Friday, November 28, 2014

ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္း အႀကိမ္(၂၀)ေျမာက္ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ား အစည္းအေ၀းႏွင့္ ဆက္စပ္ အစည္းအေ၀းမ်ား ဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကား


မႏၱေလး ႏို၀င္ဘာ ၂၇
အႀကိမ္ (၂၀)ေျမာက္ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ား အစည္းအေ၀းႏွင့္ ဆက္စပ္ အစည္းအေ၀းမ်ား ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားကို ယေန႔နံနက္ (၈)နာရီ (၄၅) မိနစ္တြင္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ေရႊျပည္သာ ဟိုတယ္ သာရတနာ ခန္းမ၌  က်င္းပရာ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္း တက္ေရာက္ အဖြင့္ အမွာစကား ေျပာၾကားသည္။


အခမ္းအနားသို႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္၊ ဦးသန္းေဌး၊ ဒုတိယ၀န္ႀကီးမ်ား၊ မႏၱေလး တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ အဖြဲ႕၀င္ ၀န္ႀကီးမ်ား၊ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ေဆြးေႏြးဖက္ ႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ တရုတ္ျပည္သူ႔ သမၼတႏိုင္ငံ၊ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ကုိရီးယား ႏိုင္ငံတို႔မွ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ား၊ အာဆီယံ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ရံုးမွ ဒုတိယ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားမွ ပို႔ေဆာင္ေရး ဆိုင္ရာ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိႀကီးမ်ားႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
ဖြင့္ပြဲတြင္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက အမွာစကား ေျပာၾကားရာ၌ ၂၀၂၀ ခုႏွစ္ အာဆီယံ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ အညီ အာဆီယံ အသုိက္အ၀န္းသည္ ႏုိင္ငံေရး၊ လုံၿခဳံေရး၊ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈ-ယဥ္ေက်းမႈ စေသာ မ႑ိဳင္သုံးရပ္ေပၚ အေျခခံ ထားေၾကာင္း၊ မ႑ိဳင္သုံးခုထဲမွ တစ္ခုခ်င္းသည္ ခ်ိတ္ဆက္မႈ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်ိတ္ဆက္မႈသည္ ၂၀၁၅ အလြန္ အာဆီယံ ရည္မွန္းခ်က္ အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ေရးတြင္ အဓိကက်သည့္ အာဆီယံ အသင္းႀကီး အတြက္ အထူးပင္ အေရးႀကီး ပါေၾကာင္း။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလက ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အာဆီယံ အသုိက္အ၀န္း၏ ၂၀၁၅ အလြန္ ရည္မွန္းခ်က္မွာ အာဆီယံ အသင္းႀကီးသည္ လက္ရွိႏွင့္ အနာဂတ္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာ တုံ႔ျပန္ႏုိင္ရန္ ႏုိင္ငံေရးအရ စည္းလုံးၿပီး စီးပြားေရးအရ ေပါင္းစည္းကာ လူမႈေရးအရ တာ၀န္ယူေသာ ျပည္သူ႔ဗဟုိျပဳ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ရန္ လုိေၾကာင္း။
ယင္းကဲ့သုိ႔ ရည္မွန္းခ်က္ အထေျမာက္ရန္ အာဆီယံ အသင္းႀကီး အေနျဖင့္ ႀကီးမားေသာ အေျခခံ အေဆာက္အအုံ ဆုိင္ရာ ခ်ိတ္ဆက္မႈႏွင့္ အင္စတီက်ဴးရွင္း ဆုိင္ရာ ခ်ိတ္ဆက္မႈမ်ား အျပင္ ျပည္သူအခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္မႈမ်ား ျမွင့္တင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခ်ိတ္ဆက္မႈ အေရးႀကီးေၾကာင္းကုိ အသိအမွတ္ျပဳကာ စီမံကိန္းႀကီး တစ္ခုျဖစ္သည့္ Master Plan ကုိ ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနေၾကာင္း။
ေဒသတြင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရး နည္းလမ္း၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရး ဆုိင္ရာ အင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား ပါ၀င္ေသာ ပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑သည္ ေဒသတြင္း အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကုိ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳပါေၾကာင္း၊ ပု႔ိေဆာင္ေရးက႑ တုိးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာသည္ႏွင့္ အမွ် ေဒသတြင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ကြာဟခ်က္ကုိ ေလ်ာ့နည္းေစမည့္ အျပင္ အာဆီယံ ေပါင္းစည္းမႈကုိ အေထာက္အကူျပဳမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း။
