေတာင္းခံ ေငြတြင္လည္း ႏိုင္ငံ ေတာ္ရန္ပံုေငြ မဟုတ္သည့္ လုပ္ငန္းသံုးရင္းႏွီးေငြသည္ ေငြက်ပ္ ၅၈၇ ဒသမ ၉၇၅ ဘီလီယံ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း။

ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ေရးဆြဲတင္ျပသည့္ ျပဳျပင္ၿပီး ခန္႔မွန္းေျခေငြစာရင္း အရ စုစုေပါင္းပိုမို သံုးစြဲေငြသည္ မူလခြင့္ျပဳသံုးေငြထက္ ေငြက်ပ္ ၄၅ ဒသမ ၆၉၇ ဘီလီယံသာ ပိုသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးသည္လည္း ၄ ဒသမ ၉၃ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၄ ဒသမ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ ေျပာင္းလဲသြားသျဖင့္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေက်ာ္လြန္ျခင္း မရွိသည္ကိုေတြ႕ရပါေၾကာင္း၊ ယခင္ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ားတြင္ ေလ့လာ ခ်က္အရ အမွန္အသံုးစရိတ္မ်ားသည္ မူလခန္႔မွန္းေျခ(BE)ႏွင့္ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခ (RE) တို႔ထက္ ေလ်ာ့နည္းေလ့ရွိၿပီး လိုေငြႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ဳိးမ်ားသည္ မူလခန္႔မွန္းေျခ ႏွင့္ ျပဳျပင္ၿပီးခန္႔မွန္းေျခ တို႔ထက္ ပိုမုိေလ်ာ့နည္း ေကာင္းမြန္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

အဆိုပါ ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဥပေဒၾကမ္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီက ၂၀၁၅ - ၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳေငြစာရင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု၏ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သံုးစြဲေရး ဥပေဒၾကမ္းအေပၚတြင္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရန္ မရွိပါေၾကာင္း ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ နည္းဥပေဒ ၉၉ ႏွင့္အညီ ေထာက္ခံတင္ျပရာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဥပေဒၾကမ္း၏ မူႏွင့္ အေျခခံသေဘာအပါအ၀င္ ရေငြ သံုးေငြမ်ား ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အမည္ စာရင္းတင္သြင္း ႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

ဆက္လက္၍ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သေဘာကြဲလြဲခ်က္ ၄၅ ခ်က္ရွိသည့္ အႏုညာတ စီရင္ဆံုးျဖတ္ျခင္း ဥပေဒၾကမ္း ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားတင္ျပရာ လႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

ယင္းေနာက္ ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ၆ လပတ္အတြက္ အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ အေျခအေနကို ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းရွိန္က ျပည္ေထာင္ စု၀န္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ေကာက္ခံေသာ အခြန္စုစုေပါင္း ၁၈ မ်ဳိးရွိပါ ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၅ -၂၀၁၆ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ပထမ ၆ လပတ္တြင္ ျပည္ေထာင္စု၏ အခြန္ရေငြ လ်ာထားခ်က္ ေငြက်ပ္ ၂၀၂၇ ဒသမ ၆၄၂ ဘီလီယံ၊ ေကာက္ခံရရွိမႈ ေငြက်ပ္ ၂၃၅၇ ဒသမ ၈၀၅ ဘီလီယံ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မႈ ၁၁၆ ဒသမ ၂၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

တာ၀န္ယူေကာက္ခံသည့္ ဌာနမ်ားအလိုက္ၾကည့္ပါက ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန မွ ေကာက္ခံသည့္ အခြန္ ၅ မ်ဳိးအတြက္ အခြန္ရေငြ လ်ာထားခ်က္ ေငြက်ပ္ ၁၇၆၆ ဒသမ ၂၂၀ ဘီလီယံ၊ ေကာက္ခံရရွိမႈ ေငြက်ပ္ ၂၀၂၅ ဒသမ ၀၁၅ ဘီလီယံ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္မႈ ၁၁၄ ဒသမ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အျခား ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာန ၁၀ ခုမွ ေကာက္ခံေသာ အခြန္ ၁၃ မ်ဳိးအတြက္ လ်ာထား ခ်က္ ေငြက်ပ္ ၂၆၁ ဒသမ ၄၂၂ ဘီလီယံ၊ ေကာက္ခံရရွိမႈ ေငြက်ပ္ ၃၃၂ ဒသမ ၇၉၀ ဘီလီယံ၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မႈ ၁၂၇ ဒသမ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ၏ အသံုးစရိတ္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္က ေကာက္ခံရရွိေသာ အခြန္ေငြအေပၚရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အခြန္ေငြအေပၚရပ္တည္ ေဆာင္ရြက္ၾကရ မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြန္အေကာက္မ်ား တိုးတက္ရရွိေရး သည္ အေရးႀကီးသည့္ က႑တစ္ရပ္ျဖစ္သျဖင့္ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အခြန္ထမ္း ျပည္သူလူထုအတြက္ ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစဘဲ ျပည္သူလူထုက လိုက္နာေဆာင္ ရြက္ႏိုင္သည့္ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး ရွင္းလင္းလြယ္ကူစြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ အခြန္ စနစ္ေပၚထြန္းေရးကို ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ႏွစ္စဥ္အခြန္အေကာက္ ဥပေဒကို အတည္ျပဳျပ႒ာန္းၿပီး မူလရွိရင္းစြဲ ဥပေဒမ်ား ႏွင့္ေပါင္းစပ္၍ အခြန္ေကာက္ ခံမႈကို စနစ္တက်ျဖစ္ေစရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ အခြန္ေကာက္ခံ ရရွိမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ား၏ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္မႈမ်ားကို မွတ္တမ္းမ်ားထားရွိ၍ အေလးထား ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္းျဖင့္ ရွင္းလင္း တင္ျပရာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ေဆြးေႏြးလိုသည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား အမည္စာရင္း တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာသည္။

ထို႔ေနာက္ ၂၀၁၄ -၂၀၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ဒုတိယ ၆ လပတ္ အမ်ဳိးသား စီမံကိန္း ေဆာင္ရြက္မႈ အစီရင္ခံစာအေပၚ စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ ဘ႑ာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ စိစစ္ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၆ ဦးက ေဆြးေႏြးၾကရာ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ကံေဇာ္က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခဲ့ၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဆက္လက္ က်င္းပမည့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳရန္ ေၾကညာ သည္။

ပထမအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ၁၃ ႀကိမ္ေျမာက္ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ပဥၥမေန႔ကို ႏို၀င္ဘာ ၃၀ ရက္တြင္ ဆက္လက္က်င္းပသြားမည္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment