ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္သည္ ျမန္မာ ၁၂ လ ရာသီပြဲေတာ္တြင္ပါဝင္ေသာ
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား၏ ထူးျမတ္ေသာ ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲေတာ္ကို ျမန္မာလရာသီျဖစ္သည့္
ကဆုန္လတြင္ က်င္းပေလ့ရွိပါသည္။
ကဆုန္လကို ေရျပတ္ေသာလဟု လည္းေကာင္း၊ ေရသြန္းလဟု လည္းေကာင္း
ပညာရွိ တို႔က အနက္ဖြင့္ၾကပါသည္။ ကဆုန္လတြင္ပြင့္ေသာ ရာသီပန္းကား စံကားပန္း၊ ရာသီမွာ
ၿဗိစၧာရာသီ၊ ရာသီ ႐ုပ္မွာ ႏြားလား၊ စန္းယွဥ္နကၡတ္မွာ ဝိသာခါနကၡတ္ ျဖစ္ေပသည္။ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္က်င္းပေသာေန႔သည္
ကဆုန္ လျပည့္ေန႔ျဖစ္သည္။ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ျဖစ္ၿပီး
ထူးျခား ခ်က္မ်ားမွာ (၁) ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမ ဓာရွင္ရေသ့သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ေလးသေခ်ၤႏွင့္
ကမၻာ တစ္သိန္းထက္က ယခု ဘဒၵကမၻာတြင္ေလးဆူျမတ္ ျဖစ္ေသာ ေဂါတမအမည္ျဖင့္ ဘုရားစင္စစ္ဧကန္အမွန္
ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ဟု ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားထံမွ နိယကဗ်ာဒိတ္ကိုခံယူရရွိေသာေန႔ျဖစ္ျခင္း၊
(၂) မဟာသကၠ ရာဇ္ ၆၈ ခုႏွစ္ ကဆုန္ လျပည့္ေန႔တြင္ ေဂါတမဘုရား အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို
ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း၊ (၃) မဟာ သကၠရာဇ္ ၁ဝ၃ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ ေနမဝင္မီ ေဒဝပုတၱမာရ္ကိုေအာင္ျမင္ေတာ္မူ၍
ညဥ့္ဦး ယံ ပုေဗၺနိ ဝါသာႏုႆတိ ဥာဏ္ေတာ္ကို လည္းေကာင္း၊ မဇၥ်ိမယံတြင္ ပုေဗၺစကၡဳ ဥာဏ္ေတာ္ကို
လည္းေကာင္း၊ ပစၧိမယံ တြင္ အာသဝကၡယဥာဏ္ေတာ္ကို လည္းေကာင္း ရရွိေတာ္မူၿပီး ေလာကသံုးပါးတြင္
အတုမရွိေသာ ဘုရား အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူျခင္း၊ (၄) ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္
၄၅ ႏွစ္ ကာလ ပတ္လံုး ေဝေနယ်သတၱဝါတို႔အား တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆးကို တိုက္ေကြၽးေတာ္မူကာ
မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္ မလႅာမင္းတို႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္တြင္ နိဗၺာန္စံဝင္ေတာ္
မူျခင္းတို႔ျဖစ္ ေလသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ထူးျမတ္ေသာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တြင္
ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္တြင္ ပြင့္ေတာ္ မူခဲ့၍ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူၿပီးေနာက္ပိုင္း
ဗုဒၶ ဘာသာဝင္အေပါင္းတို႔သည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္ကို အာ႐ုံျပဳ၍ မဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ကို
ေညာင္သက္ရွည္ေစရန္ႏွင့္ သာသနာေတာ္အဓြန္႔ရွည္ေစ ရန္အ တြက္ ပရိေဘာဂေစတီထိုက္ေသာ ေဗာဓိေညာင္
ပင္ကို ေရသြန္းေလာင္းၾကသည္။
ပုဂံေခတ္ပုထိုးေက်ာက္စာတို႔တြင္ ကုဆုန္လဟု
အေရးမ်ားသည္။ ကုဆုန္၊ ကဆုန္ဟူေသာလ၏အေခၚ မွာ အလြန္ေရွးက်သည္ကို ေထာက္ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔
သာသနာေရာက္ရွိသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေညာင္ေရသြန္းပြဲ ေတာ္က်င္းပျခင္း အေလ့အထလည္းတစ္ၿပိဳင္တည္း
ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟုယူဆရၿပီး ေရွးေခတ္ဘုရင္မ်ား၊ တိုင္းသူျပည္ သားမ်ားပါဝင္၍ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ
က်င္းပလာသည္မွာ ပုဂံေခတ္ေထရဝါဒသာ သနာေတာ္ ထြန္းကား လာကတည္းက ယေန႔မႏၲေလးယဥ္ေက်းမႈေခတ္
တိုင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္
မဟာႏြယ္စဥ္ရပ္ကြက္ ေဗာဓိကုန္းရပ္တြင္ တည္ရွိေသာ ေဗာဓိပင္ဘုရားသည္ မဇၥ်ိမေဒသဗုဒၶဂယာရွိမဟာေဗာဓိ
ေစတီေတာ္ပံုစံအတိုင္း တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည့္ ေဗာဓိ ပင္ဘုရားျဖစ္သည္။ ထိုေဗာဓိပင္သည္
ဗုဒၶဂယာ ဘုရား ရွင္ပြင့္ေတာ္မူရာအရပ္မွ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္ႀကီး ၏မ်ိဳးဆက္အစစ္ျဖစ္ပါသည္။
ေစတီေလးမ်ိဳးရွိသည့္အနက္ ပရိေဘာဂေစတီ အမ်ိဳးအစား တြင္ပါဝင္သည့္ မဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္ကို
မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးကိုယ္တိုင္ စိုက္ပ်ိဳး လွဴဒါန္းခဲ့ေၾကာင္းကို ထိုဘုရားေက်ာင္းဝင္းအတြင္းရွိ
ဆီးဘန္နီဆရာေတာ္ ေရးထိုးခဲ့သည့္ေက်ာက္စာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ပစၥယံသံုးဆင့္ကို ေစတီမ်ားတည္သည့္ပံုစံအတိုင္း
အဆင့္ဆင့္တည္လုပ္ထားရွိၿပီး အထက္ပစၥယံအလယ္ ေခါင္တည့္တည့္တြင္ စိုက္ပ်ိဳးထားျခင္းျဖစ္ကာ
ေစတီေတာ္ တစ္ဆူပမာပစၥယံတင္၍ စိုက္ပ်ိဳးထားရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ရန္အတြက္လည္း
မဟာေဗာဓိ ေက်ာင္းတိုက္ရွိဆရာေတာ္မ်ားကိုလည္း ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္လွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။
မဟာရံ မီးတား ႏွင့္တကြ အုတ္ဇရပ္ေတာ္ရွစ္ခု မ်က္ႏွာ တစ္ဖက္လွ်င္ ေရကန္ႏွစ္ကန္စီကိုပါ
တူးေဖာ္လွဴဒါန္းခဲ့သျဖင့္ စုစုေပါင္း ရွစ္ကန္ကို ယေန႔တိုင္ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါသည္။
ယခုအခ်ိန္ထိ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ကို ကဆုန္
လျပည့္ေန႔တိုင္း က်င္းပလ်က္ရွိရာ ေဗာဓိပင္ဘုရား သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕သက္ႏွင့္အတူ ႏွစ္ေပါင္း၁၅ဝေက်ာ္တိုင္
တည္ ရွိခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္က်င္းပႏိုင္ရန္ႏွင့္
အရွည္တည္တံ့ေစရန္အတြက္ နာယကဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားျဖစ္သည့္ ဗန္းေမာ္ေက်ာင္းဆရာေတာ္၊ စီးေတာ္ျမင္း
ဝန္ေက်ာင္းဆရာေတာ္၊ မဟာေဗာဓိပင္ဆရာေတာ္၊ ေဗာဓိ ပရိယတၱိဆရာေတာ္ေလးပါးမွ ဦးေဆာင္ႀကီးၾကပ္
၍ နာယကႀကီးေလးဦး၊ ေဂါပကအဖြဲ႕ဝင္ သုံးဦး၊ အလုပ္အမႈ ေဆာင္ ၂၇ ဦးတို႔ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္
လ်က္ရွိပါသည္။ ပြဲေတာ္ရက္အတြင္း မဟာႏြယ္စဥ္ ရပ္ကြက္ႀကီး တြင္ပါဝင္ေသာ ရပ္ကြက္ငယ္ ကိုးရပ္ကြက္မွ
တစ္ရပ္ကြက္လွ်င္ သုံးဦးႏႈန္းျဖင့္ စုေပါင္း၍ ေညာင္ေရ သြန္းႏုိင္ရန္ႏွင့္ ရန္ပံုေငြရရွိေစရန္
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ၾကပါသည္။
ေညာင္ေရသြန္းပြဲကိုလည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕သူ
ၿမိဳ႕သား မ်ား ႏွစ္စဥ္ပါဝင္၍ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ၾကပါသည္။ ေရွးယခင္ က မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ
ရပ္ကြက္ႀကီးမ်ားမွ ဦးေဆာင္၍ ယိမ္းအဖြဲ႕မ်ားျဖစ္သည့္ လယ္သမားယိမ္း၊ ဦးေရႊ႐ုိး ေဒၚမိုးအက၊
ဖိုးသူေတာ္ယိမ္း၊ သူငယ္ေတာ္ ယိမ္း၊ ဆင္အက၊ ဗ်ာပါဆံအက၊ အိုးစည္ဒိုးပတ္အက၊ တိုးနရားအကမ်ားျဖင့္
နံနက္ခင္းအခ်ိန္မွ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္၍ ေညာင္ေရသြန္းေလာင္းခဲ့ၾကေၾကာင္းကို လည္း သိရွိခဲ့ရပါသည္။
လမ္းေဘးဝဲယာတစ္ေလွ်ာက္ တြင္လည္း မုန္႔ပဲသေရစာႏွင့္ အခ်ိဳရည္မ်ားကို စတုဒိသာ တိုက္ေကြၽးဧည့္ခံ
ၾကပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေဗာဓိကုန္း ရပ္ကြက္အတြင္း လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားမက်န္ လူအုပ္ႀကီးမွာ
ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါသည္။ ယခုအခါတြင္ ေညာင္ ေရသြန္းပြဲေတာ္ကို ေရသြန္းေလာင္း သပၸာယ္ရင္း
ေရစက္ ေရေပါက္ကေလးမ်ားက မိန္းမပ်ိဳမ်ားကို စိုရႊဲေစၿပီး မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ ဒုတိယသႀကၤန္ပြဲေတာ္
သဖြယ္ ေရပက္သည့္ အေလ့အထ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။
ေဗာဓိေညာင္ပင္အစစ္ျဖစ္၍ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ညေန
ေရာက္တိုင္း မိုးနတ္မင္းကပင္တိမ္ဖြဲ႕ကာ မိုးေလ ဆင္၍ ေညာင္ေရသြန္းျခင္းအမႈကို လူသားမ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ကုသိုလ္
ျပဳသည္ဟု မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားမ်ားက ယံုၾကည္ ယူဆလ်က္ ယေန႔တိုင္ ေဗာဓိပင္ကို ေညာင္ေရသြန္း
ေလာင္းကာ ကုသိုလ္ျပဳ ပူေဇာ္လ်က္ရွိၾကေပရာ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္ရွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုး ဘာသာေရး
ဆိုင္ရာပြဲေတာ္မ်ား ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ မဟုတ္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလိုက္ရေပသည္။
။
မင္းထက္ေအာင္(မန္းကိုယ္ပြား)
No comments:
Post a Comment