ခံစားမႈအတုိင္း အခ်င့္ ျမႇင့္တင္ႏိုင္ေလမွ
ဆူဒိုနင္
လူေတြ ရိွေနေလသမွ် ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ိုးႏိုင္တဲ့
အေၾကာင္းအရာ
အစကေတာ့ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ၊ လြန္ခဲ့တဲ့
၁၃ ႏွစ္ေက်ာ္ ၁၄ နီးပါးတုန္းက ေရးခဲ့တဲ့ "ပါးစပ္နဲ႔လူ နား႐ြက္နဲ႔လူ" ဆိုတဲ့
စာမူေလးကို ေၾကးမုံ ပရိသတ္အတြက္ အစအဆုံး ျပန္ေဖာ္ျပဖို႔ စိတ္ကူး လိုက္မိေသးတယ္။ ျပန္ဖတ္
ၾကည့္ေတာ့လည္း ၁၄ ႏွစ္ နီးပါး ၾကာသြားခဲ့ေပမယ့္ ယေန႔ ေခတ္ကာလနဲ႔ ကိုက္ညီေနဆဲပါပဲ။ ဒါေပမယ့္
အဲလို အေဟာင္းကို အသစ္ျပန္လုပ္ရမွာ စိတ္က မပါခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ အသစ္ပဲ ေရးေတာ့မယ္လို႔
စိတ္ကူးမိရပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ သည္အေၾကာင္းကို အဲဒီ့တစ္ပုဒ္သာ
မကပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ ၄ ႏွစ္အၾကာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွာ အေတြးသစ္ ဂ်ာနယ္မွာ ေလးပတ္စာ အရွည္ႀကီး
တစ္ပုဒ္လည္း ေရးျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ "အေဝဖန္ခံနည္း နိႆရည္း" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ပါ။
အဲဒါကေတာ့ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လထုတ္ ဖတ္သူ႕အႏွစ္ (Reader's Digest) မဂၢဇင္းထဲက ေဆာင္းပါး
တစ္ပုဒ္ကို အစအဆုံး ဘာသာျပန္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားနဲ႔ ဆက္လက္
ေဆြးေႏြးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
သည္ေနရာမွာ အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ခုႏွစ္
သကၠရာဇ္ေတြကို အရင္ဆုံး ျပန္ၾကည့္ ၾကရေအာင္လား ခင္ဗ်ာ။ အဲလို ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါ ၁၉၆၄
(သူမ်ား ေရးထားတာ)ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာက ၂၀၀၂ နဲ႔ ၂၀၀၆ ရယ္ဆိုၿပီး ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ေဟာ... အခု ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ သည္အေၾကာင္းကို ေရးခ်င္လာရ ျပန္ပါၿပီေကာ။
လူတိုင္း လက္ခံေစခ်င္တာ အေတာ္ေၾကာင္သဗ်ာ
ေျပာခ်င္တာက သည္အေၾကာင္းအရာဟာ လူေတြရဲ႕
ဘ၀မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုးအီမသြားႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ဆိုတာပါပဲ။
အမွန္ပါပဲ။ လူ႕သမိုင္း အစကတည္းက ေဝဖန္ျခင္း၊
သေရာ္ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း၊ ေလွာင္ေျပာင္ျခင္း၊ အမနာပ ေျပာျခင္း၊ အပုပ္ခ်ျခင္းေတြနဲ႔
ကင္းေအာင္ ေနႏိုင္တဲ့ လူသားရယ္လို႔ တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ သည္အခ်က္က ထင္ရွား လြန္းလို႔လားေတာ့
မသိဘူးခင္ဗ်၊ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားက မ်က္စိ လၽွမ္းေနၾကပါတယ္။ သတိ လစ္ေနၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ထိရင္
မခ်ိေအာင္ နာျပေနတတ္ၾကပါတယ္။
နာတတ္သူေတြ ဆင္ျခင္ ႏွလုံးသြင္းဖို႔က
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေတာင္ ဒါေတြကို ေရွာင္လႊဲလို႔ မရႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။
သည္ေနရာမွာ "အေဝဖန္ခံနည္း နိႆရည္း"တုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေရးျဖစ္ခဲ့တာေလးကို ျပန္ကိုးကား
ခ်င္ပါတယ္။
တစ္ကမၻာလုံး အႀကိဳက္ ခံရတဲ့သူဆိုတာ မရွိပါဘူး။
မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ စာေရးဆရာ၊ ေခါင္းေဆာင္၊ သိပၸံပညာရွင္၊ အဆိုေတာ္...ႏွစ္သက္ရာကို
စဥ္းစား ၾကည့္ေတာ္မူ ၾကေစခ်င္ပါတယ္။ ပ်ိဳတိုင္း ႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္လို႔ တင္စား
ေျပာဆိုၾကေပမယ့္ အဲဒီ့ႏွင္းဆီခိုင္ကိုမွ မႀကိဳက္တဲ့ "ပ်ိဳ"ေတြလည္း တစ္ပုံတစ္ပင္ႀကီး
ရွိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ယုတ္စြအဆုံး၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊
ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တမန္ေတာ္ မိုဟာမက္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ကမၻာေပၚမွာ ရွိရွိသမၽွ လူတိုင္း
လက္ခံထား၊ သေဘာတူထား၊ ႀကိဳက္ထား၊ ၾကည္ညိဳထား၊ ကိုးကြယ္ ထားတာမွ မဟုတ္ေပကပဲဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ခင္ဗ်ားတို႔လိုသူလို ငါလို ပုထုဇဥ္မ်ား အတြက္ကေတာ့ ဟား...လူတိုင္း ႀကိဳက္ဖို႔မ်ားေတာ့
ေဝးပါေသးရဲ႕။ နည္းနည္းပါးပါး ႀကိဳက္တဲ့သူ ရွိတာကိုက ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းလွၿပီ မဟုတ္လားဗ်ာ။
ေဝဖန္ပုတ္ခတ္ ကဲ့ရဲ႕ ေလွာင္ေျပာင္ ခံရတဲ့အခါ
ဘယ္လို စိတ္ထားၾကမလဲ
"သူမ်ားပါးစပ္ လႈပ္တိုင္းသာ ကိုယ္က
လိုက္လႈပ္ေနမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘ၀ဟာ သူမ်ားပါးစပ္ထဲမွာပဲ နစ္မြန္းသြားလိမ့္မယ္"လို႔
ပ်ဥ္းမနား မဟာၿမိဳင္ ေတာရ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ဖူးပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ သည္အဆိုအမိန္႔ေတြ အားလုံးကို
အာဂုံ ေဆာင္ထားဦးေတာင္ ကၽြန္ေတာ္အ ပါအဝင္ လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ့္ကိုအေျပာခံရရင္
ေဆြ႕ေဆြ႕ေတြ ထထ ခုန္မိတတ္တာလည္း အမွန္ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ငါ့မွ အေျပာခံ ရေလျခင္းဆိုၿပီး
ရင္ကြဲ ပက္လက္လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ဆို အဲလို ေဝဖန္ပုတ္ခတ္တာ၊ အမနာပေျပာတာ၊ သေရာ္
ကဲ့ရဲ႕တာေတြ ခံရတဲ့အခါ ထိသြားတာက ကိုယ့္အတၱကိုးဗ်ာ။ အတၱကိုထိေတာ့ မခ်ိေအာင္ နာေတာ့တာေပါ့။
နာတာ နာၾကပါဗ်ာ။ လူပဲ၊ ခံစားခ်က္ေတာ့
ရွိတာေပါ့။ နာတာ တရားပါတယ္။ နာၿပီး စိတ္လိုက္ မာန္ပါ တုံ႔ျပန္ေတာ့မွသာ အလြဲေတြ ျဖစ္ကုန္
တတ္တာေလးကိုပဲ သတိထားဖို႔ လိုပါတယ္။
ခံစားမႈပိုင္း အတိုင္းအခ်င့္
ခုကာလမွာ လူေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္ ထြန္းေပါက္ေရးမွာ
Emotional Quotient (EQ) လို႔ ေခၚတဲ့ "ခံစားမႈပိုင္း အတိုင္းအခ်င့္" ဆိုတာကို
အေတာ္ ေျပာလာၾကပါၿပီ။ (ကၽြန္ေတာ့္ စာေတြထဲမွာ လႊဲသာသမၽွ အဂၤလိပ္ စာလုံးေတြ ညႇပ္မသုံးခ်င္လို႔
"ခံခ်င့္" လို႔ အတိုေကာက္ ဆက္လက္ သုံးစြဲသြားပါ့မယ္။)
အလႊတ္မဲ့ ခံစားၿပီး အလႊတ္မဲ့ တုံ႔ျပန္တတ္တဲ့သူဟာ
"ခံခ်င့္" နိမ့္ပါးသူပါ။
သည္ေနရာမွာ "ခံခ်င့္"ရဲ႕ အေျခခံကို
နားလည္ဖို႔ လိုမယ္ ထင္ပါတယ္။ (၁) ကိုယ့္ခံစားမႈရဲ႕ အတိုင္းအခ်င့္ (၂) ကိုယ့္အျပဳအမူေၾကာင့္
တစ္ဖက္သား ခံစားသြားရမယ့္ အတိုင္းအခ်င့္ (၃) ေဘးလူ ခံစားသြားရမယ့္ အတိုင္းအခ်င့္ ဆိုတဲ့
သုံးရပ္စလုံးကို တြက္ဆၿပီး ျပဳမူ ေဆာင္႐ြက္တတ္ပါမွ ခံခ်င့္ ျမင့္မားသူ ျဖစ္လာမွာပါ။
နမူနာေလးနဲ႔ ေျပာပါရေစ။ ကိုယ့္ကို ေလွာင္လိုက္တယ္။
ေဒါသ ေပါက္ကြဲသြားတယ္။ သည္မွာတင္ တစ္ဖက္သားကို ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ဆဲထည့္လိုက္တယ္ ဆိုပါစို႔။
(၁) ကိုယ့္ေဒါသရဲ႕ အတိုင္းအဆကို မသိလိုက္ဘူး။ (၂) ကိုယ္ဆဲလိုက္တဲ့ အတြက္ တစ္ဖက္သားမွာ
ဘယ္ေလာက္ အထိ ျပန္ခံစားသြားရမလဲ ဆိုတာကို မတြက္ဘူး။
သည္အထိက ဟုတ္သလိုလိုပဲဗ်။ ကိုယ့္ပါး အကိုက္ခံရရင္
သူ႕ပါး ျပန္ကိုက္တာလည္း တရားတာေပါ့ ဆိုတဲ့ သတၱဝါတို႔ရဲ႕ အငုပ္စိတ္နဲ႔ဆို ဟုတ္တုတ္တုတ္ပဲေလ။
ဒါေပမယ့္ သတိ မထားမိတာက ကိုယ္က အဟိတ္တိရစၧာန္ မဟုတ္ဘဲ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ လူသား ဆိုတာပါ။
ဘာလို႔ တိရစၧာန္စိတ္ ေမြးျဖစ္သြားတာလဲ။ ကိုယ့္ေဒါသရဲ႕ အတိုင္းအခ်င့္ကို သတိလစ္သြားလို႔ပါ။
ကိုယ္က ေဒါသ ေပါက္ကြဲတယ္၊ ကိုယ့္ကို ေလွာင္သူကို
ဆဲထည့္လိုက္တယ္။ လူၾကားထဲမွာ ဆိုရင္ ေဘးလူရွိေနၿပီ။ ေဘးလူက သည္လူဟာ အေတာ္႐ိုင္း တာပဲဆိုတဲ့
စိတ္နဲ႔ကိုယ္ကို စက္ဆုပ္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါကို ထည့္တြက္ဖို႔လည္း လိုတယ္။ ဒါဟာ (၃) အခ်က္ျဖစ္တဲ့
ေဘးလူ ခံစားသြားရမယ့္ အတိုင္းအခ်င့္ကို တြက္ခ်က္ ႏိုင္စြမ္းပါပဲ။
သည္သုံးခ်က္ကို ဟန္ခ်က္ညီညီ ထိန္းၿပီး
ျပဳမူ ေဆာင္႐ြက္တတ္သူ၊ ေျပာဆို တုံ႔ျပန္တတ္သူေတြဟာ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရၾကစၿမဲပါ။ အဲဒါကို
မထိန္းႏိုင္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ေအာင္ျမင္လည္း ခဏပဲ၊ က်ဆုံးတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ဘယ္သူကမွ လွည့္မၾကည့္
ခ်င္ေတာ့ေအာင္ အ႐ြံမုန္းခံေတြ ျဖစ္သြားတတ္တာကို လူလုပ္ေနသူ အားလုံး သတိခ်ပ္ဖို႔ လိုမယ္
ထင္ပါတယ္ ခင္ဗ်။
လူမႈကြန္ရက္ ျဖန္႔ၾကက္ခ်ိန္ခါ
အခုကာလမွာ နည္းပညာ တိုးတက္မႈ အရွိန္အဟုန္ေၾကာင့္
လူမႈကြန္ရက္ႀကီးက အေတာ္ က်ယ္ျပန္႔ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆီမွာလည္းပဲ အင္တာနက္ သုံးသူ
ဦးေရေတြ တစ္ေန႔တျခား တိုးပြားေနသလို "စာအုပ္ မ်က္ႏွာစာ"လို လူမႈကြန္ရက္ကို
သုံးေနသူေတြကလည္း မနည္းမေနာပါ။
တစ္နည္းေျပာရရင္ မတစ္ရာသားေတြ ထင္ရာ ထေျပာႏိုင္ေနၾကတဲ့
ကာလႀကီးပါပဲ။ ဒါ တစ္ကမၻာလုံးပါ။ အဲသလို ထင္ရာ ထေျပာတဲ့ သူေတြထဲမွာ အေနာက္ တိုင္းသားေတြလည္း
ပါပါတယ္။ တစ္ခါကဆိုရင္ အေနာက္တိုင္းသား တစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံကို "မူစလင္
အာဏာရွင္ ႏိုင္ငံရယ္"လို႔ ခပ္တည္တည္နဲ႔ ေရးသြားတာ ဖတ္လိုက္ရဖူးတယ္။ သူ႕အသိ ပညာ
နည္းပါးမႈကို သူ႕ဘာသာ ေဖာ္ထုတ္လိုက္တာမို႔ ဒါကို ဆန္စင္ရာ က်ည္ေပြ႕ လိုက္ေနစရာ မလိုပါဘူး။
အသာေလး လႊတ္ေပးထား လိုက္႐ုံနဲ႔ ၿပီးပါတယ္။ ငါတို႔ ႏိုင္ငံကို မဟုတ္တာ ေျပာရေကာင္းလား၊
ဘာလား၊ ညာလား၊ ေတာ္ေတာ္ တုံးတဲ့ေကာင္ စသျဖင့္ ေဒါေတြ ထေဖာင္းၿပီး တုံ႔ျပန္ လိုက္ရင္သာ
လူရယ္စရာ ျဖစ္ေနမွာပါ။
မတစ္ရာသားေတြ ထင္ရာေျပာႏိုင္တဲ့ ကာလႀကီးမွာ
လူအမ်ားေရွ႕ ထြက္ရပ္ ေနၾကသူေတြအေနနဲ႔က အေတာ့္ကို အေနအထိုင္တတ္မွ၊ "ခံခ်င့္"
ျမင့္မားမွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ လူေရွ႕ထြက္ရပ္၊ လူလုံးထြက္ျပၿပီးခါမွ လူေျပာ သူေျပာမခံရဲရင္
သေဘာထား ေသးသိမ္ ယုတ္ညံ့ရာ က်ပါတယ္။ ခ်ီးက်ဴးတာခ်ည္းပဲ ခံခ်င္ၿပီး ကဲ့ရဲ႕ခံရတိုင္း
ေဆြ႕ေဆြ႕ ခုန္ျပေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပရိသတ္ကပါ အျမင္ေစာင္း လာေတာ့မွာ အထိ
ထည့္တြက္ တတ္ပါမွ "ခံခ်င့္" ျမင့္မားလာမွာပါ။
ဒါျဖင့္ ဘယ္လို တုံ႔ျပန္ၾကမလဲ
(၁) အေျပာခံရတဲ့အခါ အဲဒီ့အေျပာေတြထဲမွာ
မွန္တာေတြ မ်ားပါေနသလား ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးယူရမွာပါ။ သတိထားရမွာက ကိုယ့္
အတြက္ဆို တစ္ကြက္ ခ်န္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ ဆင္ေျခ ကန္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြနဲ႔ ကိုယ္မွန္တယ္၊ တရားတယ္
လို႔ခ်ည္းပဲ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဇြတ္အတင္း ေတြးယူတတ္တဲ့ ဉာဥ္ေတြကိုပါပဲ။ အဲသလို ဉာဥ္နဲ႔ကေတာ့
မူလကိုယ့္အမွားကို ထပ္ဆင့္ မွားေအာင္လုပ္ရာ ေရာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ကို ေဝဖန္ လာသူဘက္က
မွန္ေနတယ္ဆိုတာကို ေအာင့္သည္း ေအာင့္သက္နဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ် ျဖစ္သြားတဲ့အခါမွာ အလုပ္သင့္ဆုံး
အလုပ္ကေတာ့ ဝန္ခံလိုက္တာပါပဲ။ အဲသလို ဝန္ခံလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဟိုတစ္ဖက္က အလိုလို
ပါးစပ္ ပိတ္သြားေတာ့မွာ ေသခ်ာလွပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သူနဲ႔ သေဘာတူပါတယ္ ဆိုမွေတာ့ ဟိုတစ္ဖက္မွာ
ဘာေျပာစရာ က်န္ေတာ့မွာတဲ့တုံး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က သတၱိ ေကာင္းသူ၊ ကိုယ့္တာဝန္ ကိုယ္ယူတတ္သူမွ
ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မွန္မွန္ ဝန္ခံ တတ္တာကိုလည္း မေမ့သင့္ပါဘူး။
(၂) ဆင္ျခင္တုံတရား ရွိရွိ ဒုတိယ တုံ႔ျပန္နည္းကေတာ့
ကိုယ့္ကို ေဝဖန္လာသူရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြကို ဆန္းစစ္ဖို႔ပါ။ သူဟာ နာမည္ေကာင္း ရွိသူလား၊
႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္သူလား။ နာမည္ေကာင္းလည္း ရွိတယ္၊ ႐ိုးလည္း ႐ိုးသားတယ္ ဆိုရင္ေတာ့
သူေျပာလာ ဆိုလာတာကို အလြယ္တကူ ပယ္မခ်သင့္ပါဘူး။ ေသခ်ာ ဆင္ျခင္ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။
(၃) ေျပာသူဟာ မလိုတမာစိတ္နဲ႔ ေျပာတတ္သူျဖစ္ေနမယ္၊
သူ႕မွာ ကိုယ့္ကို မနာလို တိုရွည္ျဖစ္ေနစရာ အေၾကာင္းေတြ ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူေျပာသမၽွကို
လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလိုက္႐ုံပါပဲ။ သိကၡာရွိရွိ၊ ဣေျႏၵရရနဲ႔ ခပ္မဆိတ္ေနလိုက္ျခင္းဟာ မဟုတ္မမွန္
လုပ္ႀကံ ေျပာဆိုတာ မွန္သမၽွကို တုံ႔ျပန္တဲ့ ေနရာမွာ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္းပါပဲ။
(၄) ေဝဖန္ခ်က္က မွားယြင္းေနတဲ့ အျပင္
အက်ိဳးပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း အထိ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ မလြဲမေသြ တုံ႔ျပန္ရ၊ ရွင္းလင္း ရေတာ့မွာပါ။
ဒါေပမယ့္ အဲသလို တုံ႔ျပန္တဲ့အခါ၊ ရွင္းလင္းတဲ့ အခါမွာ အက်ိဳးအေၾကာင္းကိုသာ ခိုင္ခိုင္မာမာ
ေျပာၿပီး လက္တုံ႔ မျပန္မိေအာင္၊ ျပန္လည္ မထိုးႏွက္မိေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းက မိေကာင္းဖခင္
သားသမီး ပီသပါတယ္။ ခံခ်င့္ ျမင့္မားမႈကို ျပသရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။
(၅) ဥပေဒရဲ႕ အကာအကြယ္ကို ရယူတဲ့နည္းကိုေတာ့
ကၽြန္ေတာ့္ ေဆာင္းပါးမွာ ထည့္မေဆြးေႏြးလိုပါဘူး။ ေရွးစကားနဲ႔ ေျပာရင္ ၾကားထဲက ေရွ႕ေနေတြသာ
စားသာ သြားမယ့္ အေပါက္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
နိဂုံး
နိဂုံးအေနနဲ႔ကေတာ့ဗ်ာ လူေတြမွာ ပါးစပ္ေတြပါတယ္။
အဲေတာ့ေျပာတာ လူ႕အလုပ္ ျဖစ္သလို ပါးစပ္နဲ႔ထပ္တူ နား႐ြက္ေတြလည္း ပါတာမို႔ နားေထာင္ဖို႔
ကလည္း လူ႕အလုပ္ပါပဲ။ သည္ေတာ့ ဘယ္သူ ဘာေျပာေျပာ ေျပာသမၽွကို အသာ နားေထာင္ ေနလိုက္မယ္ဆိုရင္
ကိုယ့္အတြက္ တစ္စက္မွ အက်ိဳး မယုတ္ႏိုင္ပါဘူး။ နားမေထာင္ဘဲ နားပိတ္ထားမယ္၊ ေျပာသူကို
လိုက္ျပႆနာ ရွာေနမယ္ ဆိုရင္သာ ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳး ပ်က္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း လႈပ္ခတ္လြယ္လွသူ
အေပါင္းကို ေျပာကလည္း သိပ္ေျပာခ်င္ေန၊ ေျပာလို႔လည္း သိပ္မရဲတဲ့ ၾကားကပဲ ဇြတ္မွိတ္ၿပီးေျပာလိုက္ရပါတယ္။
အားလုံး အတြက္ ေတြးဆဆင္ျခင္စရာ တစ္ခုခုေတာ့ ရသြား တန္ေကာင္းရဲ႕လို႔ ေမၽွာ္လင့္ မိပါတယ္
ခင္ဗ်ား။ ။
ရည္ၫႊန္း
No comments:
Post a Comment