မိမိအေနျဖင့္ အာဆီယံ အသုိက္အ၀န္း အတြက္ လမ္းျပေျမပုံ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရာတြင္ ရရွိေသာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကုိ ႀကိဳဆုိပါေၾကာင္း၊ လမ္းျပ ေျမပုံမွသည္ ေဖာ္ျပပါ အာဆီယံ၏ မ႑ိဳင္ သုံးရပ္အတြက္ အေသးစိတ္ စီမံခ်က္ကုိ ပုံေဖာ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း။ ယင္းအေသးစိတ္ စီမံခ်က္မ်ားမွာ ႏုိင္ငံေရး- လုံၿခဳံေရး စီမံခ်က္၊ စီးပြားေရး စီမံခ်က္ႏွင့္ လူမႈ- ယဥ္ေက်းမႈ စီမံခ်က္မ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
ထုိ႔ျပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ နည္းပါးေသာ ေဒသမ်ားမွ လမ္းမ်ားသည္ ဆင္းရဲမႈ ေလ်ာ့ခ်ေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ကြာဟခ်က္ကုိ ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး ေဒသခံမ်ား၏ လူေနမႈ အဆင့္အတန္းကုိ ျမင့္မားေစေၾကာင္း။
ယေန႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျခားနားခ်က္၊ ကြာဟခ်က္မ်ားကုိ ျဖစ္ေပၚေစေၾကာင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ေသာ သူမ်ားမွာ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္း မရွိေသာ ေက်းရြာမ်ားမွ လူမ်ား၊ ေ၀းလံ ေခါင္ဖ်ားၿပီး ေတာေတာင္ ထူထပ္ေသာ ေဒသမွ လူမ်ား ျဖစ္ၾကေၾကာင္း၊ ယင္းေဒသခံမ်ားသည္ ဆင္းရဲ တြင္းနက္သည့္ အျပင္ အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈ၊ မိခင္ႏွင့္ ကေလးေသႏႈန္း ျမင့္မားမႈႏွင့္ ေက်ာင္းေနႏုိင္မႈ၊ စာတတ္ေျမာက္မႈမ်ားလည္း နိမ့္က်ေနေၾကာင္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ေနပါမွ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ အျခားေသာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားပါ တုိးတက္ ျမင့္မားလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ပထ၀ီပုိင္း အေနအထားအရ ထူးျခား ေကာင္းမြန္သည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပုိင္ဆုိင္ ထားပါေၾကာင္း၊ တရုတ္ႏွင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွအျပင္ ေတာင္အာရွႏွင့္ပါ လမ္းကြန္ယက္မ်ားႏွင့္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးမ်ား အၾကား သဘာ၀အေလ်ာက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီ ျဖစ္ရာ ယင္းအခ်က္ကပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ မၾကာမီ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ေထာက္ပံ့ပုိ႔ ေဆာင္ေရးအတြက္ အခ်က္အခ်ာ က်သည့္ ေဒသတစ္ခု ျဖစ္လာလိမ့္မည္ မိမိတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္း။
မ်က္ေမွာက္ ကာလတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ကြန္ယက္မ်ားႏွင့္ အေျခခံအ ေဆာက္အအံုတို႔၏ အရည္အေသြးႏွင့္ အေရအတြက္ ဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ရန္ အလြန္ လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ထို႔အျပင္ ရွိရင္းစြဲ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အေျခခံ အေဆာက္ အအံုမ်ားအား အဆင့္ ျမွင့္တင္ရန္ႏွင့္ ဘက္စံု သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု သစ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သံႏၷိဌာန္ ခ်ထားေၾကာင္း။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ထိုရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္မီရန္အတြက္  အမ်ိဳးသား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး မဟာ စီမံကိန္းကို ဂ်ပန္အစိုးရ၏ အကူအညီျဖင့္ ေရးဆြဲလွ်က ္ရွိပါေၾကာင္း။
ယင္းမဟာ စီမံကိန္းတြင္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး နည္းလမ္း အားလံုးျဖစ္ေသာ လမ္း၊ ရထားလမ္း၊ ေရလမ္းမ်ား၊ ေလေၾကာင္းႏွင့္ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးတို႔ ပါ၀င္ေၾကာင္း။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အမ်ိဳးသား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး မဟာစီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းၿပီး ခရီးေရာက္ကာ အမ်ားျပည္သူ အကုန္အက်ခံႏုိင္ေသာ  သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရး စနစ္ ဖန္တီးျခင္းျဖင့္ ျပည္သူတုိ႔ ဘ၀ျမွင့္တင္ေပးရန္ ရည္ရြယ္ပါေၾကာင္း။
သုိ႔ရာတြင္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ ၾကီးမားေသာ ဘ႑ာေရး အရင္းအျမစ္မ်ား လိုအပ္ယံု သာမက က်န္းမာေရး၊ ေဘးကင္း လုံၿခဳံေရး၊ လူမႈေရးႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုင္ရာ အေလးထားစရာမ်ား ျဖည့္ဆည္း ေပးမည့္ ေခတ္မီ နည္းပညာလည္း လိုအပ္ပါေၾကာင္း။
ဤေနရာတြင္ ျပည္သူ- ပုဂၢလိက အစုစပ္ လုပ္ငန္းမ်ား (PPP) သည္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ကြာဟခ်က္ ပေပ်ာက္ေစေရး အတြက္ အေရးပါေသာ အခန္းက႑မွ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ထိုအရာကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားရန္ အတြက္ ပုဂၢလိက က႑ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ေရးကို အေထာက္အပံ့ေပးလွ်က္ ရွိျပီး ျပည္သူ- ပုဂၢလိက အစုစပ္လုပ္ငန္းမ်ား (PPP) မူေဘာင္ ခ်မွတ္ရန္ အတြက္ အာဆီယံ အေျခခံမူမ်ားကို ေရးဆြဲ ပုံေဖာ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း။
အာဆီယံ၏ ယွဥ္ျပိဳင္ႏိုင္စြမ္း အားေကာင္း လာေစေရးႏွင့္ ေဒသတြင္း ေပါင္းစည္း ဆက္သြယ္မႈ ျမွင့္တင္ေရး အတြက္ အာဆီယံ အေ၀းေျပးလမ္းမ ကြန္ယက္၊ စင္ကာပူ- ကူမင္း ရထားလမ္း ခ်ိတ္ဆက္မႈ၊ အာဆီယံ၏ တစ္ခုတည္းေသာ ေလေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေစ်းကြက္ႏွင့္ အာဆီယံ၏ တစ္ခုတည္းေသာ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေစ်းကြက္ ပဏာမ ေျခလွမ္းမ်ား ျပီးစီးမႈ အပါအ၀င္ အက်ိဳးမ်ားေသာ၊ စိတ္ခ်ေသာ၊ ေရရွည္ ခံေသာ ဘက္စံုသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္တစ္ခု ဖြံ႔ျဖိဳး တိုးတက္ လာေစရန္ အာဆီယံ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက ၄င္းတို႔၏ ခိုင္မာေသာ ကတိက၀တ္မ်ားကို ထပ္ေလာင္း အတည္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း။
ထုိအရာႏွင့္ပတ္သက္၍ STOM ဟုလည္း ေခၚဆိုသည့္ ၃၈ ၾကိမ္ေျမာက္ အဆင့္ျမင့္ ပို႔ေဆာင္ေရး အရာရွိၾကီးမ်ား အစည္းအေ၀း ေအာင္ျမင္စြာ ျပီးဆံုးေၾကာင္း ၾကားသိရသည့္ အတြက္ ၀မ္းေျမာက္မိ ပါေၾကာင္း၊
STOM ၏ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား အေပၚ အေျခခံ၍ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ၾကီးမ်ားသည္ ေအာက္ပါ အေရးပါေသာ ကိစၥသံုးရပ္ အေပၚ သုံးသပ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊၂၀၁၆ မွ ၂၀၂၅ ခုႏွစ္အထိ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ခ်မွတ္ျခင္း၊ အာဆီယံ၏ တစ္ခုတည္းေသာ ေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ေစ်းကြက္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေရး မူေဘာင္ ခ်မွတ္ျခင္းႏွင့္ ေရနံယိုဖိတ္မႈ ပူးတြဲၾကိဳတင္ ကာကြယ္ျခင္းႏွင့္ တုံ႔ျပန္ ေျဖရွင္းေရး အာဆီယံ လုပ္ထံုး လုပ္နည္း ဆုိင္ရာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ ခ်မွတ္ျခင္းႏွင့္ လက္မွတ္ ေရးထိုးျခင္း။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အာဆီယံ ဥကၠဌ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံက သတ္မွတ္ ထားေသာ ေဆာင္ပုဒ္မွာ “ေရွ႕သို႔တူညီ တက္လွမ္းခ်ီ ျငိမ္းခ်မ္းေ၀စည္ အသိုက္အ၀န္းဆီ” ဟူ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း။
အာဆီယံ၏ အဆံုးစြန္ေသာ ရည္မွန္းခ်က္မွာ ျငိမ္းခ်မ္း ေ၀စည္၍ ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာေသာ အသိုက္အ၀န္း ေပၚထြန္းေေရး ျဖစ္ျပီး ဤအၾကိမ္ ၂၀ ေျမာက္ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ၾကီးမ်ား အစည္းအေ၀းသည္ ႏိုင္ငံတြင္း သာမက ေဒသတြင္းကိုပါ အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းေစမည့္ အသီးအပြင့္ တစ္ခု ေဖာ္ေဆာင္္ ေပးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းေနာက္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာအဖြဲ႕မွ တပင္တိုင္အက၊ အာဆီယံ အကတို႔ျဖင့္ ကျပ ေဖ်ာ္ေျဖၾကၿပီး ဒုတိယ သမၼတသည္ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အမွတ္တရ ဓာတ္ပံု ရိုက္ၾကသည္။

ဖြင့္ပြဲအၿပီးတြင္ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းသည္ ေရႊျပည္သာ ဟိုတယ္ရွိ သီးသန္႔ ဧည့္ခန္းမေဆာင္၌ အာဆီယံ ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment